اندونزی خواستار افزایش تبادلات مالی با ایران تا 2 میلیارد دلار است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: سفیر اندونزی گفت: اندونزی خواستار افزایش روابط مالی بیش از پیش با ایران است و امیدواریم که سطح تبادلات مالی بین دو کشور تا رقم 2 میلیارد دلار در سال 2014 افزایش یابد.

اندونزی خواستار افزایش تبادلات مالی با ایران تا 2 میلیارد دلار است

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از خرم آباد، دیان ویرینگجوریت عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم آباد، اظهار کرد: سطح تبادلات تجاری بین دو کشور ایران و اندونزی در سال 2013 حدود 1.3 میلیارد دلار بوده که این رقم نسبت به سال 2012 که میزان 1.7 میلیارد دلار بوده کاهش 0.4 میلیارد دلاری را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: علت کاهش تبادلات دوطرفه بین دو کشور تحریم های موجود علیه ایران از سوی کشورهای غربی بوده ولی از آن جایی که کشور اندونزی خواستار افزایش روابط مالی بیش از پیش با کشور برادر ایران است امیدواریم که سطح تبادلات مالی بین دو کشور به رقم 1.7 میلیارد دلار (میزان تبادلات دو کشور در سال 2012) یا حتی تا 2 میلیارد دلار در سال 2014 افزایش یابد.

ویرینگجوریت با اشاره به ورود هیئت های مختلف تجاری بازرگانی به ایران در سال های گذشته توضیح داد: این هیئت ها در سفر خود به ایران از استان هایی مثل کرمان و آذربایجان شرقی دیدن کردند.

وی اعلام کرد: علت انتخاب این استان ها از سوی هیئت تجاری کشور ما ، آشنایی قبلی با ظرفیت های فراوان این استان ها در زمینه های مختلف بوده است.

سفیر اندونزی در تهران مطرح نمود: ولی از آن جایی که با استان لرستان و پتانسیل های موجود در آن از قبیل کشاورزی، دامپروری، گردشگری، سنگ های زینتی آشنا نبودند به این استان مسافرت نکردند.

وی اعلام کرد: اکنون که من وارد استان حاصلخیز لرستان شدم و از جاذبه های گردشگری آن مثل آبشار بیشه و بام خرم آباد از نزدیک دیدن کردم متوجه شدم که این استان به طور حتم می تواند یکی از مقصد های اصلی هیئت های تجاری اندونزی باشد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 561

به "اندونزی خواستار افزایش تبادلات مالی با ایران تا 2 میلیارد دلار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی خواستار افزایش تبادلات مالی با ایران تا 2 میلیارد دلار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید