تمایل عمان، کره و چین برای مشارکت در قطب سوم خودروسازی کشور

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار از تمایل عمانی ها به همراه کره و چین برای فعالیت در قطب سوم خودروسازی کشور خبرداد.

تمایل عمان، کره و چین برای مشارکت در قطب سوم خودروسازی کشور

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

حامد علی مبارکی با حضور در غرفه خبرنگاران در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به چگونگی وضعیت شروع بکار قطب سوم خودروسازی که قرار است در منطقه چابهار تأسیس گردد، گفت: در حال حاضر برای محقق شدن قطب سوم خودروسازی اقداماتی از جمله مشخص مدیرعامل و تهیه زمین این منطقه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته در جلسه ای مدیر قطب سوم خودروسازی فاز نخست شروع به کار این منطقه را تشریح کرد، اضافه نمود: قطب سوم در مجموع 10 فاز دارد و در حال حاضر با انتخاب مدیر و مشخص زمین بخشی از مراحل خود را پشت سر گذاشته است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه هفته آینده زمینی به مساحت 400 هزار هکتار به این قطب اختصاص پیدا می نماید، گفت: هم اکنون به دنبال جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم البته با چینی ها و کره ای ها وارد مذاکره شده ایم. علاوه بر این درخواست هایی را هم از بخش های داخلی داشته ایم که امیدواریم در نهایت بتوانیم به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم.

وی افزود: همچین برنامه های را برای مذاکره با طرف عمانی داریم زیرا آنها تمایل زیادی برای همکاری با ایران در این زمینه دارند. به نظر می رسد تا آذرماه به توافق با عمان و امارات در این بخش دست پیدا کنیم.

مبارکی با اشاره به اینکه زمانی که عملیاتی کردن قطب سوم خودروسازی به فاز 9 برسد در واقع 20 هزار اشتغال وجود خواهد آمد، گفت: رویکرد اصلی ما در قطب سوم خودروسازی فعالیت بخش خصوصی است و برای تحقق این موضوع تمام کوشش خود را خواهیم نمود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تأکید بر اینکه هیچ منعی برای اعلام پیشنهاد سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای فعالیت در قطب سوم خودروسازی وجود ندارد، توضیح داد: البته با کره ای ها و چینی ها نیز در حال مذاکره هستیم و هنوز به نتیجه نهایی دست پیدا نکرده ایم. امیدواریم در این منطقه خودرویی از نظر کیفیت و قیمت مناسبو قابل رقابت فراوریات بین المللی فراوری گردد.

وی افزود: دولت فقط بستر لازم را برای عملیاتی سازی قطب سوم خودروسازی در بخش چابهار مهیا می نماید و مابقی فقط در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 564

به "تمایل عمان، کره و چین برای مشارکت در قطب سوم خودروسازی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل عمان، کره و چین برای مشارکت در قطب سوم خودروسازی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید