تعطیلی کارگاه های مرمتی در استان خراسان شمالی در پی افت شدید دما (بازسازی خانه)

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای بدست آمده، تعطیلی کارگاه های مرمتی در استان خراسان شمالی در پی افت شدید دما صورت گرفت.

تعطیلی کارگاه های مرمتی در استان خراسان شمالی در پی افت شدید دما (بازسازی خانه)

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

با توجه به شدت گرفتن سرما و هشدارهای هواشناسی درباره شرایط آب و هوا در شماری از استانهای کشور، پایش و حفاظت از آثار تاریخی در این شرایط مطرح است. استان خراسان شمالی نیز در روزهای اخیر با کاهش شدید دمای هوا و برف و مه همراه بوده است. از این رو، علی مستوفیان درباره شرایط آثار تاریخی این استان در شرایط جوی موجود تاکید نمود: تا به امروز مسئله ای در امنیت و سلامت آثار تاریخی بوجود نیامده و گزارشی هم در این باره دریافت نشده است.

او ادامه داد: پیش از اینکه وارد فصل سرما و توده های بارندگی شویم، برای اقدامات حفاظتی آثار تاریخی برنامه ریزی می کنیم و در جلسات شورای معاونان به صورت مکتوب به معاونان میراث فرهنگی این موضوع ابلاغ می گردد. بعلاوه بازدیدها و پایش های دوره ای از این آثار انجام می گردد. نیروهای یگان ویژه نیز از آثار سرکشی می نمایند و اگر موردی باشد، گزارش می دهند و کارگاه های بازسازی فوری در آنجا مستقر می شوند و بازسازی اضطراری را برای آنها انجام می دهند. همکاران ما در حال بازدید و سرکشی بوده اند و هر جایی که احساس نمایند به اقدامات حفاظتی احتیاج است، خیلی سریع دست بکار می شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی درباره شرایط کاوش و بازسازی آثار تاریخی در این شرایط اظهار کرد: کاوش ها بگونه ای برنامه ریزی می گردد که تا دو ماه قبل از آغاز فصل سرما تمام گردد و قسمتهایی که به پوشش حفاظتی احتیاج دارند، پوشیده می شوند. محوطه هایی هم که تا به امروز کاوش شده ، بطور مستمر بازدید و پایش می شوند. کارگاه های بازسازی اما در طول سال دایر هستند که در این چند روز با شدت گرفتن سرما و کاهش دما تا منفی 18 درجه سانتیگراد، کارگاه های بازسازی مستقر در سطح استان موقتا تعطیل شده اند.

مستوفیان بعلاوه درباره شرایط حمل و نقل و خدمات رسانی به مسافران گفت: در استان خراسان شمالی با حمل و نقل زمینی مسئله ای نداریم اما در فرودگاه بجنورد در روزهایی که برفی و مه آلود باشد، احتمال کنسلی پروازها وجود دارد. از اقامتگاه های استان نیز بازدید شده و مسافران هم مستقر بودند و مسئله ای در خدمت رسانی و تأمین انرژی برای آنها نداشتیم.

منبع: همگردی
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2455

به "تعطیلی کارگاه های مرمتی در استان خراسان شمالی در پی افت شدید دما (بازسازی خانه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی کارگاه های مرمتی در استان خراسان شمالی در پی افت شدید دما (بازسازی خانه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید