تایوان فعالیت دفترش در هنگ کنگ را سازگار می کند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، دولت تایوان امروز یکشنبه گفت که فعالیتهای دفتر نمایندگی خود در هنگ کنگ را به دنبال درخواست آنها از مقام هایش برای امضای سندی در حمایت از ادعای پکن بر تایوان تحت سیاست چین واحد دوباره تنظیم خواهد کرد.

تایوان فعالیت دفترش در هنگ کنگ را سازگار می کند

به نقل از خبرگزاری رویترز، هنگ کنگ تحت حاکمیت چین به محل مناقشه دیگری میان تایپه و پکن تبدیل شده است، به ویژه پس از آنکه تایوان از قانون امنیتی جدید پکن علیه هنگ کنگ انتقاد کرده و از هنگ کنگی ها برای سکنی گزیدن در آنجا استقبال کرد.

شورای امور سرزمین اصلی تایوان گفت، دولت هنگ کنگ از ژوئیه 2018 مکررا شرایط سیاسی غیر منطقی برای ویزای کارکنان در دفتر ما در هنگ کنگ اعلام کرده و خواستار امضای بیانیه تعهد به چین واحد شده است. این شورا اضافه کرد، این امر مانع از حضور کارکنان در آنجا یا انجام وظایفشان شده است.

این شورا بدون ذکر جزئیات تاکید کرد: از ژوئن 21، دفتر هنگ کنگ روش مدیریتی خودش را دوباره تنظیم خواهد کرد. این دفتر فعالیتهای ضروری را حفظ میکند. کارکنان تایوانی اعلامیه ای در رابطه با چین واحد را امضا نخواهند کرد.

چین، جزیره خودگردان تایوان را بخشی از چین واحد در نظر میگیرد و هرگز استفاده از قوه قهریه برای به کنترل درآوردن این جزیره را رد نکرده است.

هنگ کنگ عملیاتها در دفتر نمایندگی خودش در تایوان را ماه گذشته به حالت تعلیق درآورد و مداخله آشکار تایپه در امور داخلی به ویژه در رابطه با پیشنهادش برای کمک به معترضان خشونت طلب را عامل آن دانست. اینها اتهاماتی هستند که تایوان رد میکند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1952

به "تایوان فعالیت دفترش در هنگ کنگ را سازگار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان فعالیت دفترش در هنگ کنگ را سازگار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید