آدانا کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، آدانا مقصد محبوبی در میان ایرانی هاست چرا که فاصله این شهر ناشناخته، از ایران بسیار کم است. آدانا یکی از شهرهای ترکیه است که کمتر شناخته شده است اما مقصدی بکر و دوست داشتنی برای گردشگران است. اگر از شلوغی شهرهای توریستی ترکیه همچون آنتالیا، آنکارا و استانبول خسته شده اید، حتما به شهر عظیم آدانا سر بزنید. آدانا پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه است و به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه و بناهای تاریخی که دارد، مورد استقبال گردشگران ترکیه ای است اما گردشگران خارجی هنوز با این شهر شگفت انگیز، آشنا نشده اند.

آدانا کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟

بهترین مکان های دیدنی آدانا کجاست؟

پل سنگی آدانا Taskopru

تاسکپرو قدیمی ترین پل سنگی دنیا است که در شهر آدانا واقع شده است. این پل، روزگاری برای عبور وسایل نقلیه مناسب بود اما امروزه، تنها آدم ها می توانند از روی آن عبور نمایند. پل سنگی تاسکپرو، در کنار رودخانه سیهان قرار گرفته است و تاریخ ساخت آن به سال 120 میلادی باز می گردد. رومی ها، این پل تاریخی فوق العاده زیبا را ساخته اند. طول پل سنگی آدانا 310 متر است و 21 طاق دارد.

موزه آتاتورک در آدانا

موزه آتاتورک هم در خیابان سیهان واقع شده است و فاصله کمی از پل سنگی دارد. به جز دوشنبه ها، این موزه همه روزه باز است. نام این موزه از کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه و اولین رئیس جمهور آن گرفته شده است. آتاتورک، در هنگام بازدید از این خانه، در این موزه اقامت داشت. از این رو برای ساکنان آدانا اهمیت بسیار بالایی دارد. موزه آتاتورک آدانا در سال 1981 افتتاح شد و در آن، ابزار جنگی و اشیایی که به استقلال سال های نخست جمهوری ترکیه باز می گردد، وجود دارد. هر سال، 15 مارس، یک مراسم رسمی برای عظیمداشت سفر آتاتورک به آدانا برگزار می گردد که در این زمان، بازدید از موزه آتاتورک، خاطره انگیز است.

مسجد مرکزی سابانچی Sabanci

در نگاه اول، احتمالا با تماشای مسجد سابانجی، یاد مسجد آبی استانبول بیفتید. از نظر معماری، شباهت های بسیاری بین این دو مسجد وجود دارد اما در عین حال، اختلافات بسیاری نیز در طراحی آن ها مشاهده می گردد. با این حال، این مسجد که در سال 1998 افتتاح شده است، یکی از مهمترین نمادهای آداناست که در حال حاضر، عظیمترین مسجد بالکان هم هست. این مسجد گنجایش 28500 نمازگزار را دارد و شش مناره آن، از مهمترین ویژگی های آن است. چهار مناره با ارتفاع 99 متر و دو مناره با ارتفاع 75 متر را مشاهده می کنید که به زیبایی تمام، کنار هم قرار گرفته اند. نقوش کاشی کاری و نقاشی های برجسته صحنه ای را به وجود آورده است که بی شک، سالیان سال، در خاطرتان خواهد ماند.

پارک مِرکِز Merkez

چند متر از مسجد سابانچی دور شوید تا به پارک عظیم مرکز برسید. پارکی که مساحت 82 هکتاری دارد. بخش اعظم این پارک در کرانه غربی رودخانه سیهان قرار گرفته است و تنها 8 هکتار آن در ساحل شرقی واقع شده است. این مکان بهترین مکان برای استراحت و تفریح گردشگران و محلیان آدانا است. طیف گسترده ای از تاریخ شهر و گیاهان آدانا را در این مکان می توانید ببینید. در بخش تفریحات پارک می توانید به بیش از ده استخری که در پارک وجود دارد و زمین بازی بچه ها، قایقرانی، دوچرخه سواری، زمین اسکیت، مینی آمفی تئاتر و زمین شطرنج بروید.

سد سیهان

سد سیهان و دریاچه مصنوعی آن، در شمال منطقه تجاری آدانا و در Cukurova واقع شده است. این سد برق آبی در دهه 1950 با یاری اقتصادی از بانک دنیای ساخته شده و امروزه، یکی از زیباترین دیدنی های آدانا شده است. یک جزیره عشق در وسط پارک وجود دارد که محبوبیت بسیار زیادی در بین بازدیدنمایندگان دارد. رستوران ها و کلوپ های بسیاری در امتداد دریاچه وجود دارد که به شما پیشنهاد می کنیم در هنگام تماشای مناظر زیبای دریاچه، یک وعده غذای خوشمزه ترکی هم نوش جان کنید.

موزه سینما آدانا

موزه سینما آدانا در ضلع غربی رودخانه سیهان واقع شده و به سینمای ترکیه اختصاص یافته است. این موزه، در سال 2011 تاسیس و از بازسازی یک خانه قدیمی ساخته شده است. طبقه همکف، پوسترهای فیلم را می بینید که نام یکی از کارگردانان، تهیه نمایندگان و حتی بازیگران محلی در آن خورده است. همچنین، یک کتابخانه دیدنی هم در این موزه وجود دارد که برای عکاسی مناسب است.

منبع: سفرمی
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1524

به "آدانا کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آدانا کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدانا کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید