اولین رمان موریل اسپارک به بازار نشر آمد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، تسلی دهندگان که دو بخش اصلی و 9 فصل را شامل می گردد، داستان زنی به نام کرولاین است که صدایی بیرون از سرش افکارش را می خواند و ماشین تحریری همه چیز را ثبت می نماید. وی بی آنکه خود بخواهد شخصیت یک رمان شده است.

اولین رمان موریل اسپارک به بازار نشر آمد

کرولاین نمی داند صداهای بیرون سرش، تجلی تقدس یا راوی جنون است؟ دوستان و اطرافیان وی نیز احتمال می دهند دیوانه شده باشد. کرولاین تسلی دهنده ای برای خود پیدا نمی کند و از تبدیل شدن به شخصیت رمان یک نویسنده در عذاب است.

موریل اسپارک، نویسنده این کتاب، نویسنده اسکاتلندی و متولد سال 1918 است که سال 2006 درگذشت. وی نوشتن را پس از جنگ جهانی دوم آغاز کرد و تسلی دهندگان اولین کتابش است. اسپارک دو بار نامزد لیست نهایی جایزه بوکر شد و سال 1998 نیز جایزه قلم طلایی انجمن پن انگلیس را بابت یک عمر خدمت به ادبیات به دست آورد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: احساس می کرد مهمانان از او خوششان نیامده، انگار به او مشکوک بودند. مضطرب شد و دیگر نتوانست چهار کلام حرف حساب بزند. انگار هرچه بیشتر از استعداد بی نظیرش در کارآگاهی داد سخن می داد، مهمان ها از او دلزده تر می شدند و در تمام این مدتی که صحبت می کرد مثل پلیس مخفی ها فریبشان می داد.

نشر نو کتاب تسلی دهندگان را در 247 صفحه با بهای 140 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2498

به "اولین رمان موریل اسپارک به بازار نشر آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین رمان موریل اسپارک به بازار نشر آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید