آب نمک؛ دهانشویه طبیعی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرگزاری خبرنگاران-شستشوی دهان با آب نمک بسیاری از باکتری ها را با فرآیند اسمز از بین می برد.

آب نمک؛ دهانشویه طبیعی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،این دهانشویه طبیعی بعلاوه یک محافظ آنتی باکتریال عالی است و می تواند محیط دهان را از ریسک عفونت در امان نگاه دارد.

آب نمک، علاوه بر خاصیت ضدعفونی کنندگی می تواند به درمان سایر مسائل دهانی مانند آفت دهان، آلرژی و دندان درد یاری کند و تاثیر مثبتی بر سلامت تنفس دارد که موجب شده است این محلول به گزینه درمانی مناسب برای فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا تبدیل گردد.

بنا بر اعلام بنیاد سرطان دهان، محتوای بالای الکل در بعضی از دهانشویه ها منجر به تحریک دهان به ویژه لثه ها می گردد، اما شستشو با آب نمک نه تنها جایگزین ایمن تری است بلکه می تواند باکتری ها را از بین ببرد و دهان شما را تمیز نگه دارد.

شستشو با آب نمک علاوه بر توقف رشد باکتری ها، موجب کاهش مقدار پلاک های دندانی و تسریع سرعت بهبودی در پی اعمال دندانپزشکی مختلف خواهد شد.

یک آنالیز تحقیقاتی در سال 2019 نشان داد غرغره آب نمک (و بعلاوه شستشوی بینی) به احتمال زیاد سبب ایجاد محافظت نسبی در برابر سرماخوردگی می گردد و با محدودسازی رشد باکتری ها، مشکل بوی بد دهان که ناشی از فعالیت میکروارگانیسم ها به خصوص در دوره های گرسنگی است، رفع خواهد شد.

بر اساس پژوهشی دیگر در سال 2020، غرغره آب شور می تواند در کاهش عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی به طور میانه تا دو و نیم روز موثر باشد. بعلاوه محققان این مطالعه اشاره کردند شست و شوی دهان با آب نمک می تواند به عنوان یک عامل ایمن و موثر در بیماران کووید مثبت استفاده گردد.

از سوی دیگر استفاده بیش از حد از شوینده های حاوی نمک می تواند سبب تحریک هرچه بیشتر لثه ها گردد، پزشکان معمولاً نسبت به انجام شستشو های متوالی در روز و قورت دادن بیش از حد آب نمک هشدار می دهند. این عمل ضمن تحریک بافت حفره دهان و لثه ها، بدن را دهیدراته می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2264

به "آب نمک؛ دهانشویه طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب نمک؛ دهانشویه طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید