اولین پروانه هولوگرامی با احساس طراحی و ساخته شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، دانشمندان یک قدم به سمت فناوری هولوگرام مشابه هولوگرام فیلم جنگ ستارگان نزدیک تر شدند و یک هولوگرام به شکل پروانه طراحی کردند که حس دارد و می شنود.

اولین پروانه هولوگرامی با احساس طراحی و ساخته شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، تیمی از دانشمندان دانشگاهی در جنوب انگلستان، فناوری جدیدی را برای ساخت نمونه اولیه از یک ابزار با نام MATD یا نمایشگر تله آکوستیک چندمنظوره طراحی نموده اند. این نمونه اولیه قابلیت نمایش همزمان محتوای بصری، شنیداری و لمسی را دارد.

دانشمندان این کار را با استفاده از امواج صوتی یا آکوستوفورز انجام دادند که در آن، امواج صوتی ذرات را برای شکل دادن به یک تصویر متحرک، دستکاری و حرکت می دهد. به گفته آنها، این سیستم، ذره را به صورت صوتی به دام می اندازد و آن را به چراغ هایی به رنگ قرمز، سبز و آبی درمی آورد تا بتواند رنگ آن را کنترل کند. این سیستم به سرعت حجم نمایشگر را اسکن می نماید.

یکی از محققان این تیم می گوید: احساس برای واقعی کردن هولوگرام بسیار مهم است. حتی اگر فراصوت برای ما قابل شنیدن نباشد، این موج هنوز یک موج مکانیکی است و انرژی را به وسیله هوا حمل می نماید. سیستم این انرژی را راهنمایی و متمرکز می نماید و در نتیجه می تواند پوست ما را تحریک کند تا محتوا را حس کنیم.

دانشمندان معتقدند که این ابزار هنوز به معنای واقعی هولوگرام نیست و ترجیح می دهند که آن را یک طرح سه بعدی بنامند. با این حال، این طرح شامل یک ماده شناور فوق العاده سبک است که با استفاده از امواج فراصوت حرکت می نماید. این طرح سه بعدی می تواند لمس کاربر را شناسایی کند و همچنین صدا هایی نیز منتشر کند. این ابزار قادر است یک پروانه رنگی را نشان دهد که در هوا حرکت می نماید علاوه بر این، ایموجی ها و تصاویر دیگری را نیز نشان می دهد که احتیاج به هدست واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی ندارد.

دانشمندان می گویند: برای طراحی فناوری جدیدمان از تلویزیون های قدیمی الهام گرفتیم که از اسکن پرتوی یک رنگ استفاده می نماید و به واسطه آن تصاویر را به سرعت به نمایش می گذارد و به این ترتیب مغز را گول می زند تا به صورت یک تصویر متحرک و فیلم به نظر برسد.

آن ها می افزایند: نمونه اولیه ما نیز از یک ذره رنگی شده استفاده می نماید که می تواند به سرعت در یک فضای سه بعدی حرکت کند. این حجم تصویر به حدی است که قابل دیدن با چشم غیرمسلح است. به گفته دانشمندان، این سیستم از یک پروژکتور LED، چند اسپیکر و یک قطعه فوم تشکیل شده است. اسپیکر ها امواج فراصوت فراوری می نمایند که قطعه فوم را در هوا معلق می نماید و به سرعت آن را حرکت می دهد و با بازتاب نور پروژکتور، در ذهن توهم حرکت یک جسم سه بعدی را ایجاد می نماید. این اشکال سه بعدی به گونه ای هستند که می توان آن ها را از هر زاویه ای تماشا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 955

به "اولین پروانه هولوگرامی با احساس طراحی و ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پروانه هولوگرامی با احساس طراحی و ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید