احتمال اقدام قانونی علیه افشاگر فیسبوک

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، فیسبوک اخیراً لحن تندتری نسبت به فرانسیس هاوگن، افشاگر این شرکت نشان داده و این بیانگر آن است که این غول شبکه های اجتماعی پس از آنکه هاوگن تحقیقات داخلی را که قبل از ترک شغل خود در اوایل سال جاری کپی کرده بود، علنی کرد، می تواند در حال اقدام متقابل قانونی باشد.

احتمال اقدام قانونی علیه افشاگر فیسبوک

به نقل از CBCNEWS، قوانین ایالات متحده از کسانی که اطلاعاتی در مورد سوء رفتار احتمالی نسبت به دولت افشا می کنند، محافظت می کند اما این حفاظت لزوماً شامل انتقال اسرار شرکت به رسانه ها نمی شود.

هاوگن قبل از خروج از شرکت، مخفیانه تعدادی از اسناد داخلی فیسبوک را کپی کرده و متعاقباً به همراه وکلای خود در شکایتی ادعا کرد که فیسبوک آنچه را که درباره تأثیرات منفی پلتفورم خود می داند پنهان می کند.

جان تای، وکیل وی گفت که تیم وکلا اسناد بازنگری شده را به کنگره داد، جایی که هاوگن روز سه شنبه شهادت داد و همچنین مقامات کالیفرنیا را مطلع کرد. هاوگن همچنین اسنادی را با وال استریت ژورنال به اشتراک گذاشت.

مونیکا بیکرت، مدیر اجرایی فیسبوک روز پنجشنبه در مصاحبه با آسوشیتدپرس، بارها و بارها از اسنادی که هاوگن کپی کرده با نام دزدیده شده نام برد، واژه ای که وی در مصاحبه های دیگر رسانه ای هم به کار برده است.

بیکرت در همان مصاحبه در پاسخ به اینکه آیا فیسبوک از فرد افشا کننده شکایت خواهد کرد یا انتقام خواهد گرفت، گفت: من نمی توانم در این مورد پاسخ دهم.

یک هفته قبل آنتیگونه دیویس، رئیس امنیت جهانی فیسبوک، در کمیته سنای آمریکا شهادت داد که فیسبوک هرگز از کسی به خاطر صحبت با کنگره انتقام نخواهد گرفت.

لیزا بنکس، از یک شرکت حقوقی در واشنگتن که دهه ها در پرونده های افشاگری کار کرده، گفت: فیسبوک می تواند ادعا کند که هاوگن با افشای اسناد شرکت در مطبوعات، افشای اسرار تجاری یا فقط با اظهارنظرهایی که فیسبوک آن را افترا می داند، قرارداد عدم افشای خود را نقض کرده است. او می گوید: او مانند بسیاری از افشاگران فوق العاده شجاع است و خود را در معرض خطر شخصی و حرفه ای قرار می دهد تا به این شیوه ها نوری بتاباند.

فیسبوک احتمالاً می خواهد تهدیدهای مخفی اش باعث ارعاب سایر کارکنان یا کارکنان سابق شود که ممکن است وسوسه شوند صحبت کنند. بنکس گفت: اگر آنها در پی او بروند، این امر به این دلیل نخواهد بود که آنها لزوماً فکر می کنند از نظر قانونی یک پرونده قوی دارند، اما این پیام را به سایر افشاگران احتمالی می دهند که قصد دارند تهاجمی و خشن عمل کنند.

اما او گفت که این برای فیسبوک فاجعه بار خواهد بود که در پی هاوگن برود. صرف نظر از آسیب پذیری های قانونی احتمالی، اگر فیسبوک پرونده قانونی علیه وی را پیگیری کند، ممکن است مانند یک قلدر به نظر برسد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2099

به "احتمال اقدام قانونی علیه افشاگر فیسبوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اقدام قانونی علیه افشاگر فیسبوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید