از ظرفیت اهل قلم در سمنان برای معرفی توانمندی های استان استفاده نشده است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در سمنان، فرشید فلاح لاله زاری در نشست با مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان که صبح امروز یکشنبه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برگزارشد، با اشاره به هم پوشانی 50 درصدی فعالیت ها با مدیریت اجتماعی، گفت: اگر تلاش و تلاش دستگاه ها در کنار هم صورت گیرد، نتایج بهتری گرفته خواهد شد.

از ظرفیت اهل قلم در سمنان برای معرفی توانمندی های استان استفاده نشده است

دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان به همجواری سمنان با تهران نیز اشاره نمود و متذکر شد: از ظرفیت تهران و استفاده از استادان مجرب نیز می توانیم به دلیل این همجواری در توسعه آموزش های آنلاین استفاده کنیم.

وی به ظرفیت های مطبوعاتی، نویسندگی و صاحبان اهل قلم در استان سمنان اشاره نمود و اضافه نمود: متاسفانه از این ظرفیت برای معرفی توانمندی های استان در کشور استفاده نشده و باید کوشش گردد تا از ظرفیت جامعه خبری برای این امر استفاده گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان بر ضرورت ارتقای دانش رسانه ای و ارائه آموزش های خبری در استان سمنان نیز تاکید نمود و گفت: در بحث آموزش خبری با ضعف در کشور روبرو هستیم و با ارائه طرح آموزش آنلاین خبری می توانیم سمنان را به پایتخت ارائه آموزش های آنلاین مطبوعاتی و خبری در فضای مجازی تبدیل نماییم.

وی ارتقای شاخص های فرهنگی، اجتماعی و حتی مالی در این استان را مستلزم داشتن برنامه و همکاری بیشتر دانست و آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان را در این خصوص اعلام نمود.

فلاح لاله زاری ایجاد اتقاق فکر را برای تعریف فعالیت های فرهنگی ضروری خواند و گفت: در این اتاق می توان برنامه های فرهنگی مورد احتیاج را تعریف و طراحی کرد و اجرای آن را بر عهده دستگاه های اجرایی قرار داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین تشکیل کارگروه های فکری را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این کارگروه ها باید از استادان نخبه و صاحب نظر استفاده و شورای فرهنگ عمومی را به مکانی برای ابلاغ این برنامه ها تبدیل کرد.

در ادامه امیر بینایی مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تولی گری خود را در حوزه فرهنگ بر عهده گیرد، گفت: 400 سازمان مردم نهادِ موجود در استان می تواند در خدمت فرهنگ و هنر قرار گیرند و از آنها برای اجرای فعالیت ها و رفع مسایل و مسائل فرهنگی استفاده گردد.

وی از تهیه اولین سند توسعه نشاط اجتماعی در این اداره کل اطلاع داد و اضافه نمود: ایجاد و توسعه نشاط اجتماعی یک امر لازم است و به وسیله این سند و برنامه های پیش بینی شده در آن قصد بر این است تا امید را در جامعه افزایش دهیم.

بینایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را به یاری در تهیه و اجرای این سند فراخواند و گفت: فرمانداران را در این امر وارد نموده و برنامه های مختلفی را از جمله توجه به بازی های بومی محلی، برگزاری جشنواره های تخصصی نظیر غذاهای محلی و ... را برای ارتقای نشاط اجتماعی در برنامه ها پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری سمنان با تاکید بر نقش و اهمیت شورای فرهنگ عمومی گفت: دغدغه های فرهنگی باید در این شورا مطرح و راهکارهای حل مسایل و مسائل فرهنگی در این شورا آنالیز گردد و با یاری دستگاه های مختلف از جمله تریبون های نماز آدینه با یاری ائمه آدینه این مسایل را رفع کنیم.

امیر بینایی خواهان حمایت بیشتر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جامعه فرهنگی هنری در این استان شد و بر ضرورت نظارت و راهنمایی از کانال های خبری و ساماندهی و انسجام بخشی به حوزه تبلیغات شهری نیز تاکید نمود.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان همچنین بر ضرورت معرفی چهره های برتر از جمله معلمان نمونه به وسیله جشنواره شهروند برتر به وسیله بیلبوردهای شهری تاکید نمود و یادآور شد: استفاده از تئاتر خیابانی و نیز موسیقی خیابانی در ارتقای نشاط اجتماعی بسیار موثر و مفید است و باید از ظرفیت های فرهنگی و هنری نیز برای اراتقای نشاط اجتماعی استفاده گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1246

به "از ظرفیت اهل قلم در سمنان برای معرفی توانمندی های استان استفاده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ظرفیت اهل قلم در سمنان برای معرفی توانمندی های استان استفاده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید