برای اقامت در هند کجا را انتخاب کنیم؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، اقامتگاه های هند

هندوستان نیز مانند هر کشور دیگری دارای مجموعه گسترده ای از گزینه های مختلف اقامتی است و این تعداد بسیار زیاد گزینه ها در سراسر نقشه این کشور گسترده شده اند. از یک سو شما می توانید برای برطرف خستگی خود ارزان ترین امکانات رفاهی ممکن در دنیا را در اختیار داشته باشید، این امکانات از هتل های 5 ستاره لوکس گرفته تا کاخ هایی که در فیلم های سینمایی مشاهده نموده اید و قلعه هایی که از دوران شروع تجارت ادویه تا به امروز، حس سلطنتی پرطراوتی را به شما القا می نمایند. از سوی دیگر اگر خیلی سخت گیرانه و دقیق در انتخاب های خود عمل نکنید آنگاه ممکن است خود را در یک محیط دارای نوسان برق، تختخواب هایی پر از حشره و یک اتاق شبیه به سلول زندان بیابید. البته در میان این دو رده نیز شما انواع و اقسام گزینه ها را در اختیار خواهید داشت، از ساختمانهای مذهبی گرفته تا زائر خانه ها و استراحتگاه و متل ها. اگر بخواهیم یک نصیحت کلی درباره سفر به هند به شما بکنیم این است که هیچ گاه از هزینه اقامت خود مضایقه نکنید. داشتن یک سرپناه تمیز و راحت که دارای یک تخت خواب عالی، یک دوش و دیوارهایی که برای جلوگیری از انتقال صدای زندگی روزمره ساکنان هند به اندازه کافی ضخیم هستند، برای برطرف خستگی در انتهای یک روز دیوانه وار، یک ضرورت غیرقابل انکار است. هیچ گاه از بابت انجام چنین هزینه ای حسرت نمی خورید. خبر خوب نیز این است که اقامتگاه هایی با مشخصات یادشده، بر اساس استانداردهای غربی بسیار مقرون به صرفه خواهند بود. با خبرنگاران همراه باشید تا از این اقامتگاه ها بیشتر بدانید.

برای اقامت در هند کجا را انتخاب کنیم؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

هتل ها، کاخ ها و قلعه ها

هندوستان خانه تعدادی از لوکس ترین هتل های دنیا است. بسیاری از آن ها ازنظر تاریخ، جزئیات معماری به اندازه ای زیبا هستند که برای درک زیبایی آن ها احتیاج به اعمال فیلترهای تصویری در نرم افزارهای عکاسی وجود ندارد و حتی می توان هر یک از آن ها را به تنهایی یک مقصد گردشگری به حساب آورد. معمولا مردم برنامه ریزی سفر خود به هند را به نحوی می ریزند که بیشتر زمان خود را در هتل های لوکس و فوق العاده زیبا و نامی سپری کنند. از میان این هتل ها می توان به هتل اوبروی اودایویلاس (Oberoi Udaivilas)، هتل تاج لیک پالاس (Taj Lake Palace)، هتل دویگرا (Devi Garh by Lebua) در اودیپور، هتل اوبروی آمارویلاس (Oberoi Amarvilas) در آگرا و قلعه بارلی در روستاهای راجستان اشاره نمود که مشهورترین هتل های این کشور هستند. سایر هتل ها مانند کاخ و برج تاج محل در بمبئی نیز به عنوان سمبل های دنیای هندوستان به حساب می آیند.

بسیاری از هتل های زنجیره ای لوکس دنیا در هندوستان شعبه دارند و در میان آن ها می توان به هتل های اوبروی، هتل ها، کاخ ها و اقامتگاه های تاج، هتل ها و اقامتگاه های لیلا پالاس و تعداد زیادی از گروه هتل های لوکس بین المللی اشاره نمود که همگی دارای شعبه هایی باشکوه در کشور هندوستان هستند. از میان این گروه نیز می توان به مواردی مانند گروه هتل های امان، هتل های چهارفصل و … اشاره نمود. علاوه بر این نیز تعداد زیادی از هتل های مستقل لوکس و اشرافی در این کشور وجود دارند. مهم نیست که چه گزینه ای را برای اقامت خود انتخاب می کنید، درهرحال شما کیفیتی در بالاترین سطح دریافت خواهید کرد. این کیفیت شامل خدمات داخلی هتل، غذا و موارد دیگر است و موجب می شود تا شما حس کنید که مهاراجه بودن در هندوستان چندان غیر دل چسب و جذاب نیست.

هندوستان همچنین دارای محدوده ای بسیار مناسب از هتل های میان رده است. معمولا هتل های این رده، پسوند Residency را به دنبال نام خود می بینند که این پسوند، لقبی است که داشتن آن در هندوستان لازمه دریافت رسمی این لقب است و نمی توان آن را به نام هر هتلی اضافه نمود. در تمامی این هتل ها نیز می توانید امکانات استانداردی مانند خدمات داخلی اتاق (روم سرویس) وای فای، تلویزیون، دستگاه تهویه هوا و روزنامه های روز را در اختیار داشته باشید.

هتل های دولتی و خانه های ییلاقی (بانگالوهای) گردشگری

این موارد به اندازه هتل ها هیجان انگیز به نظر نمی رسند ولی باید اذعان کرد که هندوستان تعداد بسیار زیادی از هتل های میان رده و مناسب برای بودجه های محدود را دارد که توسط دولت های محلی و سازمان های گردشگری دولتی هندوستان اداره می شوند. در بعضی از موارد می تواند برای اقامت در این محل ها به وسیله وب سایت گردشگری ایالتی مربوطه در هندوستان اقدام به رزرو کردن اتاق کرد. معمولا این موارد از نظر کیفیت و راحتی، بسیار ریسکی هستند و بعضی از ایالت ها (برای مثال ایالت مادیا پرادش) خدمات بسیار بهتری را نسبت به سایر ایالت ها ارائه می کنند. با تمامی تفاسیر این اقامتگاه ها در بیشتر موارد بهترین گزینه برای اقامت در شهرها و دهات دورافتاده ای که گزینه های کمی در آن ها برای انتخاب وجود دارند، هستند. این اقامتگاه ها حداقل در وضعیت قابل استفاده ای قرار دارند و اداره آن ها بر عهده افراد دولتی خشک و انعطاف ناپذیری است که معمولا چندان علاقه ای به تغییر رویه عادی خود برای بهبود رضایت مسافران ندارند. بااین وجود باید یادآور شد که در شرایطی که شما خارج از محدوده امکانات عادی شهری هستید، نمی توانید انتظاری بیش از این داشته باشید.

خانه های قایقی

خانه های قایقی به صورت ویژه ای در کشمیر و کرلا محبوب هستند. این نوع از اقامت گاه ها محدوده ای بسیار گسترده دارند و در آن ها می توان تجربه هایی مانند یک خواب لوکس بر روی آب مانند کشتی موتوری وریندا (Vrinda) از مجموعه هتل های اوبروی گرفته تا تورهای چندروزه راحت بر روی رود گنگ و حتی بسترهای خوش قیمت بر روی دریاچه دال در شری نگر را مشاهده کرد. راحتی و خدمات این دسته از اقامتگاه ها به سطح کلاس خانه های قایقی انتخابی بستگی دارد ولی در هر شرایطی می توانید در تاریخ و جو ویژه این نوع از اقامتگاه ها غرق شوید. برای نمونه در شری نگر می توان نمونه های زیادی از این اقامتگاه ها را مشاهده کرد که قدمت آن ها به دوران اشغال هند توسط انگلستان بازمی شود؛ در آن دوران انگلیسی ها حق خرید زمین در هندوستان را نداشتند و به همین دلیل نیز در این خانه های آبی زندگی می کردند.

یک رده لوکس تر از این اقامتگاه ها، قایق های نوع A هستند. این قایق ها دارای طرح های منحنی ویژه ای هستند که چهارچوب ها و سقف های خاتم کاری شده آن ها که از جنس چوب گردو هستند، حس و حال ویژه ای از نوع خاصی معماری را به شما ارائه می کنند و با حضور در آن ها حس می کنید در زمان به سفر رفته اید و به دوران گذشته بازگشته اید. خانه های قایقی در کرلا معمولا به سبک کتووالام (کرجی های حمل برنج) طراحی می شوند. حضور در خانه ای شناور می تواند فارغ از نوع انتخاب فرد، یک تجربه فراموش نشدنی را برای هر مسافری به همراه داشته باشد.

اقامت گاه های خانگی و خانه های سنتی

اقامت در خانه های هندی به تازگی در این کشور رواج یافته است. در این روش می توانید در خانه یک خانواده محلی و در کنار آن ها حضورداشته باشید که این امر به شما اجازه می دهد که با روشی که پیش ازاین حتی تصور آن نیز ممکن نبود، با فرهنگ بومیان این کشور آشنا شوید. از سوی دیگر خانه های سنتی برای شما تجربه ای متفاوت از اقامت خانگی را به همراه می آورند. کلمه ای که در هندوستان برای این اقامتگاه ها به کاربرده می شود، havelis است که معنی لغوی آن در پاکستان و هندوستان، عمارت های بزرگ است. امروزه بسیاری از این امارت ها به روش اقامت صبحانه و تخت اداره می شوند. این روش اقامت در هندوستان را می توان یک ترکیب عالی از صرفه جویی در هزینه و لذت بردن از ارزش های تاریخی این منطقه دانست؛ بنابراین اگر نمی توانید از پس هزینه های امارت ها و کاخ های لوکس و پنج ستاره بربیایید، این گزینه ها می توانند جایگزینی مناسب برای شما باشند زیرا بدون فشار آوردن به حساب بانکی شما، تجربه تاریخی غنی مشابهی را به شما ارائه می کنند. شما می توانید این خانه های سنتی را در سراسر هندوستان بیابید ولی این اقامتگاه ها در راجستان و شهرهایی مانند اودیپور بسیار رایج هستند.

اقامت در آشرام ها، صومعه ها و استراحتگاه های مذهبی

بسیاری از افراد هندوستان را مکانی مناسب برای پیدا کردن مجدد آرامش خود می دانند. برای این کار روش های متعددی وجود دارد ولی هر روشی که موردپسند شما باشد بازهم باید یک بستر برای خوابیدن در اختیار داشته باشید. مراکزی که خدماتی این چنینی را ارائه می کنند معمولا امکانات اولیه اقامتی را به هزینه های بسیار اندک به شما عرضه می کنند که حتی در بعضی از مواقع این هزینه ها به اندازه ای پایین هستند که خنده دار به نظر می رسند. بسیاری از استراحتگاه های موجود در صومعه ها و آشرام ها در هندوستان به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرند و این مزیت در بعضی از موارد برای همگان صادق بوده و فارغ از ملیت فرد به او ارائه می شود. البته این اتاق ها معمولا چندان برجسته و دارای امکانات فراوان نیستند و در بیشتر موارد تنها یک تخت و یک دستشویی در آن ها واقع شده است. غذای این مراکز معمولا کاملا گیاهی بوده و مصرف این غذاها تنها در سالن های غذاخوری عمومی ممکن خواهد بود. استعمال دخانیات در این دسته از اقامتگاه ها ممنوع است و به همین دلیل نیز تنها کسانی که به دنبال اقامتی رایگان برای مدت زمانی کوتاه می گردند و انتظار خدمات خاصی را ندارند می توانند به این مکان ها بروند. برای یافتن چنین مکان هایی می توان از کتاب های راهنما و یا وب سایت هایی که به صورت اختصاصی برای این مکان ها طراحی شده اند استفاده کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 789

به "برای اقامت در هند کجا را انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اقامت در هند کجا را انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید