استقرار دامپزشک در باغ وحش مشهد برای رسیدگی به حیوانات

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران، تورج همتی ظهر سه شنبه در دیدار با با مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: ضرورت دارد به منظور رسیدگی به وضعیت گونه های دراسارت همچون گونه های موجود در باغ وحش وکیل آباد مشهد از سوی دامپزشکی اقدامات مناسبی صورت پذیرد.

استقرار دامپزشک در باغ وحش مشهد برای رسیدگی به حیوانات

وی اضافه نمود: پیشنهاد ما این است به منظور تسهیل و تسریع در موضوع ساماندهی وضعیت باغ وحش و مدیریت یکپارچه و مواردی که احتیاج به سرعت بخشی در قرنطینه برخی گونه ها دارد ، یکی از دامپزشکان مورد وثوق دامپزشکی مانند کارشناس محیط زیست، مقیم باغ وحش بوده گردیده از نزدیک به عنوان نماینده آن اداره کل درجریان رخدادهای آن مجموعه قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی بیان نمود: ضرورت دارد به منظور آشنایی و بروز رسانی علمی و عملی کارشناسان و محیط بانان محیط زیست در زمینه شناسایی و پیشگیری از بیماری های مسری و مشترک بین انسان و حیوان کارگاه های آموزشی با یاری دامپزشکی برگزار گردد.

همتی توضیح داد: با توجه به تلفاتی که در اثر بیماری های مسری در حیات وحش دیگر استان ها شاهد بوده ایم ورود دامپزشکی جهت اجرای راهکارهایی همچون واکسیناسیون دام ها و دیگر اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده جهت کنترل بیماری های واگیر دامی درحیات وحش ضرورت دارد.

وی بیان نمود:تغییرات فصلی و گذر پرندگان مهاجر از استان در فصل پائیز یکی دیگر از نگرانی های متولیان در خصوص انتقال بیماری هایی همچون آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان است و تهدیدات زیستی تنها با همکاری و تعامل دوجانبه قابل پیشگیری و برطرف است و بر این اساس مراکز عرضه پرندگان زنده غیرمجاز به عنوان یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان احتیاجمند پایش و مقابله جدی شبکه دامپزشکی استان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 119

به "استقرار دامپزشک در باغ وحش مشهد برای رسیدگی به حیوانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار دامپزشک در باغ وحش مشهد برای رسیدگی به حیوانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید