باغ پرندگان کوالالامپور مالزی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، در سفر با تور مالزی از جاذبه های مختلفی در شهر کوالالامپور دیدن خواهید نمود که یکی از بهترین آنها باغ پرندگان کوالالامپور است که در آن بیش از 3 هزار پرنده از 200 گونه مختلف سراسر جهان نگهداری می‌شود.

باغ پرندگان کوالالامپور مالزی

باغ پرندگان کوالالامپور و یا پارک پرندگان کوالالامپور مالزی، بخشی از باغ‌ دریاچه‌ 60 هکتاری مشهور این شهر محسوب می‌شود. به علاوه، باغ پرندگان که نام دیگر آن تامانگ بورونگ کوالالامپور (Taman Burung Kuala Lumpur) است، به عنوان بزرگترین پارک پرندگان جهان شناخته می‌شود. این باغ به عنوان بزرگترین پارک پرندگان جهان محسوب می‌شود و در سال 1991 افتتاح گردید. در این باغ بیش از 3 هزار پرنده از 200 گونه مختلف سراسر جهان نگهداری می‌شود. در تور مالزی حتما از این جاذبه دیدن نمایید.

باغ پرندگان کوالالامپور، در مقایسه با نمونه همتای خود در کشور همسایه، یعنی باغ پرندگان جورانگ (Jurong) سنگاپور در جایگاه بسیار بالاتری قرار دارد؛ به طوری که مساحت این باغ، دو برابر مساحت باغ پرندگان جورانگ بوده و اغلب پرندگان آن نیز آزادانه در فضای پارک در گردش هستند و به انسان‌ها و حضور در کنار آن‌ها عادت کرده‌اند. این لانه بزرگ و جادار که برای پرندگان در نظر گرفته شده است، بیش از 60 گونه از پرندگان بومی و خارجی، از جمله، طاووس آبی‌رنگ هندی با دم رنگارنگ پنج فوتی و کبوتر تاج‌دار که بزرگترین گونه کبوتر در جهان محسوب می‌شود، را در خود جای داده است.

زمین پرندگان کوالالامپور

این پارک به چندین بخش مختلف، از جمله سرزمین براهمینی (Brahminy Land)، دنیای طوطی‌ها (World of Parrots)، برکه فلامینگوها (Flamingo Pond)، پارک مرغ شاخ‌نوک (Hornbill Park)، و بسیاری بخش‌های دیگر تقسیم‌بندی شده است تا بدین وسیله گونه‌های مختلف موجودات پَر‌دار از یکدیگر متمایز شوند، اما با این حال این پرندگان می‌توانند آزادانه در محوطه مربوط به خود پرواز کنند.

در بخش سرزمین براهمینی (Brahminy Land)، مجموعه حیرت‌انگیزی از بازهای براهمینی (brahminy kites)، یکی از محبوب‌ترین پرنده شکاری کشور مالزی، نگهداری می‌شود. بخش دنیای طوطی‌ها نیز فضای نسبتاً کوچکی است که به ویژه 20 گونه مختلف از طوطی‌ها از جمله، طوطی دم بلند آمریکای جنوبی (macaws)، طوطی کاکل سفید (cockatoos)، طوطی استرالیایی (lories) و طوطی‌ دم دراز (parakeets) در آن زندگی می‌کنند. در ضمن، بخش قفس پرندگان شرقی (Oriental Birds Aviary)، نیز میزبان مجموعه‌ای متشکل از بیش از 50 گونه مختلف از پرنده‌های منحصربفرد و باشکوه شرقی است؛ این در حالی است که برکه فلامینگو محل نگهداری مجموعه‌ای از فلامینگوهای این باغ محسوب می‌شود.

تصاویر فوق‌العاده

بدون شک بخش ویژه نگهداری مرغ شاخ‌نوک، بهترین قسمت این باغ محسوب می‌شود، چرا که بازدیدکنندگان از این بخش می‌توانند تا هفت گونه مختلف از مرغ شاخ‌نوک را که اغلب آن‌ها بومی کشور مالزی هستند، مشاهده کنند. از جمله پرندگان این بخش می‌توان به یک جفت از مرغ‌های شاخ‌نوک کرگدنی، که یکی از بزرگترین گونه‌های مرغ شاخ‌نوک در جهان به شمار می‌رود، اشاره کرد.

گذرگاه‌های کاشی‌کاری شده، مسیر فوق‌العاده‌ای برای مشاهده این پرندگان زیباست و افراد می‌توانند با عقاب‌ها و طوطی‌های دم بلند عکس بگیرند و یا حتی به پلیکان‌ها غذا بدهند. در محوطه این باغ، لک‌لک‌ها و فلامینگوهای سرزنده‌ای را مشاهده خواهید کرد که با شادی در آب جست و خیز می‌کنند، صدای جیرجیر سهره‌ها (finches) و باسترک‌ها (thrushes) در لابه لای درختان می‌پیچد، و جغدها نیز بر روی تپه‌هایی از کاه نشسته و استراحت می‌کنند.

در باغ پرندگان کوالالامپور، بازدیدکنندگان از نمایش‌های پرندگان و یا حتی نحوه تغذیه عقاب‌ها، مرغ‌های شاخ‌نوک و شترمرغ‌ها دیدن کنند. این باغ‌ خوش‌منظره به یک زمین بازی ویژه برای کودکان و نیز مسیرهای ویژه دو آهسته، ایستگاه‌های ورزش و قایق‌های پارویی برای افراد مجهز شده است. علاوه بر این، دوربین‌های چشمی ویژه‌ای نیز برای این باغ در نظر گرفته شده است و افراد می‌توانند با اجاره کردن یکی از این دوربین‌ها، از بخش‌های بیشتری از این باغ دیدن کنند؛ همچنین در این پارک، دکه‌های مخصوصی نیز برای فروش انواع تنقلات و نوشیدنی‌ها وجود دارند.

ساعات بازگشایی باغ پرندگان کوالالامپور: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر

مکان: خیابان لِمباه تامان تاسیک پِردانا، پلاک 920 (No. 920 Jalan Lembah Taman Tasik Perdana)

شماره تماس: 60322735423

منبع: kuala-lumpur.ws
انتشار: 25 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 294

به "باغ پرندگان کوالالامپور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ پرندگان کوالالامپور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید