اعزام نیروهای ویژه انگلیسی به شمال عراق برای جمع آوری اطلاعات

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: یک نشریه انگلیسی نوشت، نیروهای ویژه ارتش انگلیس در شمال عراق برای جمع آوری اطلاعات مستقر شده اند.

اعزام نیروهای ویژه انگلیسی به شمال عراق برای جمع آوری اطلاعات

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دیلی میرور، نیروهای ویژه انگلیسی در حال یاری به مسلمانان غیر سنی هستند که از دست نیروهای شبه نظامی داعش فرار نموده اند. نیروهای ارتش آمریکا نیز امروز حملات هوایی مجددی را علیه مواضع داعش در شمال عراق انجام داده اند.

بر اساس این گزارش این نخستین عملیات نظامی آمریکا در عراق از سال 2011 میلادی به شمار می رود. بیش از 250 هزار نفر از مردم عراق از ترس اقدامات داعش در کوه های منطقه کردستان مخفی شده اند.

اقدامات هولناک تازه داعش (که به حکومت اسلامی تغییر نام یافته است) در عراق با درخواست مجلس انگلیس و اعلام مشارکت مجدد ارتش انگلیس در عراق روبرو شده است.

وزارت توسعه بین المللی انگلیس اعلام نموده است که بیش از 8 میلیون پوند برای ارسال یاری های انسان محبت آمیز هوایی و یاری به آوارگان عراقی اختصاص می دهد.

یک منبع نظامی نیز گفت: تهدید ناشی از حکومت اسلامی در کلیه فیلم های ویدئویی وحشتناک به نظر می رسد و شبیه به این است که آنها قصد تسلط بر کل خاور میانه را دارند و این تهدیدات علت اصلی آن است که آمریکا پایان تصمیم گرفته است تا آنها را با حملات هوایی هدف قرار دهد.

امروز جنگنده های اف 18 آمریکا تعداد زیادی از شبه نظامیان وابسته به داعش را در نزدیکی شهر اربیل در شمال عراق به هلاکت رسانده اند. هواپیماهای آمریکایی همچنین یاری های خود شامل هزاران گالن آب آشامیدنی و مواد غذایی را برای غیر نظامیانی که در کوهستان های کردستان آواره شده اند ارسال نمودند.

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا نیز کلیه پروازهای مسافری بر فراز حریم هوایی عراق را ممنوع اعلام نموده است. شرکت بریتیش ایرویز نیز تایید نموده است که کلیه پروازهای خود بر فراز آسمان عراق را لغو نموده است.

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس نیز این مساله را تایید نموده است که ارسال یاری های هوایی این کشور به مردم منطقه طی روزهای آینده شروع خواهد شد. به نظر می رسد عملیات های هوایی ارتش انگلیس از پایگاه آمریکایی اینجرلیک در ترکیه انجام گردد.

فالون در این باره تاکید نمود: چیزی که امروز تصمیم گرفته ایم یاری به آمریکا برای اجرای عملیات انسان محبت آمیز ای است که از روز گذشته شروع شده است. ما پیشنهاد یاری فنی در زمینه سوخت گیری مجدد و شناسایی را به آمریکا ارائه نموده ایم. ما همچنین پیشنهاد ارسال یاری های انسان محبت آمیز به وسیله هواپیماهای انگلیسی را نیز طی روزهای آینده ارائه نموده ایم.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز گفت: من به شدت نگران وضعیت وحشتناک عراق و اوضاع ناامید نماینده صدها هزار نفر از مردم عراق هستم. من به ویژه نگران اقلیت ایزدی عراق هستم که برای نجات جان خود در کوهستان های سنجار گرفتار شده اند.

تام واتسون نماینده مجلس انگلیس از حزب کارگر نیز تاکید نمود: کامرون باید نمایندگان مجلس را از تعطیلات فرا بخواند تا در مورد اقدام انگلیس در عراق رایزنی و مذاکره کند. ما نمی توانیم عراق را رها کنیم تا پرچم های سیاه داعش در این کشور به اهتزاز درآید.

اسقف اعظم کانتربری نیز تاکید نمود: اقلیت های مذهبی در منطقه با درد و رنج زیادی روبرو هستند. این حملات بخشی از الگوی شیطانی در سراسر دنیا است که اقلیت های مذهبی به خاطر عقیده شان به قتل می رسند. این مساله اهمیت زیادی دارد که از کوشش ها برای ارسال یاری برای کسانی که آواره و بی خانمان شده اند حمایت به عمل آید. من بر این باورم که مثل فرانسه درهای انگلیس نیز باید به روی آوارگان باز گردد.

منبع مطلع نظامی دیلی میرور نیز تاکید نمود: نیروهای ویژه انگلیسی نقش مهمی در ارسال یاری های هوایی انسان محبت آمیز به مردم احتیاجمند و یاری به جمع آوری اطلاعات خواهند داشت. این احتمال وجود دارد که طی ماه های آینده حضور انگلیس در عراق افزایش یابد و تعداد کمی از واحدهای ویژه و مخصوص انگلیسی به این نیروها ملحق شوند.

وی اضافه نمود: عزم و اراده سیاسی برای حضور نظامی انگلیس در عراق وجود ندارد ولی این کوشش های انسان محبت آمیز بسیار زیاد است و این مردم احتیاج به حمایت دارند.نیروهای ویژه آمریکایی که نیز پیش از این در بغداد و اربیل حضور داشته اند تا به دولت عراق برای مقابله با تهدید داعش یاری نمایند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 811

به "اعزام نیروهای ویژه انگلیسی به شمال عراق برای جمع آوری اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام نیروهای ویژه انگلیسی به شمال عراق برای جمع آوری اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید