خبرنگاران شمار بیماران مبتلا به کرونا در زنجان به 366 نفر رسید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، زنجان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی روز گذشته با افزایش 35 مورد مبتلا به بیماری کرونا، شمار مبتلایان به این بیماری به 366 نفر رسید.

خبرنگاران شمار بیماران مبتلا به کرونا در زنجان به 366 نفر رسید

دکتر پرویز قزلباش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: بیماری کرونا در این استان سیر پیش فراینده دارد و تا کنون بیش از هزار نفر در بیمارستان های زنجان و دیگر مناطق استان بستری شده اند.

وی از هم استانی ها خواست، در سال جدید متفاوت از سال های دیگر، بیش از هر زمان دیگری در قطع زنجیره این بیماری همکاری داشته باشند و از طرفی با رعایت نکات بهداشتی، حدود فاصله ها و موارد دیگر اعلام شده در تحقق بهتر این موضوع کمک کنند.

این مسؤول ادامه داد: اگر هر فردی بنا به دلایلی در منزل بزرگترها حضور یافت، در صورت وجود علائم بیماری از جمله تب در هریک از طرفین به هیچ عنوان نباید ملاقات از نزدیک انجام شود.

قزلباش تاکید: افراد در صورت حضور در منازل بزرگترها به ویژه پدر بزرگ و یا مادر بزرگ ها ملاقات کوتاه و با توجه به فاصله اعلام شده انجام دهند و از طرفی توصیه می شود بچه ها را با خود همراه نکنند چرا که این قشر می توانند ناقل بدون علامت این بیماری باشند که توجه به این نکات الزامی است.

وی با تا کید بر اینکه بیماری کرونا در استان طی هفته های دوم و سوم فروردین به اوج خواهد رسید، افزود: امیدواریم چنین نشود اما اگر بیماری با شرایط فعلی پیش برود هم بیمار بستری و هم بیماران مثبت کرونایی در استان افزایش خواهد یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: همراهی مردم مبنی بر ماندن در خانه و مشارکت فعالانه در این امر می تواند فرایند پیشرفت بیماری را کُند نگه دارد، موضوعی که از سوی برخی شهفرایندان زنجانی مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی گفت: ممکن است دوره درگیری با بیماری کرونا طولانی تر شود و امیدواریم شمار افراد مشکوک، مبتلایان و حتی فوتی های این بیماری کاهش یابد.

قزلباش گفت: حوزه بهداشت و درمان این استان نیز در قالب های مختلف کار اصلی آموزش عمومی را به گروه های مختلف انجام دادند، هرچند این کاری است که سرانجام ندارد و با گذشت زمان این مهم بیشتر احساس می شود.

بر اساس اطلاعات فعلی راه های انتقال ویروس کرونا، جدید همانند سایر کرونا ویروس ها و ویروس آنفلوانزاست؛ یعنی از تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطره های تنفسی (عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی) است بنابراین شست وشوی مکرر دست ها بسیار توصیه می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز روز گذشته درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور اعلام کرد: تا به امروز 20 هزار و 610 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و 556 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و 7 هزار و 635 نفر نیز بهبود یافته اند.

کیانوش جهانپور افزود: بر اساس نتایج و یافته های آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا امروز 966 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به 20610 نفر افزایش یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1157

به "خبرنگاران شمار بیماران مبتلا به کرونا در زنجان به 366 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار بیماران مبتلا به کرونا در زنجان به 366 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید