اتریش: اروپا نیازی به توافق پناهندگان با ترکیه ندارد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، وزیر خارجه اتریش با تاکید بر اینکه اروپا نباید اجازه اخاذی ترکیه را بدهد همچنین اتحادیه اروپا را بی احتیاج از توافق پناهندگان با آنکارا دانست.

اتریش: اروپا نیازی به توافق پناهندگان با ترکیه ندارد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سباستین کورس، وزیر امور خارجه اتریش درباره پیروزیت توافق پناهندگان با ترکیه ابراز شک و تردید نموده و تاکید نمود که اروپا نباید اجازه دهد که مورد اخاذی قرار گیرد بلکه بهتر است خود از مرزهای خارجی اش محافظت کند.

وی که در مصاحبه با نشریه فوکوس آلمان سخن می گفت توضیح داد که ما به یک اروپای قدرتمند احتیاج داریم که خود از مرزهای خارجی اش حفاظت کند. اروپا به اندازه کافی قوی و مستقل بوده که می تواند از مرزهای خود حفاظت کند و در این راستا احتیاجی به توافق با ترکیه ندارد.

کورس اضافه کرد: ترکیه کوشش می نماید تا برای آزادی ویزا برای شهروندان ترک به اروپا اولتیماتوم دهد اما اروپا اجازه اخاذی را به این کشور نمی دهد. اگر توافق پناهندگان بین اتحادیه اروپا و آنکارا شکست بخورد باید کشورهایی مانند استرالیا و اسپانیا به عنوان نمونه در نظر گرفته شوند. این کشورها پیروز شده اند هجوم پناهندگان را کاهش دهند. مهاجران غیر قانونی باید به جزایر یا مراکزی در کشورهای دنیا سوم منتقل شوند. موج هجوم پناهندگان به اروپای میانه نباید ادامه یابد.

وزیر امور خارجه اتریش خواهان توقف پناهندگان در مرزهای خارجی اروپا و پذیرش قانونی و قابل کنترل آن ها شده و گفت: همچنین از بسته شدن جهت بالکان ما می توانیم این درس را بگیریم که اگر راه های غیر قانونی به اروپا بسته گردد همچنین انسان های کم تری به این اتحادیه می آیند.

وی خواهان یک سیستم حمایت از مرزهای اروپای مشترک شده و گفت: این امر باید هر چه سریع تر اجرایی گردد. ایتالیا، بلغارستان و یونان نباید بیش از این در بحران پناهندگان تنها گذاشته شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1086

به "اتریش: اروپا نیازی به توافق پناهندگان با ترکیه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش: اروپا نیازی به توافق پناهندگان با ترکیه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید