جزئیات حمله هکر ها به سامانه دانشگاه علوم پزشکی مجازی اعلام شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، دانشگاه علوم پزشکی مجازی طی اطلاعیه ای اعلام نمود: خوشبختانه هیچ آسیبی به داده های دانشگاه ها در سامانه ها وارد نشده و حدود 5 صبح کلیه سامانه ها برقرار شد و در اختیار کاربران نهاده شد.

جزئیات حمله هکر ها به سامانه دانشگاه علوم پزشکی مجازی اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مجازی، هم اکنون حدود 70 دانشگاه، دانشکده و مرکز آموزشی علوم پزشکی از سامانه ال ام اس نوید استفاده می نمایند و در این سامانه بیش از 150 هزار دانشجو و 20 هزار عضو هیات علمی در حال فعالیت هستند.

میزان کاربری این سامانه ها در زمان عدم حضور دانشجویان در دانشگاه ها به دلیل شیوع بیماری کووید 19 به ده ها برابر افزایش یافته است و از آن موقع به طور مرتب تحت حمله های مختلف از خارج و داخل کشور واقع شده است.

خوشبختانه همه این حمله ها کنترل شده و دفع می شوند. در بعد از ظهر روز شنبه 30 فروردین ماه 99 حمله ای به معاونت زیر ساخت دانشگاه علوم پزشکی مجازی گزارش شد که هنگام ورود یکی از دانشگاه ها به سامانه ال ام اس نوید به صفحه ای با نوشته این صفحه هک شده روبرو می شوند.

بلافاصله تیم پشتیبانی نوید، سرور مذکور را خاموش کردند و مسئله ای که به وجود آمده بود در زمان کمتر از 2 ساعت رفع شد. برای اطمینان از وارد نشدن آسیب به داده ها تا صبح سرور ها خاموش بود و آنالیز ادامه پیدا کرد.

خوشبختانه هیچ آسیبی به داده های دانشگاه ها در سامانه ها وارد نشده و حدود 5 صبح کلیه سامانه ها برقرار شد و در اختیار کاربران نهاده شد. همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از هک مجدد صورت گرفت.

این حملات نشان دهنده درستی راهی که در کشور برای توسعه آموزش طی می گردد بوده و دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی مجازی و مدیران آموزشی در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی را برای ادامه مستحکم تر این راستا مصمم می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1236

به "جزئیات حمله هکر ها به سامانه دانشگاه علوم پزشکی مجازی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات حمله هکر ها به سامانه دانشگاه علوم پزشکی مجازی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید