خبرنگاران 90 درصد خادمیاران سلامت یزد در مبارزه با کرونا حضور دارند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، یزد- خبرنگاران- مسوول کانون خادمیاران سلامت دفتر آستان قدس رضوی استان یزد گفت: 90 درصد افراد زیرپوشش این نهاد در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا حضور دارند و ماموریت های خود را در خدمت به مردم و بیماران در چارچوب ماموریت های تعریف شده انجام می دهند .

خبرنگاران 90 درصد خادمیاران سلامت یزد در مبارزه با کرونا حضور دارند

محمدرضا وفایی نسب شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت صندلی فعالان عرصه بهداشت و سلامت و قدردانی از خدمات شبانه روزی آنها اضافه نمود: از اولین لحظه تشکیل ستاد کرونا در استان یزد ، آمادگی خادمیاران رضوی عرصه سلامت برای مقابله با این پدیده در دستور کار نهاده شد.

وی با بیان اینکه بیشتر پزشکان، پرستاران و کارشناسان خادمیار جزو نیروهای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی هستند ادامه داد: خادمیاران با هماهنگی معاونت های بهداشت و درمان این دانشگاه در عرصه های مختلف پیش قدم شدند.

مسوول کانون سلامت دفتر آستان قدس رضوی یزد بدون اشاره به آمار بیان نمود: بخشی از پزشکان و کارشناسان بهداشت نیز در بخش خصوصی فعالیت دارند که آمادگی خود را برای همکاری با حوزه درمانی اعلام کردند.

وفایی نسب با اشاره به رویکرد مشهد مقدس در مورد استفاده از ظرفیت خادمیاران کشور برای جوابگویی به تلفن های مردمی بیان نمود در این راستا 12 نفر به ستاد مرکزی مشهد معرفی شدند تا به صورت تلفنی جوابگوی سووال های مردمی باشند.

وی، آموزش را مهمترین رکن برای مقابله با کرونا دانست و یادآورشد: با همکاری کانون خبر و رسانه دفتر آستان قدس رضوی در استان یزد نیز پیغام های بهداشتی و آموزشی تهیه و به وسیله فضای مجازی در اختیار خادمیاران استان نهاده شده است.

وفایی نسب از آمادگی دیگر خادمیاران برای یاری به پزشکان و پرستاران و نیروهای درمانی استان اطلاع داد و گفت: مسلما مردم شریف ایران با رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از تردد غیرضروری می توانند در کاهش آسیب ها و تبعات این بیماری همکاری نمایند.

یک هزار و 700 نفر از اقشار مختلف مردم استان در 2 بخش آقایان و بانوان به عنوان خادمیار امام رضا (ع) به صورت افتخاری همکاری دارند.

تا به امروز 10 کانون آستان قدس رضوی زیر نظر دفتر نمایندگی یزد در تمامی شهرستان های استان دایر شد و وظایف خود را با همکاری مردم انجام می دهند.

همچنین مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ابتدای شیوع کووید 19 (کرونا) تا به امروز 876 بیمار مشکوک در مراکز درمانی استان بستری شدند که 288 نفر آنها پس از بهبودی، ترخیص شدند.

دکتر ابراهیم سلمانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: از 437 بیمار مشکوک نمونه گیری شد که تا به امروز 127 مورد مثبت بود ، البته هنوز جواب بعضی از نمونه گیری ها آماده نشده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز 16 نفر در استان فوت کردند، تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان های یزد ، اردکان و میبد را به ترتیب 60، 30 و 27 نفر ذکر کرد.

به گفته سلمانی شمار افراد مبتلا در شهرستان های بافق چهار نفر، ابرکوه و بهاباد هر کدام 2 تن و در شهرستان های خاتم و مهریز هر کدام یک نفر به کرونا مبتلا شدند.

وی از مردم خواست برای پیشگیری از شیوع کرونا در خانه بمانند و از سفرهای غیرضروری و خروج از منزل خودداری نمایند.

استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 87 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها زندگی می نمایند و بیشتر آنها در دشت یزد - اردکان که شامل شهرستان های تفت، مهریز، یزد، اشکذر ، میبد و اردکان است، زندگی می نمایند.

ویروس کووید 19 ، نخستین بار حدود سه ماه قبل در ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز در بیش از 100 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده ای مانند شست و شوی مکرر دست ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می توان از میزان شیوع و ابتلای کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1127

به "خبرنگاران 90 درصد خادمیاران سلامت یزد در مبارزه با کرونا حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 90 درصد خادمیاران سلامت یزد در مبارزه با کرونا حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید