تسهیل سفر به ایران باعث تقویت روابط گردشگری تهران-پکن می گردد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، معاون مرکز خدمات چین برای دوستی و همکاری با کشورهای خارجی اظهار کرد: با توجه به تسهیلاتی که تهران برای ورود گردشگران چینی فراهم نموده است هر روز بر شمار مسافران چینی علاقه مند به سفر به ایران افزوده می گردد و در جهت همکاری های دوجانبه می توان از قابلیت های بالقوه این عرصه برای تقویت روابط به خوبی بهره برد.

تسهیل سفر به ایران باعث تقویت روابط گردشگری تهران-پکن می گردد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، آنسون ژانگ (anson zhang) از ایران به عنوان کشوری با تمدن کهن و فرهنگ غنی یاد کرد که بسیاری از گردشگران دنیا و چین خواهان بازدید از آن هستند.

او توضیح داد: فضاهای فراوانی برای همکاری دو کشور در قلمرو گردشگری بوجود آمده است و در این راستا راستا راه ابریشم نوین که حالا به یک جاده هموار نماینده مناسبات مالی و تجاری کشورها تبدیل شده است، می تواند برای گسترش همکاری در بخش گردشگری نیز مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

این مقام چینی از ایران به عنوان کشوری با آثار فراوان تاریخی و فرهنگی یاد کرد و گفت: تاریخچه دیرینه ای برای این آثار در ایران وجود دارد و طبیعتاً هر گردشگری اعم از مسافران چینی علاقه مند آن هستند که دیداری از ایران و این آثار داشته باشند و باچشمان خود و از نزدیک بیننده این هنر و فرهنگ و تمدن باشند.

او از انتشار خبر لغو یک طرفه ویزای ایران برای اتباع چین به عنوان یک فرصت برای تقویت روابط گردشگری دو کشور نام برد و اضافه نمود: کشورهای چین و ایران به عنوان دوستان دیرینه یکدیگر که رابطه فرهنگی آنها به صدها سال قبل باز می گردد، می توانند با بهره گیری از چنین نمایشگاه هایی نیروی تازه ای به قلمرو گردشگری بدمند و باعث شوند تا مسافران بیشتری بین دو کشور تردد نمایند.

معاون رییس مرکز خدمات چین برای دوستی و همکاری با کشورهای خارجی ظرفیت ها برای توسعه گردشگری میان دو کشور را فراوان دانست و از اینکه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران هر ساله در نمایشگاه های گردشگری پکن و شهرهای دیگر چین دستاوردهایشان را نمایش داده اند و اطلاعات بیشتری از ایران به گردشگران چینی می دهند، تقدیر کرد و اضافه نمود: باید چنین برنامه هایی دردستور کار دو کشور باشد و مراکز خدماتی مسافرتی و دنیاگردی دو کشور تعاملات بیشتری داشته باشند.

آنسون اضافه نمود که با برگزاری چنین نمایشگاه هایی پرواضح است که اطلاعات بیشتری از ایران در اختیار علاقه مندان چینی قرار می گیرد و آنها با دیدگاهی به مراتب روشن تر به ایران سفر می نمایند و بر علاقه مندی آنها برای گردشگری به ایران اضافه نموده می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 562

به "تسهیل سفر به ایران باعث تقویت روابط گردشگری تهران-پکن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل سفر به ایران باعث تقویت روابط گردشگری تهران-پکن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید