اجرا پروژه شهر جهانگرد در البرز

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، فریدون محمدی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: در جلسه ای با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری کشور با پیشنهاد اولیه استان به عنوان داوطلب اجرای پروژه شهر گردشگر موافقت شد.

اجرا پروژه شهر جهانگرد در البرز

محمدی اضافه کرد: پروژه شهر دنیاگرد یکی از طرح های مهم صنعت دنیاگردی در دنیا است که از سال گذشته در ایران آغاز شده و پروژه ای علمی، تحقیقاتی و اجرایی محسوب می شود.

او گفت: در قالب این پروژه استانداردهای فنی لازم برای جذب دنیاگرد داخلی و خارجی در شهر داوطلب و پایلوت مدنظر قرار گرفته و همچنین شاخصه هایی از قبیل ظرفیت های تاریخی و طبیعی، جاذبه های دنیاگردی، استانداردهای مراکز اقامتی و پذیرایی، تعداد آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی و… از طرف تیم اعزامی کارشناسان از وزارت خانه بررسی و ارزیابی می شود و بر این اساس گواهینامه ای از یک تا پنج ستاره اعطا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی البرز در ادامه، اظهار کرد: پروژه شهر دنیاگرد براساس استانداردهای تقاضا محور شهر داوطلب را مشخص و شرایط آن را از نظر زیرساخت ها، امکانات، ظرفیت ها و توانمندی ها ارزیابی می کند که بخشی از این طرح در قالب پرسش نامه سنجش اطلاعات فعالان حوزه دنیاگردی و قسمتی نیز سنجش میزان رضایت مندی دنیاگردان است.

ایلنا نوشت، او اضافه کرد: بر این اساس شهر کرج در صدر فهرست شهرهای انتخابی استان قرار گرفته و به رغم کمبود در بعضی بخش ها در زمینه هایی امتیازات قابل توجهی داشته و همین امر موجب شده تا به عنوان شهر پایلوت در این پروژه انتخاب شود، این مهم یکی از مزایای اجرا پروژه شهر دنیاگرد محسوب شده و با بازبینی شرایط شهر موجب شناخت نقاط ضعف و قوت آن می شود.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1778

به "اجرا پروژه شهر جهانگرد در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرا پروژه شهر جهانگرد در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید