چین مدعی شده است که به فناوری ساخت زیردریایی با سرعت مافوق صوت رسیده است: چین تا سانفرانسیسکو از راستا زیرآبی تنها در 100 دقیقه؟!

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، رسیدن به سرعت های زیاد در زیر سطح آب کار ساده ای نیست. در زمان جنگ سرد، شوروی پیروز شد اژدری جنجالی به نام اشکوال بسازد. این اژدر با ایجاد حباب های ریز گاز در اطراف بدنه خود، باعث ایجاد مقاومت آب و در نتیجه افزایش سرعت خود می شد.

چین مدعی شده است که به فناوری ساخت زیردریایی با سرعت مافوق صوت رسیده است: چین تا سانفرانسیسکو از راستا زیرآبی تنها در 100 دقیقه؟!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این موشک 8 متری 2.5 تنی می توانست به سرعت 370 کیلومتر در ساعت برسد و برد مفید نسخه های تازه آن 11 تا 15 کیلومتر بود.

ایران هم چند وقت قبل مدعی شد که اژدری به نام حوت با همین فناوری ساخته است.

اما حالا چین مدعی است که فناوری را توسعه داده است و می تواند با ایجاد حباب های بزرگ تر، حتی زیردریایی ها را هم قادر به سرعت دریافت با سرعت سرسام آور 5800 کیلومتر در ساعت کند.

تصور کنید که یک زیردریایی بزرگ اتمی بتواند به این سرعت برسد و فاصله چین تا سانفرانسیسکو را در 100 دقیقه طی کند!

اینکه بگردد در زیر سطح آب با چنین سرعتی، آن هم به صورت ایمن حرکت کرد، به نظر غیرمنطقی می آید. همه چیز شاید یک بزرگنمایی و یک جنگ روانی باشد، اما شاید دست کم می گردد مطمئن بود که چین از نظر تسلیحات زیرآبی با سرعت زیاد، به موفقیت های خوب دست پیدا خواهد نمود.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 698

به "چین مدعی شده است که به فناوری ساخت زیردریایی با سرعت مافوق صوت رسیده است: چین تا سانفرانسیسکو از راستا زیرآبی تنها در 100 دقیقه؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین مدعی شده است که به فناوری ساخت زیردریایی با سرعت مافوق صوت رسیده است: چین تا سانفرانسیسکو از راستا زیرآبی تنها در 100 دقیقه؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید