بهترین زمان سفر به مالزی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، جغرافیای مالزی+ بهترین زمان سفر

کشور مالزی، در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و از طرف شمال با تایلند، از طرف جنوب با سنگاپور و از طرف غرب، با اندونزی همسایه است. کشور مالزی، آب و هوای استوایی و با رطوبت بالا دارد و با توجه به بارش باران های موسمی که باران هایی سیل آسا هستند، همواره برای گردشگران سوال است که بهترین زمان سفر به مالزی کی است. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با آب و هوای این کشور و بهترین زمان سفر به آن، بیشتر آشنا شوید:

بهترین زمان سفر به مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به طور کلی، آب و هوای استوایی مالزی و البته با رطوبت بالا آن هم در تمام سال ممکن است برای برخی از افراد آزار دهنده باشد. دمای هوا در این کشور، در تمام طول روز از 30 درجه بیشتر می گردد و شب ها هم کمتر از 20 درجه نمی گردد. آب و هوای این کشور، تقریبا همواره ثابت است و چندان تغییری نمی کند و دلیل آن هم، وجود کوه های Titiwangsa در شرق کشور و جزیره سوماترا است که مانند حصاری این کشور را محاصره نموده اند و به همین دلیل، در هر ماه فقط ممکن است چند درجه تغییر دما داشته باشد.

اما اگر به مالزی سفر می کنید، چیزی که باید همواره منتظر آن باشید، بارش باران است. طبیعت سرسبز و زیبای جنگلی این کشور هم به دلیل بارش همین باران هاست.

کی به مالزی سفر کنیم؟

ماه های شهریور تا فروردین، فصل بارش باران های موسمی در این کشور است اما با این حال باز هم هوا گرم است. در ماه های مهر و آبان که میزان بارش باران به 270 میلیمتر می رسد، با بارانی ترین ماه سال روبرو هستیم و ماه دی با 180 میلیمتر بارش، خشک ترین ماه سال در مالزی است.

در خصوص بهترین زمان سفر به مالزی باید گفت همان طور که می دانید گردشگران مالزی به دلایل مختلفی به این کشور سفر می نمایند، علاوه بر لذت بردن از ساحل و دریا و طبیعت زیبا، بازدید از جاذبه های فرهنگی تاریخی این کشور و یا تجربه طعم غذاهای محلی، می تواند دلایل دیگری باشد. اگر می خواهید برای تفریحات ساحلی به این کشور بروید، باید اول منطقه سفرتان را تعیین کنید چون سفر به هر منطقه در زمان خاصی از سال مناسب است. به طور کلی، بهترین زمان سفر به ساحل شرقی مالزی بین ماه های خرداد و تیر است که با بارش کمتری روبرو می شوید. اگر هم در ماه های آبان تا بهمن به این کشور سفر کنید منطقه مناسب، ساحل غربی شبه جزیره است و برای گردش در سارواک هم ماه های خرداد و تیر مناسب هستند.

در مالزی چه لباسی بپوشیم

در هر وقتی از سال که به این کشور بروید، لباس کتان و غیر جذب، گزینه مناسبی است. علیرغم اسلامی بودن کشور، پوشش در آن آزاد است اما خانم ها ببهتر است لباس مناسب بپوشند و در آخر هم اینکه با توجه به متغیر بودن آب و هوا، بهتر است همواره چتر همراهتان داشته باشید!

منبع: الی گشت
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 605

به "بهترین زمان سفر به مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید