حذف بیش از 5 میلیارد حساب کاربری جعلی توسط فیسبوک

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، طبق گزارش اخیر فیسبوک در سال جاری بیش از 5 میلیارد حساب کاربری جعلی در این شبکه اجتماعی حذف شده است.

حذف بیش از 5 میلیارد حساب کاربری جعلی توسط فیسبوک

به گزارش خبرنگار فیسبوک که این روز ها به دلیل اخبار مختلفی از جمله نقض های امنیتی و ملاقات مدیرانش با سیاستمداران حسابی حاشیه ساز شده است، در خبری جدید مشخص شد که تعداد بسیار زیادی از کاربران آن درواقع اکانت های جعلی و غیر واقعی هستند. ساخت حساب کاربری جعلی یکی از آفت های دنیای مجازی است، بسیاری از مردم در دنیای مجازی به دنبال ساخت هویتی مجازی هستند تا با آن کار های مختلفی را انجام دهند. اصلی ترین دلیل ساخت حساب کاربری شناخته نشدن و تمایل به انجام کار هایی است که با هویت واقعی خود از انجام آن شرم داریم. البه یکی دیگر از دلایل ساخت اکانت جعلی، اهداف سیاسی در ترند کردن هدفمند یک موضوع یا بزرگ جلوه دادن آن است که در شلوغی های چند وقت اخیر عراق، شاهد ترند کردن و آتش افروزی اکانت های جعلی عربستان سعودی بودیم.

فیسبوک به عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی در دنیا به واسطه کاربرانش اعتبار فراوانی دارد، اما حال مشخص شده که تعداد بسیار زیادی از این کاربران جعلی بوده و خیلی از حساب های کاربری این شبکه، فیک است. مدیران فیسبوک به تازگی اهلام کردن که از حجم زیاد اکانت های فیک این شبکه خبر دارند و برای سلامتر کردن محیط فیسبوک، تا جای ممکن تمامی اکانت های جعلی شناخته شده را حذف کردند. تعداد اکانت های جعلی حذف شده در 6 ماهه اخیر بیش از 3.2 میلیارد بوده که رقم قابل توجهی است. البته تمام این اکانت های جعلی در مرحله اول ساخت و قبل از تبدیل شدن به حساب کاربری فعال شناسایی و حذف شدند.

مدیران این شبکه اجتماعی پیشتر نیز اعلام کرده بودند که در قبل از 6 ماه اخیر، حدود 3 میلیارد حساب کاربری جعلی را حذف کرده بودند. به طور کلی در طی یک سال اخیر، 5.4 میلیارد اکانت فیک در فیسبوک از بین رفته است. در گزارش اخیر فیسبوک آمده که در 6 ماه اخیر بیش از 18 میلیون داده ارسالی ار طرف کاربران با محتوا های غیر اخلاقی، آزار بچه ها و مواردی از این دست نیز حذف شده است، این تعداد نسبت به 6 ماه قبل آن، نزدیک به 13 میلیون داده افزایش داشته که رقم نگران کننده ای است. این شرکت همچنین بیش از 11 میلیون پیان توهین آمیز، نفرت انگیز و خشونت بار را نیز پاک کرده است.

این آمار ها نشان از درصد بالای اکانت های جعلی و محتوا های غیر اخلاقی و ناسالم در این شبکه اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی خبر می دهد که متاسفانه در حال افزایش است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 895

به "حذف بیش از 5 میلیارد حساب کاربری جعلی توسط فیسبوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف بیش از 5 میلیارد حساب کاربری جعلی توسط فیسبوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید