اوپو A95 با اسنپدراگون 662 و باتری 5000 میلی آمپرساعتی رونمایی شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، اوپو امروز از گوشی اقتصادی تازه خود تحت عنوان اوپو A95 رونمایی کرد؛ محصولی با پردازنده اسنپدراگون 662 و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی.

اوپو A95 با اسنپدراگون 662 و باتری 5000 میلی آمپرساعتی رونمایی شد

اوپو یکی از معروف ترین برندهای چینی در زمینه تولید گوشی های هوشمند به شمار میرود که با وجود ناشناخته بودن آن در بین کاربران، گوشی های بسیار خوبی هم تولید و راهی بازار کرده است. مدل گوشی های این شرکت از اقتصادی تا پرچم دار متغیر است اما آنچه که شرکت چینی امروز رونمایی کرد، یک گوشی اقتصادی با نام اوپو A95 است.

اوپو A95 به عنوان یک گوشی اقتصادی مشخصات کاملا معمولی و در حد انتظار دارد. این یعنی هیچ چیز در این گوشی فراتر از حد تصور نیست. نکته ای هم که باید به آن اشاره کنیم این است که چندین ماه قبل، اوپو از گوشی A95 5G رونمایی کرده بود و آنچه امروز شاهد آن بودیم، مدل 4G این گوشی به شمار میرود. مدل 5G از مشخصات سخت افزاری خوبی بهره می برد که از جمله آن ها می توان به تراشه مدیاتک Dimensity 800U با لیتوگرافی 7 نانومتری و 8 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد.

مدل 4G اما یک گوشی نسبتا ضعیف تر به شمار میرود. پردازنده ای که به عنوان قلب تپنده این محصول ایفای نقش می کند، اسنپدراگون 662 است که از 8 هسته با چینش 4 + 4 تشکیل شده است. 4 هسته اول از نوع Cortex-A73 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و 4 هسته دوم هم از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستند. پردازشگر گرافیکی این محصول هم آدرنو 610 است که می تواند در اجرای بازی های روز با تنظیمات گرافیکی پایین، عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

نکته مثبت قضیه اینجاست که اوپو این گوشی را هم به 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز کرد و این یعنی اگرچه کاربران با محصولی با قدرت سخت افزاری بسیار بالا روبه رو نخواهند شد اما قطعا می تواند با آن چندین اپلیکیشن را به صورت هم زمان اجرا کرده و از مولتی تسکینگ در گوشی خود لذت ببرند.

نمایشگر اوپو A95 از نوع AMOLED بوده و 6.43 اینچی است. وضوح تصویر این نمایشگر به +FHD می رسد و رفرش ریت آن هم روی 60 هرتز تنظیم شده است. انتظاری هم فراتر از این در بخش نمایشگر نداشتیم اما خیلی بهتر می شد اگر اوپو حداقل از نمایشگر 90 هرتزی برای کننده خود استفاده می کرد. هرچند مادامی که این گوشی نام اقتصادی را با خود یدک می کشد، این مشخصات کاملا مناسب ارزیابی می شوند.

در بخش دوربین هم شاهد یک ماژول نسبتا بزرگ روی پنل پشتی هستیم که بیرون زدگی زیادی از پنل گوشی ندارد. روی این ماژول سه دوربین تعبیه شده است که شامل 48 مگاپیکسلی اصلی، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی سنجش عمق می شوند. دوربین سلفی هم سنسوری به بزرگی 16 مگاپیکسل دارد و درون حفره ای کوچک درون نمایشگر تعبیه شده است.

منبع تغذیه این مجموعه اما 5000 میلی آمپر ساعتی است که کاربر می تواند با استفاده از یک شارژر سریع 33 واتی که خوشبختانه درون جعبه هم وجود دارد آن را در مدت زمان نسبتا مناسبی شارژ کند. لازم به ذکر است سیستم عامل پیش فرض این گوشی ColorOS 11.1 مبتنی بر اندروید 11 است.

اوپو A95 در رنگ های مشکی و رنگین کمانی نقره ای و با قیمت حدود 265 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. در حال حاضر کاربران کشور مالزی می توانند از طریق فروشگاه خود اوپو این گوشی را خریداری کنند. اما اینکه چه زمانی کاربران سایر نقاط جهان به این محصول دسترسی خواهند داشت هنوز به طور دقیقی مشخص نشده است.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2160

به "اوپو A95 با اسنپدراگون 662 و باتری 5000 میلی آمپرساعتی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپو A95 با اسنپدراگون 662 و باتری 5000 میلی آمپرساعتی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید