تمام مدل های سری آیفون 16 با تراشه A18 راهی بازار می شوند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، کدهایی که به وسیله یک محقق کشف و در اختیار سایت MacRumors قرار داده شده است، نشان می دهد که هر 4 مدل سری آیفون 16 قرار است با چیپست یکسانی راهی بازار شوند. در این کدها به شماره مدل های جدیدی اشاره شده که با هیچ آیفون موجودی مطابقت ندارند و از همان الگوی شماره گذاری که اپل برای دستگاه های پرچمدار خود استفاده می نماید، پیروی می نمایند.

تمام مدل های سری آیفون 16 با تراشه A18 راهی بازار می شوند

مدل های آیفون 15 از تراشه A16 Bionic استفاده می نمایند که اولین بار در مدل های آیفون 14 پرو به کار رفت. شناسه های مدل های مربوط به این دستگاه ها iPhone 15 ,2 برای آیفون 14 پرو و iPhone 15 ,3 برای آیفون 15 پرو مکس بود. آیفون 15 پرو و پرو مکس به علت بهره مندی از تراشه A17 Pro دارای شناسه 16,x هستند.

به طور معمول، اپل بین شناسه و تراشه در آیفون هایش ارتباط برقرار می نماید. همه دستگاه هایی که از تراشه A16 استفاده می نمایند، دارای شناسه ای هستند که با 15 آغاز می گردد و دستگاه های قبلی که از تراشه A15 استفاده می کردند، همگی دارای شناسه ای با آغاز 14 بودند. همین رویه برای نسل های قبلی هم صدق می نماید.

بنابراین، اگر اپل به الگوی شماره گذاری شناسه هایی که سال هاست از آن استفاده می نماید، پایبند بماند، هر چهار مدل آیفون 16 از یک تراشه یکسان بهره خواهند برد. این موضوع با شایعات و افشاگری های قبلی نیز همخوانی دارد. پیش از این، شایعات متعددی در خصوص استفاده از یک تراشه مشترک برای این دستگاه ها شنیده بودیم و افشای کد دیگری در ماه مارس نیز شناسه های مشترک را تأیید کرد.

به این نکته توجه داشته باشید که در فهرست پنج شماره مدل وجود دارد و به احتمال زیاد تنها چهار مورد از آن ها به سری آینده آیفون 16 مرتبط هستند. مدل پنجم ممکن است به آیفون SE آینده اشاره داشته باشد، اما در حال حاضر هیچ راهی برای معین ماهیت دقیق این دستگاه وجود ندارد.

در حالی که انتظار می رود هر چهار مدل آیفون 16 از تراشه تازه A18 استفاده نمایند، اپل همچنان می تواند بین مدل های استاندارد و مدل های پرو تمایز قائل گردد و حتی نام های جداگانه ای مانند A18 و A18 Pro را برای تراشه ها در نظر بگیرد. اپل ممکن است از تراشه های A18 با تعداد هسته های GPU کمتر (که یا دسته بندی شده اند یا غیرفعال شده اند) برای مدل های آیفون 16 استفاده کند و در عین حال، تراشه های با GPU بهتر را برای خط فراوری آیفون 16 پرو کنار بگذارد.

استفاده از یک تراشه A18 یکسان برای هر چهار مدل آیفون 16 و یک آیفون SE آینده، به علت ویژگی های هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) که قرار است در iOS 18 معرفی گردد، منطقی به نظر می رسد. این قابلیت به تراشه ای قدرتمند احتیاج دارد تا ویژگی های هوش مصنوعی بتوانند مستقیماً روی دستگاه اجرا شوند. در حال حاضر، تنها آیفون 15 پرو و پرو مکس قادر به استفاده از هوش مصنوعی اپل هستند و به احتمال زیاد، اپل می خواهد اطمینان حاصل کند که همه دستگاه های آینده از قدرت مورد احتیاج برای یادگیری ماشینی و وظایف هوش مصنوعی برخوردار باشند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 تیر 1403 بروزرسانی: 13 تیر 1403 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2574

به "تمام مدل های سری آیفون 16 با تراشه A18 راهی بازار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام مدل های سری آیفون 16 با تراشه A18 راهی بازار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید