بیرجند، انتقال آب از عمان به سیستان و بلوچستان با چه اعتباری تامین می گردد؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، نماینده شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مسائل خراسان جنوبی عدم مدیریت مستحکم است گفت: باید آنالیز گردد چگونه انتقال آب از دریای عمان برای سیستان بلوچستان مصوب شده و هزینه بودجه آن از کجا تامین می گردد.

بیرجند، انتقال آب از عمان به سیستان و بلوچستان با چه اعتباری تامین می گردد؟

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، محمدرضا امیر حسنخانی صبح امروز در شورای اداری خراسان جنوبی گفت: باید دلیل عدم جذب اعتبارات در بخش های مختلف آنالیز گردد و استان هایی که بیشترین حضور و پیگیری را در مرکز کشور دارند اعتبارت بیشتری می توانند جذب نمایند مدیران استان نیز باید برای جذب اعتبار به مرکز کشور بیایند و در این زمینه کوشش نمایند.

نماینده مردم شهرستان های فردوس، بشرویه، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ای که به آبخیزداری داده شد 200 میلیون دلار در سطح کشور است که از این میزان سهم خراسان جنوبی 18 میلیارد تومان بوده است و که بعضی نمایندگان سر و صدا نموده که این رقم به 15 میلیارد تومان گردد در صورتی که این طرح توسط نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس داده و مصوب شده و رهبری هم اجازه برداشت را دادند.

امیرحسنخانی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر آب در بحران است اضافه نمود: مهمترین بحران در استان خراسان جنوبی بی آبی است اما اعتباری که برای آبخیزداری آمده سهم استان قابل قبول نیست چون وسعت استان باید دیده گردد و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا سهم استان را افزایش دهیم.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی با مسائل زیادی روبه رو هستیم و وقتی فرماندار را از شهرستان برداشته و در جای دیگر مدیرکل می گردد چند مدیریت استان باید سرپرست داشته باشد در استانی که بحران داریم این مسائل قابل قبول نیست که فرماندار را برداشته و سرپرست جایی دیگر بگذارند.

نماینده مردم شهرستان های فردوس، بشرویه، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائل این است که مدیریت استحکام ندارد و به راحتی به نظرات غیرکارشناسی تن در ندهیم یک فرماندار را معین بعد از مدتی در جایی دیگر به کارگیری گردد و استان از مدیریت غیرکارشناسی رنج می برد.

وی اعلام کرد: باید کوشش بیشتری در راستای توسعه استان داشته باشیم و همه می دانیم دولت در مضیقه است اما می توانیم از جاهای دیگر هم یاری بگیریم.

امیرحسنخانی گفت: انتقال آب از دریای عمان به سیستان بلوچستان مصوب شد و باید طرحی را در این باره باید مطرح کنیم که بودجه این طرح قرار است از کجا تأمین گردد؟ چرا این طرح برای استان خراسان جنوبی که مهمترین مشکل آن آب است اجرا نشده است.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: حضور کمیسیون کشاورزی را در استان خراسان جنوبی داشتیم که 12 نفر استان را از نزدیک دیدند و صورت جلسات خوبی برگزار گردید اما بحث ما در حال حاضر بعد از سفر است و تا دو سال دیگر این نمایندگان هستند و باید در بخش آب و مسائل کشاورزی بتوانیم پیگیری داشته باشیم.

نظر افضلی اضافه نمود: وام اشتغال زایی در کشور آمده است و 30 درصد در بخش عشایری است که باید مسائل آن آنالیز گردد و 12 میلیارد تومان در سطح کشور تزریق گردد.

ح

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 827

به "بیرجند، انتقال آب از عمان به سیستان و بلوچستان با چه اعتباری تامین می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیرجند، انتقال آب از عمان به سیستان و بلوچستان با چه اعتباری تامین می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید