بازسازی سه گانه Dragon Age به علت موتور بازی سازی قدیمی آسان نخواهد بود

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، پس از انتشار موفقیت آمیز بازی دراگون ایج: ویلگارد (Dragon Age: The Veilguard)، احتمالا تعداد کمی از بازیکنان تازه وارد به این سری وجود دارند که علاقه دارند تا سه گانه اصلی مجموعه را نیز تجربه نمایند. اما هرکسی که امیدوار به بازسازی نسخه های قدیمی دراگون ایج به سبک مجموعه Mass Effect: Legendary Edition است، نباید امید زیادی داشته باشد زیرا کارگردان خلاقیت این سری بازی یعنی جان اپلر (John Epler) می گوید که این پروژه آسان نخواهد بود زیرا به ندرت کسی که در استودیوی بایوور (BioWare) به جای مانده است که بداند موتور قدیمی این استودیو چگونه کار می نماید.

بازسازی سه گانه Dragon Age به علت موتور بازی سازی قدیمی آسان نخواهد بود

زمانی که بازسازی سه گانه مس افکت در سال 2021 عرضه شد، با استقبال خوبی از سوی منتقدان نیز روبرو شد و مواردی مانند بهبود پرفورمنس و جلوه های بصری، نورپردازی تازه، تغییرات در گیم پلی و غیره را معرفی کرد که این یک حرکت خوشایند برای سه گانه کلاسیک بود و سایر مجموعه بازی های محبوب بایوور (Bioware) نیز سزاوار بعلاوه چیزی هستند. با این حال، در مصاحبه اخیر رولینگ استون با جان اپلر که از زمان انتشار نسخه اول سری دراگون ایج در سال 2009 با بایوور در حال همکاری بوده است، او گفت که اگرچه دوست دارد این سه گانه بازسازی گردد اما به علت موتور های بازی ها، این یک کار چالش برانگیز خواهد بود.

برخلاف سه گانه مس افکت که با آنریل انجین 3 توسعه یافتند، بازی (Dragon Age Inquisition با استفاده از موتور فراست بایت (Frostbite) الکترونیک آرتز ساخته شد، در حالی که دراگون ایج 1 و 2 با استفاده از موتور اکلیپس (Eclipse) خود بایوور ساخته شدند. اپلر شرح داد:

البته همچنان شاید امید کمی برای هواداران دراگون ایج وجود داشته باشد، زیرا اپلر این ایده را به طور کامل رد نکرده است زیرا با گفتن هرگز نگو هرگز سخنان خود را پایان داد. هرچند علاقه الکترونیک آرتز به ارائه نسخه لجندری مانند برای سری دراگون ایج و در واقع علاقه اش به این سری به طور کلی احتمالا به پیروزیت ویلگارد بستگی دارد که به نظر می رسد آغاز خوبی داشته است. البته فعلا هیچ آمار فروش رسمی اعلام نشده، اما ویلگارد پیروز شده که رکورد تازه 89418 بازیکن همزمان و بالطبع رکورد تازهی را برای یک بازی تک نفره الکترونیک آرتز در استیم ثبت کند.

این که این موضوع برای آینده ویلگارد چه معنایی دارد هنوز تعیین نیست، اما اپلر قبل از عرضه آن، گفت: توجه کامل بایوور به طور کامل به بازی بعدی مس افکت معطوف شده است، به این معنی که هیچ برنامه ای برای محتوای اضافی به جز تعداد انگشت شماری به روز رسانی کوچکتر با تمرکز بر بهبود تجربه کلی ندارد.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 آبان 1403 بروزرسانی: 22 آبان 1403 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2619

به "بازسازی سه گانه Dragon Age به علت موتور بازی سازی قدیمی آسان نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی سه گانه Dragon Age به علت موتور بازی سازی قدیمی آسان نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید