راهنمای سفر به کوالالامپور مالزی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، در سفر با تور مالزی از شهر دیدنی کوالالامپور بازدید خواهید کرد، شهری که قدمت آن به صد سال هم نمیرسد اما رشد چشمگیر آن شما را حیرت زده خواهد کرد، این شهر پز از جاذبه های گردشگری مدرن و مذهبی است و حسابی برای گردشگران سرگرم کننده خواهد بود. در  ادامه با راهنمای سفر کوالالامپور مالزی با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به کوالالامپور مالزی

کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی بوده یکی از جاذبه های گردشگری در جنوب شرقی آسیا می باشد. سالانه گردشگران زیادی به سمت تور مالزی جذب می شوند، شهر کوالالامپور اگر چه گران تر از دیگر شهرهای کشور مالزی است اما به دلیل ترکیب فرهنگ های مختلف هندی، چینی، مالایی و غربی همواره جزء اولین انتخاب ها برای سفر به کشور مالزی به شمار می رود. اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم، همچنین بدانیم که برای گشت و گذار به کدام مناطق در تور کوالالامپور باید برویم. با ما در سفر به کوالالامپور در مالزی همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی کوالالامپور

کوالالامپور از لحاظ جغرافیایی در غرب بخش شبه ‌جزیره واقع شده و با ساحل غربی، تقریبا 30 کیلومتر فاصله دارد. مساحت این شهر 24 کیلومترهزار و 365 کیلومتر مربع بوده و جمعیت حاضر در آن طبق آمار سرشماری در سال 2015، 1768000 نفر بوده است. از همین رو کوالالامپور بزرگترین شهر و پایتخت کشور مالزی است.

مختصری از تاریخ شهر کوالالامپور

در سال‌های 1850، تعدادی کارگر چینی برای پیدا کردن معادن جدید و بزرگ‌تر قلع، اجیر شدند. این کارگران در جریان جستجوی خود در محل تلاقی دو رود گومبک(Gombak) وکلانگ(Klang) لنگر انداختند تا به حفر معادن تازه مشغول شوند. این امر، باعث ایجاد شهر کوالالامپور شد. با گسترش معادن، این منطقه تبدیل به شهر و بندرگاهی تجاری، شد که بلایای بسیار، از جمله جنگ، بیماری، آتش‌سوزی و سیل را تجربه نمود. در حدود سال1870، فرمانده‌ای چینی مأمورشد کنترل اوضاع این شهر را به‌عهده بگیرد و در سال1880، مرکزیت ایالت سلانگور(Selangor) به این شهر اعطا شد. در سال 1881، پس از وقوع یک آتش‌سوزی عظیم، اکثر ساختمان‌های شهر که از چوب بودند، تخریب شدند و پس از آن، خانه‌ها با آجر و سفال بازسازی شدند؛ این امر باعث ایجاد سبکی خاص در معماری منطقه شد. با ایجاد خط ‌آهن، این شهر، توسعه بیشتری یافت و در سال 1896، کوالالامپور، مرکزایالت‌های فدرال مالایی (Federated Malay States) شد. در سال 1974،کوالالامپور و نواحی اطراف آن به یک ایالت مستقل تبدیل شد.در اول فوریه سال 2001، شهر پوتراجایا نیز به یک ایالت فدرال تبدیل شد و قوه‌های مجریه و قضاییه کشور، به این شهر منتقل شدند؛ ولی قوه مقننه درکوالالامپور باقی‌ماند.

اطلاعات ضروری شهر کوالالامپور

  • زبان رسمی: مالایی
  • واحد پول: رینگیت
  • نوع برق شهری: 240 ولت و 50 هرتز است.
  • کد کشور: +60
  • اختلاف ساعت با تهران: 4 ساعت و نیم از تهران جلوتر است.
  • شماره‌های اضطراری:
  • پلیس و آمبولانس: 999
  • آتش‌نشانی و امداد و نجات 994
  • فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور

آب و هوای شهر کوالالامپور

با توجه به این که کشور مالزی، در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است، دارای آب و هوای استوایی می باشد. به همین ترتیب در تمام طول سال هوا گرم و مرطوب است. میانگین بارش سالانه‌ 250 سانتی‌متر و میانگین دمای هوا 27 درجه سانتی‌گراد است. خنک ترین ماه های سال در این شهر بهمن و اسفند بوده و گرم ترین ماه سال هم نیز مرداد است، سعی کنید در ماه مرداد به کوالالامپور سفر نکنید زیرا گرما واقعا اذیت می کند. بهترین زمان سفر از لحاظ فرهنگی و تفریحی به این شهر ماه رمضان و سال نو چینی که در دوره 15 روزه (در دی یا بهمن) است، زیرا فستیوال های گوناگونی در این زمان در شهر کوالالامپور برگزار می شود.

هزینه اقامت در شهر کوالالامپور

برای اقامت در شهر کوالالامپور مالزی هتل های متعددی برایتان وجود دارد، شما تنها باید با توجه به بودجه ای که دارید مناسب ترین آنها را برای اقامتتان انتخاب کنید. این نکته را هم باید بگوییم به نسبت بسیاری از مقاصد گردشگری دنیا، اقامت در شهر کوالالامپور مالزی حتی در هتل های لوکس هم ارزان تر است. در ادامه راهنمای سفر به کوالالامپور ما به چند هتل مناسب برای اقامت در شهر کوالالامپور می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این کشور را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ 25 بهمن 1396 ذکر شده است).

  • هتل های دو ستاره 150,000 تا 280,000 تومان
  • هتل های سه ستاره 225,000 تا 355,000 تومان
  • هتل های چهار ستاره 350,000 تا 680,000 تومان
  • هتل های پنج ستاره 550,000 تا 1,000,000 تومان

هتل های کوالالامپور

هتل مندرین اورینتال کوالالامپور (Mandarin Oriental، Kuala Lumpur)

اولین هتلی که در این کشور معرفی می کنیم، هتل 5 ستاره مندرین ارینتال است که در شهر کوالالامپور قرار دارد. اتاق های این هتل کاملا مجهز و مدرن به همراه یک حمام مرمر می باشد. از امکانات این هتل می توان به رستوران مدرن آن که انواع خوراک های ژاپنی، بین المللی و محلی را تهیه نمایید.

شماره تلفن: 0060323808888

وب سایت: mandarinoriental.com

آدرس: مالزی، کوالالامپور Persiaran Petronas، Kuala Lumpur City Centre، 50088 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

هتل شانگری لا کوالالامپور (Shangri La Hotel)

دیگر هتل پیشنهادی هم در شهر کوالالامپور است، این هتل هم دارای 5 ستاره می باشد و در کنار پارک کی ال سی سی و برج دو قلو پتروناس قرار گرفته است. همچنین با فرودگاه 45 دقیقه فاصله دارد. تمامی امکانات مورد نیاز برای یک اقامت راحت و فوق العاده را می توانید در این هتل در اختیار داشته باشید.

شماره تلفن: 0060320322388

آدرس: مالزی، کوالالامپور Shangri-La Kuala Lumpur، Kuala Lumpur، 50250 Kuala Lumpur، Federal Territory of Kuala Lumpur، Malaysia

هتل کنکورد (Concorde Hotel Kuala Lumpur)

هتل 4 ستاره شهر کوالالامپور به نام هتل کنکورد، جزء هتل های خوب این شهر است و در حدود 10 دقیقه تا برج های دوقلوی پتروناس فاصله دارد. همچنین این هتل به مراکز تجاری و فرودگاه بین المللی کوالالامپور هم نزدیک است. از جمله امکانات این هتل 4 ستاره می توان به سالن ژیمناستیک، استخر، فضای باز، 4 رستوران و کافی شاپ نیز اشاره کرد.

شماره تلفن: 0060321442200

وب سایت:concordehotelsresorts.com

آدرس: مالزی، کوالالامپور 8، Jalan Sultan Ismail، Kuala Lumpur، 50250 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

هزینه خورد و خوراک در شهر کوالالامپور

در راهنمای سفر به کوالالامپور ما هزینه های مربور به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، از همین رو به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب در این شهر باید 12 رینگت پرداخت نمایید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط با سرویس میز یک غذای دو نفره را میل کنید، باید مبلغ 70 رینگت را هزینه نمایید. اگر هم بخواهید یک ساندویچ همبرگر میل کنید باید 13 رینگت بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی 2 رینگت می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل 10 رینگت پرداخت بنمایید.

رستوران های پیشنهادی در شهر کوالالامپور

رستوران بیژن

رستوران بیژن، یکی از بهترین رستوران های کوالالامپور شناخته شده است، با توجه به فضای زیبا و دلنشین آن و همچنین غذاهای فوق العاده ای که دارد، می تواند بهترین انتخاب برای کسانی که از غذا خوردن در فضاهای دنج لذت می برند، باشد.

شماره تلفن: 60320313575

وب سایت: www.bijanrestaurant.com

آدرس: مالزی – کوالالامپور 1، Jalan Ceylon، Bukit Ceylon، 50200 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

خانه استیک (The Steakhouse)

استیک بازان حرفه ای می توانند خانه استیک، کوالالامپور را حتما امتحان کنند.

شماره تلفن: 0060321432268

وب سایت: steakhousekl.com

آدرس: مالزی – کوالالامپور 38-46، Changkat Bukit Bintang، Bukit Bintang، 50200 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

رستوران مارینیز آن 57 (57 Marini’s on)

اگر علاقمند به غذا خوردن در رستوران هایی با فضای دنج و تاریک هستید می توانید رستوران مارینیز آن را انتخاب کنید. غذاهای این رستوران در شهر کوالالامپور بی نظیر بوده و در کنار موزیک اوقات خوبی را برایتان به وجود می آورد. اما وجود کودکان به این رستوران ممنوع است.

شماره تلفن: 60323866030

وب سایت:marinis57.com

آدرس: مالزی – کوالالامپور Carigali Tower، Kuala Lumpur City Centre، 50450 Kuala Lumpur، Federal Territory of Kuala Lumpur، Malaysia

رستوران هلی لانگ (Heli Lounge Bar)

اگر هم می خواهید که یک وعده غذای سبک و ساده را در فضای باز میل کنید، رستوران هلی لانگ می تواند گزینه خوبی برایتان در شهر کوالالامپور باشد.

شماره تلفن: 321105034

آدرس: مالزی – کوالالامپور Menara Promet، Jalan Sultan Ismail، Kuala Lumpur، 50450 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

هزینه حمل و نقل در شهر کوالالامپور

سیستم حمل و نقل شهر کوالالامپور شامل اتوبوس، مترو و تاکسی می شود. به لطف یارانه سوخت، هزینه حمل و نقل در این کشور بسیار مقرون به صرفه می باشد، اما اگر می خواهید از تاکسی استفاده کنید باید قبل از این که سوار شوید در مورد کرایه سنگ هایتان را با راننده وا بکنید و به توافق برسید زیرا تاکسی های این کشور از تاکسی متر استفاده نمی کنند.

هزینه بلیط تک سفره 3 رینگیت

هزینه بلیط ماهانه 125 رینگیت

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 3 رینگیت و به ازای هر یک کیلومتر1.50 رینگیت به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 25 رینگیت باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 2.28 رینگیت

جاذبه های گردشگری در شهر کوالالامپور

باغ دریاچه کوالالامپور (Perdana Botanical Gardens)

از باغ های قدیمی در شهر کوالالامپور، همین باغ پردانا است، که در دهه 1880 ساخته شد و تبدیل به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در کشور مالزی شد. این باغها شامل بنای یادبود ملی، پارک پرندگان، خانه پروانه ها و باغهای ارکیده ست و ساختمان مجلس شورای مالزی در انتهای شمالی آن قرار گرفته اند. این باغها از بهترین دیدنیهای کوآلالامپور به حساب می آیند که مثل کمربند سبزی به دور کوالالامپور کشیده شده اند. حتما در سفرتان به این شهر از آنها دیدن فرمایید.

شماره تلفن: 0060326176404

وب سایت:www.klbotanicalgarden.gov.my

آدرس: مالزی – کوالالامپور Jalan Kebun Bunga، Tasik Perdana، 50480 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

مسجد جامیک (masjid jamik)

قدیمی ترین مسجد شهر کوالالامپور هم مسجد جامیک است. این بنای تاریخی یکی از اصلی ترین شاخص های هویت اسلامی مردم این شهر در کشور مالزی به شمار می رود.

شماره تلفن: 0060326933708

آدرس: مالزی – کوالالامپور Masjid Jamek Kl، City Centre، 50050 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

موزه ملی مالزی (National Museum kuala lumpur)

یکی از موزه های باشکوه و مجلل مالزی، موزه ملی آن است که در شهر کوالالامپور واقع شده است. در این موزه می توانید نقاشی هایی که نمادی از تاریخ و فرهنگ ملت مالزی است را تماشا کنید. این موزه دارای 4 بخش موسیقی، اسلحه، میراث فرهنگی و تاریخ طبیعی می شود.

شماره تلفن: 0060322671111

وب سایت:www.muziumnegara.gov.my

آدرس: مالزی – کوالالامپور Muzium Negara، Tasik Perdana، 50480 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

میدان مردکا (Merdeka Square)

میدان مردکا از مهمترین جاذبه های کشور مالزی به شمار می رود، زمانی که استقلال کشور مالزی اعلام شد، در این میدان پرچم کشور انگلیس پایین آورده شد و به جای آن پرچم مالزی برافراشته شد. به همین دلیل این میدان برای مردم این کشور بسیار با ارزش است و جزء جاذبه های گردشگری این مالزی به شمار می رود که در شهر کوالالامپور واقع شده است.

شماره تلفن: 0060326983333

آدرس: مالزی – کوالالامپور 3813، Jalan Raja، City Centre، 50050 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas)

برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور قبل از اینکه برج Taipei 101 در سال 2004، ساخته شود، بلندترین برج‌های دنیا بودند.

آدرس: Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

مراکز خرید در شهر کوالالامپور

محله بوکیت بینتانگ کوالالامپور (Bukit Bintang)

شماره تلفن: 194498833

وب سایت: www.bukit-bintang.com

آدرس: مالزی – کوالالامپور 290، Jalan Pudu، Bukit Bintang، 55100 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

مرکز خرید مید ولی (Mid Valley Megamall)

شماره تلفن: 0060329383333

وب سایت: midvalley.com.my

آدرس: مالزی – کوالالامپور Mid Valley Megamall، 1، Lingkaran Syed Putra، Mid Valley City، 58000 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square)

شماره تلفن: 0060321449821

وب سایت: www.berjayatimessquarekl.com

آدرس: مالزی – کوالالامپور Berjaya Times Square، 1، Jalan Imbi، Imbi، 55100 Kuala Lumpur، Federal Territory of Kuala Lumpur، Malaysia

مرکز خرید سوریا (Suria KLCC)

شماره تلفن: 0060323822828

وب سایت: suriaklcc.com.my

آدرس: مالزی – کوالالامپور Menara Berkembar Petronas، Kuala Lumpur City Centre، 50088 Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

در شهر کوالالامپور، مثلث طلایی را برای خرید فراموش نکنید. در واقع در این مثلث مهم ترین مراکز خرید شهر واقع شده اند و با سه خیابان اصلی به نام های ایمبی(Jalan Imbi)، سلطان اسماعیل(Jalan Sultan Ismail) و راجا چولان(Jalan Raja Chulan) احاطه شده اند.

بایدها و نبایدهای شهر کوالالامپور

  • هرگز از آب های لوله کشی در کشور مالزی جهت آشامیدن استفاده نکنید. برای آب آشامیدنی حتما از آب معدنی استفاده و همینطور سعی کنید به دلیل شرایط آب و هوایی در این کشور زیاد آب بنوشید.
  • مالزی نسبتا امن است اما باز هم مراقب خود و اشیایی که حمل می کنید باشید. خصوصا بانوان بهتر است بیشتر مراقبت کنند به خصوص هنگامی که کیف دستی یا اشیا گران قیمت همراه دارند. چنانچه به مشکل برخورد کردید یا به کمک نیاز داشتید به راهنمای تور یا مراکز پلیس مراجعه کنید.
  • از حمل پول نقد و اشیا گران قیمت در مکان های پر بازدید جدا خودداری کنید.
  • حمل قرص های روان گردان در این کشور جرم محسوب می شود.
  • برای دست یابی به اطلاعات مربوط به سفارت و اخد ویزای مالزی می توانید، راهنمای سفارت و اخذ ویزای مالزی را مطالعه نمایید.
  • برای دسترسی به این شهر می توانید به راحتی از تهران به مقصد کوالالامپور بلیط هواپیما تهیه کنید.
انتشار: 25 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 293

به "راهنمای سفر به کوالالامپور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کوالالامپور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید