تور ارزان استانبول: شروع به کار موزه سینمای استانبول با حضور ستارگان سینما

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، سینمای تاریخی اطلس و موزه سینمای استانبول با حضور نخست وزیر ترکیه و جمعی از ستارگان سینما شروع به کار کرد.

تور ارزان استانبول: شروع به کار موزه سینمای استانبول با حضور ستارگان سینما

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

سینمای تاریخی اطلس واقع در خیابان استقلال در فاصله سال های 2019 تا 2020 در نهایت دقت و ظرافت مورد بازسازی نهاده شد و با حضور رجب طیب اردوغان و جمعی از ستارگان سینمای هالیوود و سازندگان فیلم پنج چشم (Five Eyes) شروع به کار کرد.

قدمت این سینما به سال 1948 می رسد و در جریان پروژه بازسازی دو ساله کلیه اجزای آن از سیستم صوتی تا جایگاه های سالن بازسازی شده اند. سالن نمایش این سینما دارای 483 جایگاه، پروجکشن 4K و پرده نمایش 7*13 متری است. بعلاوه امکان بهره برداری از سن این سالن برای اجرای تئاترهای زنده نیز امکان پذیر است.

یکی دیگر از کاربری های سینمای اطلس به عنوان موزه سینما است. به این ترتیب که نسخه کلیه فیلم های تاریخ سینمای ترکیه به صورت نسخه دیجیتال نگهداری می شوند. بعلاوه در این موزه اطلاعات جامعی از فیلم های سینمای دنیا و ترکیه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. علاوه بر این، تعدادی از جوایز داخلی و بین المللی سینمای ترکیه نیز در این موزه در معرض نمایش عموم نهاده شده است.

منبع: کجارو / tga.gov.tr
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2272

به "تور ارزان استانبول: شروع به کار موزه سینمای استانبول با حضور ستارگان سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: شروع به کار موزه سینمای استانبول با حضور ستارگان سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید