برخورد صاعقه در استان قزوین باز هم حادثه آفرید، شکسته شدن 26 اصله درخت در قزوین

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، وزش تند باد و طوفان عصر امروز در قزوین باعث شکسته شدن درختان زیادی در سطح شهر قزوین و مصدوم شدن دو کارمند اداره برق شهر ضیاء آباد بر اثر برخورد صاعقه شد.

برخورد صاعقه در استان قزوین باز هم حادثه آفرید، شکسته شدن 26 اصله درخت در قزوین

به گزارش از ، سلطانی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گفت: عصر امروز دو کارمند اداره برق شهر ضیاء آباد که در حال برطرف خاموشی های شبکه بودند بر اثر برخورد صاعقه مصدوم شدند.

سلطانی اضافه نمود: این دو نفر دچار سوختگی درجه سه شده اند.

او افزود: مصدومان حادثه به بیمارستان های شفا و تامین اجتماعی تاکستان منتقل شدند.

دوم خرداد ماه هم دو نوجوان 14 و 15 ساله در روستای پیچ بن الموت شرقی بر اثر برخورد صاعقه فوت کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: وزش تندبادها در ساعات گذشته موجب شکستگی بیش از 26 اصله درخت و قطعی برق در بعضی منطقه ها استان قزوین شده است.

قدرت الله مهدیخانی گفت: محدوده عبیدزاکان و بازار در شهر قزوین به خاطر این تندبادها دچار قطعی برق شده بود که پس از آنالیز تعیین شد شکستگی درختان و افتادن آن ها روی دکل خطوط انتقال باعث این اتفاق شده است.

وی با بیان اینکه هیچگونه خسارات جانی در این تندبادها گزارش نشده است، گفت: در دیگر منطقه ها استان قزوین مانند شهرستان البرز در چند منطقه الوند و نصرت آباد هم شکستگی درختان رخ داده و برای ساعاتی هم برق این منطقه ها قطع شده بود.

مهدیخانی بیان داشت: با توجه به پیش بینی این تندبادها در استان قزوین، از مردم خواهشمندیم قبل از آغاز تندباد لوازم یاری های اولیه و چراغ قوه در کنار خود فراهم نمایند تا در مواقع حادثه یا قطعی برق با خونسردی و بدون هیچ گونه استرس بتوانند موقعیت مکانی خودشان را کنترل نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از همشهریان عزیز تقاضا داریم در این روزها که شرایط جوی هوا چندان مساعد نیست از رفتن به منطقه ها مرتفع و بعلاوه قرارگیری در کنار مسیل ها خودداری نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین قبلا هشدار داده بود که احتمال وقوع رعد و برق، تندباد و بادهای لحظه ای شدید در استان از بعدازظهر امروز سه شنبه تا اواخر وقت فردا وجود دارد.

وزش تند باد و طوفان عصر امروز در قزوین باعث شکسته شدن درختان زیادی در سطح شهر قزوین شد و به بعضی از خودرو ها هم خسارت وارد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2023

به "برخورد صاعقه در استان قزوین باز هم حادثه آفرید، شکسته شدن 26 اصله درخت در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد صاعقه در استان قزوین باز هم حادثه آفرید، شکسته شدن 26 اصله درخت در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید