جریمه سنگین اسراف غذا در چین!، قوانین عجیب رستوران ها در این کشور

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران : دولت چین برای افرادی که اقدام به حیف و میل مواد غذایی می نمایند جریمه سنگینی وضع نموده است به همین دلیل بعضی از رستوران ها مشتریان خود را پیش از ورود وزن نموده و پرس های مناسب وزن شان به آنها پیشنهاد می نمایند.

جریمه سنگین اسراف غذا در چین!، قوانین عجیب رستوران ها در این کشور

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از اعتماد آنلاین، دولت چین برای افرادی که اقدام به حیف و میل مواد غذایی می نمایند و بیش از احتیاج خود غذا سفارش می دهند، جریمه سنگینی وضع نموده تا به گفته مسئولان گرسنگی دهه 60 از قرن گذشته در این کشور تکرار نشود.

مجلس چین طی قانونی که به تصویب رساند هدر دادن مواد غذایی را جرم بیان کرد و به موسسات و رستوران ها اجازه داد تا این جرائم را در فاکتور مشتریان خود اعمال نمایند.

این جریمه که به 15 هزار دلار هم می رسد شامل رستوران هایی هم که نسبت به اسراف مشتریان خود اهمال نمایند شده، ضمن اینکه سلبریتی هایی را هم که در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویری از اسراف در مصرف مواد غذایی می نمایند فراموش ننموده است.

در این بین رستوران ها نیز از بیم جریمه شدن از مشتریان خود می خواهند تا یک پرس کمتر از تعداد حاضرین دور میز درخواست نمایند، از طرفی بعضی دیگر از رستوران ها هم مشتریان خود را پیش از ورود وزن نموده و پرس های مناسب وزن شان به آنها پیشنهاد می نمایند.

تعداد دیگری از رستوران ها هم ابتدا مبلغی به عنوان ودیعه از مشتریان خود دریافت می نمایند تا در صورتی که غذای سفارش داده شده به طور کامل خورده نشد، آن مبلغ ودیعه را بابت جریمه مشتریان منظور نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1919

به "جریمه سنگین اسراف غذا در چین!، قوانین عجیب رستوران ها در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه سنگین اسراف غذا در چین!، قوانین عجیب رستوران ها در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید