خبرنگاران 825 هزار دانش آموز در سیستان و بلوچستان تحصیل می نمایند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت دانش آموزی این استان ابتدای پیروزی انقلاب 114 هزار نفر بود اما هم اینک 825 هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند.

خبرنگاران 825 هزار دانش آموز در سیستان و بلوچستان تحصیل می نمایند

به گزارش خبرنگاران حمیدرضا رخشانی روز یکشنبه در مراسم محوری گلبانگ انقلاب که در کانون شهید مسلم کیخا زاهدان برگزار گردید، اظهارداشت: در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب تربیت دانش آموزان توانمند، ماهر، فکور و انقلابی مهمترین وظیفه آموزش وپرورش است.

وی اضافه کرد: دهه مبارک فجر تجلی شکوهمند حماسه فریاد خدا خواهی، معنویت، آزادی و استقلال است که ندای انقلاب اسلامی را در گوش و جان جهانیان طنین انداز کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام نمود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حکومت الهی و دینی در بسیاری از شاخص های توسعه رشد قابل ملاحظه ای نسبت به قبل از انقلاب را در گوشه و کنار کشور شاهد هستیم.

وی به مقایسه شاخص های فعلی آموزشی در سیستان و بلوچستان با قبل از انقلاب پرداخت و گفت: در سال 57 تعداد مدارس استان یکهزار و 153 مدرسه بود اما هم اینک هشت هزار و 300 مدرسه در این استان وجود دارد.

رخشانی توضیح داد:6 هزار و 247 نفر در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سال 57 مشغول به فعالیت بودند اما این آمار هم اینک به 41 هزار و 578 نفر رسیده است.

وی توضیح داد: آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سال 57 تنها هفت اداره داشت اما هم اینک به 33 اداره آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق استان دایر است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اینک 233 هنرستان در استان فعال است، گفت: در سال 57 تعداد هنرستان های این استان 11 مورد بود.

وی به رشد شاخص های ورزشی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اشاره نمود و اضافه کرد: قبل از انقلاب چهار سالن ورزشی در این استان وجود داشت اما هم اینک 145 سالن ورزشی و 47 پروژه در دست ساخت در استان وجود دارد.

رخشانی ادامه داد: قبل از انقلاب هیچ زمین چمن و هنرستان تربیت بدنی در سیستان و بلوچستان وجود نداشت اما هم اینک دانش آموزان این استان از 9 زمین چمن و 10 هنرستان تربیت بدنی برخوردار هستند، ضمن اینکه 44 زمین ورزش دیگر و 2 هنرستان تربیت بدنی دیگر نیز در دست ساخت است.

وی اعلام نمود: قبل از انقلاب تنها سه مربی پرورشی در سیستان و بلوچستان فعالیت داشتند اما هم اینک 2 هزار و 600 معاون، مربی و مشاور در حوزه پرورشی در این استان فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان توضیح داد: در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران تمامی همکاران ساعی و خوش فکر ما در اقصی نقاط این استان پهناور نهایت سعی و کوشش خود را می نمایند تا بستر مناسبی را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در عرصه های مختلف فراهم نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اسفند 1399 بروزرسانی: 13 اسفند 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1725

به "خبرنگاران 825 هزار دانش آموز در سیستان و بلوچستان تحصیل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 825 هزار دانش آموز در سیستان و بلوچستان تحصیل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید