راهنمای سفر به هوشی مین؛ ویتنام

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، پیش از جنگ ویتنام، هوشی مین با نام سابق سایگون پایتخت ویتنام جنوبی بود. اکنون شهر هوشی مین بزرگ ترین شهر ویتنام است که تاریخ جنگ این کشور را به خوبی نشان می دهد. مانند دیگر شهرهای موجود در آسیای جنوب شرقی، هزینه سفر به این شهر مناسب و ارزان قیمت است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر و بهتر با این شهر آشنا شوید.

راهنمای سفر به هوشی مین؛ ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

هوشی مین یا سایگون بزرگ ترین و شلوغ ترین شهر ویتنام است. به طوری که برای قدم زدن در پیاده رو های آن باید مراقب برخورد با جمعیت بوده و شکیبا باشید. در میان وسایل نقلیه، موتور سیکلت، دوچرخه، اتومبیل، و ریکشا شما را به هر جا که بخواهید خواهند برد. هوشی مین شهری است که در یک لحظه میلیاردها اتفاق در آن می افتد. در موزه کو چی شهر هوشی مین می توانید به اطلاعات زیادی درباره جنگ ویتنام دست پیدا کنید. ضمن این که در این موزه مترجمانی هستند که به زبان انگلیسی توضیحات مربوطه را به شما خواهند داد. هوشی مین چیزهای زیادی برای ارایه کردن دارد که از جمله آن ها می توان به مغازه های بزرگ، زندگی شبانه فوق العاده و مواد غذایی خوشمزه اشاره نمود.

هزینه های معمول

مسافرخانه

قیمت اقامت در یک مسافرخانه ارزان قیمت بین 8700 تا 26600 تومان است حال آن که قیمت اتاق خصوصی بین 29000 تا 86500 تومان است.

هتل

قیمت کرایه یک اتاق در هتل حداقل شبی 17000 تومان است اما به طور معمول این رقم بین 35000 تا 87000 تومان متغیر است.

خوراک

قیمت یک وعده غذای محلی حدود 2700 تومان می گردد. در هوشی مین هزینه خوردن غذا در رستوران هم ارزان بوده و حدود 10700 تومان است. قیمت تمام شده غذاهای فست فود هم حدود 5300 تومان است. معمولا گردشگران کوله پشتی گرد به منطقه فام نگو لائو می روند چرا که رستوران های زیادی در آنجا قرار گرفته است و تنوع غذایی برای توریست ها در نظر گرفته شده است.

حمل و نقل

هزینه جایه جایی با اتوبوس های عمومی 465 تومان است. تاکسی ها به ازای یک کیلومتر اول 1600 تومان می گیرند و کیلومترهای بعدی 1400 تومان حساب می گردد. چنانچه از فرودگاه به مقصد مرکز شهر سوار تاکسی شوید کرایه این جهت 30 دقیقه ای کم تر از 27000 تومان خواهد شد. برای رفت و آمد از تاکسی های موتوری هم می توان استفاده کرد اما چندان از تاکسی های دیگر ارزان تر نیستند به خصوص اگر شما تنها مسافر آن ها باشید.

نکاتی درباره صرفه جویی در هزینه

تاکسی

مطمئن شوید که راننده تاکسی، تاکسی متر را فعال نموده باشد. ضمن این که می توانید یک دوچرخه کرایه کنید و با آن شهر را بگردید.

در برابر فروشندگان سمج آماده باشید

هنگامی که در مرکز خرید قدم می زنید برخی از فروشندگان می خواهند به زور! جنسی را به شما بفروشند. محکم باشید و قاطعانه به حرکت خود ادامه دهید.

از دکه های خیابانی غذا بخرید

غذاهای خیابانی در شهر هوشی مین، ارزان و خوشمزه هستند. انواع مختلفی از سوپ های رشته در دکه های خیابانی عرضه می شوند.

جاذبه های گردشگری هوشی مین

تونل کو چی

این تونل به طول 500 کیلومتر در سال 1960 در جنگ با سربازان آمریکایی ساخته شد. در برخی تورهای گردشی، برنامه رفتن به تونل هم در نظر گرفته می گردد. چنانچه به تاریخ جنگ ویتنام علاقه مند هستید فرصت بازدید از این تونل را از دست ندهید.

به محله چینی ها بروید

محله چینی ها منطقه آبادی است که از معابد و رستوران ها گرفته تا زیور آلات یشم و داروخانه در آن وجود دارد. جدا از بازار بینه تی می توانید به معابد جالبی مثل معبد چاینیز چوآ کوآن آم و معبد چاتام سر بزنید.

از موزه شهر هوشی مین بازدید کنید

موزه هوشی مین را با موزه کاخ فرمانداری اشتباه نگیرید. به دلایل زیبایی فضای این موزه زوج های جوان زیادی علاقه دارند تا در آنجا عکس بگیرند. در این موزه می توانید مجموعه ای از سلاح ها، هواپیماهای جنگنده آمریکایی و دیگر تجهیزات جنگی را ببینید.

از موزه تاریخ ویتنام بازدید کنید

این موزه بازتابی از حوادث مختلف تاریخ ویتنام را به نمایش گذاشته است و در آن مجموعه فوق العاده ای از سلاح ها و توپ های جنگی دیده می گردد. در این موزه، عکس ها، اشیای خانگی و لباس هایی دیده می گردد که مربوط به سال 1700 میلادی هستند.

معبد امپراتوری جاد پاگودا را ببینید

این معبد یکی از معروف ترین معابد ویتنام است. حجاری های پیچیده و وجود تصاویر خدایان از جمله ویژگی های این معبد است.

به کلیسای جامع نتردال بروید

کلیسای نتردام یک ساختمان آجری قرمز رنگ است که بین سال های 1877و 1883 میلادی ساخته شده است. ساختمان این کلیسا شامل دو برج 58 متری است که مجسمه مریم مقدس بین آن ها قرار گرفته است.

از موزه جنگی رمنانت دیدن کنید

این موزه یکی از ضروری ترین مکان های بازدید برای افرادی است که به تاریخ جنگ ویتنام علاقه مند هستند. در حیاط موزه مجموعه ای از بمب، تانک، هواپیما و ماشین آلات جنگی دیده می گردد. این موزه یکی از هواداران سرسخت کمونیست است که سرمایه داری را به صورت خوک های تعظیم نموده نشان می دهد. هزینه ورودی این موزه 2000 تومان است.

از معبد کائودای مقدس دیدن کنید

کائو دای یک فرقه مذهبی نسبتا جدید است که قدمت آن به 100 سال هم نمی رسد. معبد کائو دای معبد اصلی پیروان این مذهب است. معماری متمایز داخل معبد توجه تمامی چشم ها را به خود جلب می نماید. اکثر افراد بازدید از این معبد را با تور تونل کوچی همراه می نمایند.

از بازار بن تان خرید کنید

هر چند که این بازار، جیب برهای زیادی دارد اما مکانی ایده آل برای خرید با قیمت مناسب است. غذای سنتی ویتنامی در این بازار با قیمت خیلی کم فروخته می گردد.

به جزیره کان جیو پناه ببرید

جزیره کان جیو در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد و می توان از هیاهوی شهر به آن جا پناه برد. هر چند سواحل این جزیره مانند سواحل تایلند احساسات شما را برانگیخته نمی نمایند اما مکانی فوق العاده ای برای استراحت و آرامش هستند.

از برج سایگون اسکای دک شهر را ببینید

بر فراز این برج می توانید چشم اندازی 360 درجه از شهر هوشی مین داشته باشید. این برج دارای 49 طبقه است و قیمت ورودی آن 27000 تومان است.

به پارک 23 سپتامبر بروید

بعد از اتمام روز کاری افراد زیادی به این پارک می آیند و مشغول ورزش و بازی می شوند. در این پارک می توانید بدمینتون بازی کنید، تای چی یاد بگیرید یا با دانشجویانی که در این پارک هستند سر صحبت را باز کنید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 704

به "راهنمای سفر به هوشی مین؛ ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هوشی مین؛ ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید