پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور افتتاح شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور پس از چند سال انتظار، روز 17 آوریل 2019 به طور رسمی افتتاح شد. این پروژه فزونی و مزیت بهترین فرودگاه دنیا را بار دیگر به اثبات رساند.

پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور افتتاح شد

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

پس از 4 سال ساخت و ساز و پوشش رسانه ای بی وقفه، پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور به طور رسمی افتتاح شد. این مجتمع چند منظوره در زمینی به مساحت 135700 متر مربع و به شکل دونات ساخته شده و در نمای بیرونی آن از شیشه و فولاد استفاده شده است. پروژه جواهر فرودگاه چانگی 3 ترمینال از 4 ترمینال این فرودگاه را به هم متصل می نماید.

این پروژه بلاخره پس از 4 سال، امروز، 17 آوریل 2019 افتتاح شد و بهترین فرودگاه دنیا را بهتر و زیباتر از قبل نموده است و احتمالا در رتبه بندی بعدی Skytrax، تاثیر زیادی خواهد گذاشت. فرودگاه چانگی به مدت 7 سال متوالی بهترین فرودگاه دنیا انتخاب شده است.

هزینه ساخت این پروژه 1.25 میلیارد دلار بوده و طراحی آن را معمار مشهور، Moshe Safdie بر عهده داشته است. جواهر 10 طبقه دارد که 5 طبقه آن بالای سطح زمین است و 5 طبقه آن در زیرزمین قرار گرفته است. در وسط این مجموعه آبشاری به ارتفاع 40 متر وجود دارد که بلندترین آبشار زیرسقف دنیا محسوب می گردد.

این آبشار محیطی فوق العاده است که بازدید نمایندگان پیش از اینکه بتوانند آن را ببینید، صدایش را می شنوند؛ چرا که افراد از مناطق فروشگاهی و رستورانی جواهر که در قسمت های بیرونی آن هستند خارج شده و به سمت مرکز آن حرکت می نمایند و در این جهت صدای بلند آبشاری را که انگار آب آن از آسمان به زمین جاری می گردد، می شنوند.

پروژه جواهر دقیقا چیست؟

پروژه جواهر 280 مغازه خرده فروشی و رستوران را در فرودگاه چانگی در خود جای داده که به جرات می توان آن را یکی از زیباترین مراکز خرید محصور در فضای سبز نامید که به یک فرودگاه متصل شده است. جواهر یک ترمینال (پایانه) فرودگاهی نیست؛ هیچ درب یا سالن ورودی ندارد و هر کسی می تواند از آن بازدید کند.

اما بخش جدید فرودگاه چانگی برای اهداف مختلف ساخته شده است. علاوه بر اینکه جواهر ترمینال 1، 2 و 3 را به هم متصل می نماید، خدماتی از جمله چک -این زودهنگام و نگهداری چمدان ها هم به مسافران ارائه می گردد. سالن استراحت چانگی نیز به منظور تکمیل ایستگاه چندگانه سرویس حمل و نقل (ترنسفر) طراحی شده تا ارتباط هوا-دریا را برای مسافران کشتی های کروز ارتقا بخشد.

این پروژه امکاناتی نظیر وای فای و پاور بانک رایگان (به مدت 12 ساعت) نیز ارائه می دهد.

  • فرودگاه چانگی سنگاپور؛ دروازه نیویورک آسیا

مسافرانی که به چانگی سنگاپور می روند، به تفریحات متنوعی دسترسی دارند که از جمله آن ها می توان به سینما آی مکس اشاره نمود. اینجا باغی 4 طبقه به نام دره جنگل Shiseido طراحی شده که چندین جهت پیاده روی دارد و چشم اندازهای فوق العاده آن آبشار Vortex را احاطه نموده است. آب باران نیز اینجا جمع آوری می گردد و به آب آبشار می پیوندد؛ اگر هم حجم آب باران زیاد بود، برای آبیاری گیاهانی که در این مجموعه پرورش داده شده اند، استفاده می گردد.

در طبقه بالای مجتمع، پارک Canopy در زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع قرار گرفته است که چندین رستوران و باغ موضوعی را در خود جای داده است. در این بخش اگرچه بعضی از قسمت ها باز و قابل استفاده است، اما در سایر نقاط آن کار هنوز هم ادامه دارد.

برای جستجو و خرید بلیط هواپیما به مقصد سنگاپور و فرودگاه چانگی، همواره می توانید به وسیله متور جستجوی پرواز خبرنگاران، ارزان ترین بلیط ها را پیدا و خریداری کنید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com / edition.cnn.com
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 830

به "پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید