بیش از 80درصد مرمت گنبد مدرسه تاریخی چهارباغ اصفهان صورت گرفته است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: مرمت 10 ترک (بخش) از گنبد مدرسه چهار باغ به اتمام رسیده و اقدامات مرمتی ترک (بخش) 11 در دستور کار نهاده شد.

بیش از 80درصد مرمت گنبد مدرسه تاریخی چهارباغ اصفهان صورت گرفته است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان صبح امروز چهارشنبه 9 آبان ماه، فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: مرمت تزئینات گنبد مدرسه چهار باغ با برچیدن کاشیها، استحکام بخشی گنبد و نصب مجدد کاشیها در حال انجام بوده و مرمت ترک 11 نیز شروع شد.

الله کمک خاطر نشان کرد: مرمت گنبد مدرسه چهار باغ از سال 91 شروع شده و تاکنون 10 ترک آن به اتمام رسیده است، با این وصف برای مرمت ترک (بخش) یازدهم گنبد مدرسه چهارباغ اعتباری بالغ بر2 میلیارد ریال اختصاص یافته است که امید می رود تا تیرماه سال 98 به اتمام برسد.

مدرسه چهارباغ که مدرسه سلطانی و مدرسه مادرشاه نیز نامیده می گردد، آخرین بنای تاریخی باشکوه دوران صفوی در اصفهان است که برای تدریس و تعلیم به طلاب علوم دینی در دوره شاه سلطان حسین، آخرین پادشاه صفوی، از سال 1116 تا 1126 هجری قمری ساخته شده است. مدرسه چهار باغ که از همان زمان تا کنون به صورت مدرسه علمیه و هم مسجد کاربرد داشته است، با مساحتی بالغ بر 8500 متر مربع، در ضلع شرقی خیابان چهارباغ قرار گرفته است و در تاریخ دی ماه 1310 به شماره 116 به ثبت ملی رسیده است .

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 169

به "بیش از 80درصد مرمت گنبد مدرسه تاریخی چهارباغ اصفهان صورت گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 80درصد مرمت گنبد مدرسه تاریخی چهارباغ اصفهان صورت گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید