E46 CSL؛ طراحی ماندگار ب ام و

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، اما ب ام و که متوجه جذابیت های E46 ام 3 برای مخاطبان خود شده بود مدتی بعد در سال 2003 از تریم M3 CSL رونمایی کرد. ردلاین امپر این خودرو 8 هزار دور در دقیقه را نشان می داد که قطعا یکی از ماندگارترین های کمپانی ب ام و در تمام دوران است.

E46 CSL؛ طراحی ماندگار ب ام و

عدد 46 در صنعت خودرو به ویژه هنگام استفاده با حرف E انگلیسی یکی از جاودانه ترین و مهم ترین کد های دنیا است!

ب ام و در سال 1997 کد E46 را برای معرفی چهارمین نسل از محصولات سری 3 استفاده کرد و تا سال 2006 نیز روی خط فراوری قرار داشتند.

ایی 46؛ طراحی ماندگار

این اتاق چنان ترکیب فوق العاده ای از زیبایی و سادگی را ارائه کرد که هنوز هم مخاطب از مشاهده آن لذت می برد و احساس هیجان خود را نمی تواند پنهان کند. اینجا شرایطی دقیقا شبیه اتاق گلف 92 و یا ماسل کار های آمریکایی وجود دارد که نمی توان زمانی برای بازنشستگی آن ها در فکر مخاطب متصور بود!

برای ایی 46 از پیشرانه 6 سیلندر در مدل های مختلف و بعلاوه پیشرانه دیزل استفاده شد. اما مجذوب کننده ترین تریم E46 قطعا به نسخه ام آن مربوط می گردد که در اکتبر سال 2000 با پیشرانه تیون شده 3.2 لیتری 6 سیلندر در کلاس های کوپه و کانورتیبل ارائه شد.

E46 M3 CSL؛ کدی که در خاطر می ماند!

اما ب ام و که متوجه مجذوب کنندهیت های E46 ام 3 برای مخاطبان خود شده بود مدتی بعد در سال 2003 از تریم M3 CSL رونمایی کرد. ردلاین امپر این خودرو 8 هزار دور در دقیقه را نشان می داد که قطعا یکی از ماندگارترین های کمپانی ب ام و در تمام دوران است.

یکی دیگر از تفاوت های سی اس ال به مهندسی وزن و کاهش آن در مقایسه با نسخه ام 3 مربوط می گردد. وزن نهایی این خودرو 1385 کیلوگرم است که در مقایسه با ام 3 حدود 110 کیلوگرم سبک تر بود.

پیشرانه CSL که مراحلی از تیونینگ را پشت سر گذاشته بود برابر با 360 اسب بخار خروجی دارد که این هیولای کوچک آلمانی را به یک مبارز واقعی در خیابان مبدل کرد. شاخص گشتاور نیز عدد 370 نیوتن متر را نشان می داد. رینگ های آلومینیومی 19 اینچی با لاستیک های 235 در محور جلو و 265 در محور عقب استفاده شد.

خودرو طی 4.8 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت رسید. بیشینه سرعت نیز برابر با 250 کیلومتر برساعت است.

ب ام و E46 M3 CSL ای 46 با 8 سیلندر

شاسی E46 هرگز برای نصب موتور 8 سیلندر طراحی نشده بود، اما این ماجراجویی در چند مورد به وسیله ب ام و مورد آزمایش نهاده شد. نخست آن مربوط به مسابقات لمانز می گردد که 10 دستگاه از تریم ویژه M3 GTR Straßen معرفی گردید دقیقا در سال 2001. این تریم از پیشرانه 8 سلیندر 4 لیتری با خروجی 380 اسب بخار استفاده می کرد.

در یکی دیگر از موارد نیز سی اس ال با پیشرانه 8 سیلندر 420 اسب بخاری مدنظر نهاده شده است. اما به هرترتیب و البته تا کنون؛ ایی 46 با پیشرانه 8 سیلندر از مرحله نمونه های اولیه به وسیله ب ام و فراتر نرفته، اما همیشه یک ماجراجویی شیرین برای طرفداران این مدل خاص از سری 3 بوده است.

منبع: فرادید
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2360

به "E46 CSL؛ طراحی ماندگار ب ام و" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "E46 CSL؛ طراحی ماندگار ب ام و"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید