تاریخچه معبد سفید در تایلند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، معبد سفید یا وات رانگ کان (Wat Rong Khun)، در استان چیانگ ری (Chiang Rai) قرار گرفته و یکی از بهترین جاذبه‌های کشور تایلند می‌باشد. دراین مقاله شما را با تاریخچه و جاذبه‌های این معبد آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه معبد سفید در تایلند

رنگ سفید این معبد در کشور تایلند به نشانه‌ای از پاکی و خلوص می‌باشد و تکه شیشه‌های بکار رفته در آن نمادی از خرد بودا و تعالیم بودایی هستند. در هنگام تابش نور خورشید به این معبد زیبایی و شکوه آن دیدنی‌تر می‌شود. این معبد به سبک معماری معابد بودایی ساخته شده است. در سال 2014 زلزله‌ای منجر به خسارت بخش‌های مختلف این معبد گردید و پس از بازرسی‌های تیم مهندسی، Chalermchai Kositpipat اعلام نمود که در طی دو سال دوباره این معبد را به حالت اولیه خود برمی‌گرداند.

مهمترین ساختمان این معبد زیبا، ubosot می‌باشد که ساختمانی سفید به همراه قطعات شیشه‌ای دارد که با تابش نور خورشید، شکوه و جلال آن دوبرابر می‌گردد. این ساختمان که بسیار پر زرق و برق می‌باشد.

برای دسترسی به بخش Ubosot ساختمان اصلی این معبد باید از روی یک پل که بر روی دریاچه‌ کوچک ساخته شده، عبور کنید. پس از عبور از پل، بازدیدکنندگان به دروازه بهشت می رسند که دو مجسمه از نمایندگان مرگ و راحو (Rahu) در آنجا برای بازدید وجود دارد که سرنوشت مرگ را مشخص می‌کنند. در مقابل بخش اصلی و پس از عبور از دروازه بهشت، چند تصویر دیدنی از مدیتیشن بودا نیز نصب شده است. برای بازدید از این معبد باورنکردنی با تور ارزان تایلند همراه بشوید.

معبد سفید در آخر هفته‌ها و تعطیلات سراسری بیشترین بازدید را دارد و هر روزه از ساعت 8:00 تا 18:00برای بازدید عموم باز می‌باشد. هزینه ورودی برای هر فرد 50 بات تایلندی است.

انتشار: 6 مهر 1402 بروزرسانی: 6 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 3

به "تاریخچه معبد سفید در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه معبد سفید در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید