چرخش وزارت ورزش به سمت داوری، گزینه ها دور خوردند!

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران سال شلوغی در پیش دارد و باید خود را برای حضوری پیروز در مسابقات مهمی از جمله لیگ ملت ها، انتخابی المپیک توکیو، قهرمانی آسیا و جام جهانی مهیا کند. در این میان ثبات مدیریتی یکی از ارکان مهم برای کسب پیروزیت و تنظیم برنامه ریزی های بلند مدت خواهد بود که با گذشت زمان از دست می رود.

چرخش وزارت ورزش به سمت داوری، گزینه ها دور خوردند!

در میان ترافیک مسابقات مهم، نبود رئیس یکی از مواردی است که والیبال ایران را با چالش روبرو کرده است. پس از برکناری احمد ضیایی (رئیس وقت) به دلیل اعمال قانون منع به کارگیری بازنشستگان، وزارت ورزش و جوانان، افشین داوری را به عنوان سرپرست معرفی کرد تا زمینه را برای برگزاری هرچه سریع ترِ مجمع انتخاباتی مهیا کند.

*خوش خبر و سعادتمند مات شدند

افشین داوری که سرپرستی فدراسیون هایی مانند بوکس و دوومیدانی را در پرونده دارد از 16 آذرماه به عنوان سرپرست وارد فدراسیون والیبال شد. داوری از سوی وزارت ورزش مأمور سرو سامان دادن موقتی به کارها بود تا وزارت گزینه های مطرح را وارد گود انتخاباتی کند. امیر خوش خبر و احمد سعادتمند دو گزینه روی میز وزارت برای ریاست بودند که پس از رسانه ای شدن آن و بنا بر دلایلی نظر وزارت ورزش تغییر و از امیر خوش خبر بار دیگر برای سرپرستی تیم های ملی دعوت به عمل آمد و احمد سعادتمند نیز وارد هیأت رئیسه استقلال شد.

*شکل گیری ارتباط خوب میان داوری و داورزنی

به همین دلیل بار دیگر وزارت ورزش با مشکل برای گزینه مورد نظرِ ریاست والیبال روبرو شد، به همین دلیل با خرید زمان به دنبال گزینه بود و از طرف افشین داوری نیز خیالشان آسوده بود چرا که او به خوبی کارهای وزارت را انجام می داد. در مدت فعالیت افشین داوری وزارت ورزش، رضایت نسبی را به دست آورد ضمن اینکه ارتباط خوبی بین داوری و داورزنی هم به وجود آمد! حال به او به عنوان گزینه جدی ریاست فدراسیون والیبال نگاه می شود. این اتفاقات در حالی رخ داد که افشین داوری از انتخابات فدراسیون ناشنوایان انصراف داد تا تمرکز خود را فقط و فقط بر روی والیبال بگذارد.

* خیال آسوده وزارت ورزش از رئیس آینده

قرار بر این بود تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال پس از تعطیلات عید نوروز تعیین شود اما گویا وزارت عجله ای در این کار ندارد چرا که تقریباً خیالش از گزینه ریاست راحت است و برگزاری دیر یا زود انتخابات قرار نیست تغییری در شیوه مدیریتی ایجاد کند!

* عدم استقلال رأی داوری

افشین داوری در حالی سرپرستی فدراسیون والیبال را بر عهده دارد که حتی پیروز نشده در انتخاب دبیر هم استقلال رأی داشته باشد و شنیده های حکایت از این دارد در حالی که بحث دبیری جبار قوچان نژاد قطعی شده بود اما به یکباره نظر فرد تصمیم گیرنده اصلی در والیبال تحت تأثیر اتفاقات لیگ برتر تغییر کرده و به همین دلیل داوری برای اعلام نام دبیر تأخیر می کند. گویا داوری منتظر بود تا آب ها از آسیب بیفتد و سپس دبیر را معرفی کند.

* انصراف جبار قوچان نژاد

طبق پیگیری های خبرنگاران، ظاهراً جبار قوچان نژاد هم به دلیل حواشی به وجود آمده قید دبیری را زده است. حال باید دید افشین داوری با کدام گزینه وزارت برای پست دبیری وارد مذاکره خواهد شد. انتخاب دبیر برای ثبت نام کاندیداهای ریاست و هماهنگی سایر کارها حائز اهمیت است و والیبال با ایجاد تأخیر در معرفی دبیر فقط زمان را از دست می دهد.

این اتفاقات آن هم در شرایطی که والیبال سال مهمی در پیش دارد اثرات نامطلوبی بر پیکره والیبال می گذارد که دود آن فقط به چشم خانواده والیبال می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 443

به "چرخش وزارت ورزش به سمت داوری، گزینه ها دور خوردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخش وزارت ورزش به سمت داوری، گزینه ها دور خوردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید