همه چیز درباره پارک ملی کائو یای

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، یکی از بهترین جاذبه‌های تور تایلند بازدید از پارک‌های ملی و زیبای این کشور است. در این مقاله شما را با یکی از زیباترین پارک های ملی این کشور به نام پارک ملی کائو یای (Khao Yai National Park) آشنا خواهیم کرد.

همه چیز درباره پارک ملی کائو یای

بهترین زمان برای بازدید از این پارک در تور تایلند، فصل بهار می‌باشد که هر چند هوا در این فصل رطوبت دارد و دمای هوا چیزی حدود 25 درجه سانتی گراد است اما سرسبزی طراوت بخش پارک، زیبایی چشم نوازی به آن داده است. برای رفتن به این پارک زیبا که در میان جنگل ها و مراتع سرسبز قرار گرفته باید سفری 3 ساعته از بانکوک داشته باشید. در پارک ملی کائو یای هم مثل پارک ملی های دیگر دنیا حیوانات و پرندگان زیادی زندگی می‌پردازند. وقتی در حال قدم زدن در میان درختان و رودخانه های این پارک هستید دیدن حیواناتی مثل خرس، میمون، سمور، فیل از اتفاقات معمول گردش در این پارک می‌باشد.

بهترین راه حل برای بازدید از جاذبه‌‌های طبیعی تور تایلند بازدید از پارک های ملی این کشور است.

پارک ملی کائو یای (Khao Yai National Park) اولین پارک ملی تایلند است که در سال 1962 احداث شده است. این پارک در چند منطقه ی مختلف جای گرفته اما بیشتر قسمت های آن در منطقه ی «ناکون راچاسیما» قرار گرفته است. این پارک ملی با مساحت 2168 کیلومتر مربع سومین پارک بزرگ تایلند می‌باشد. 

با این که سال هاست کسی در این پارک ببری ندیده اما جدیدا تصاویری از ببر توسط دوربین ها به ثبت رسیده است. جالب است که در این پارک فقط یک تمساح می بینید که آن هم به این پارک هدیه شده است. در این پارک زیبا می توانید حدود 300 گونه از پرندگان بومی و غیر بومی را بیبنید که با ظاهر رنگارنگ و صدای آوازشان حال و هوای خاصی به پارک داده است. این پارک ملی وسعت زیادی دارد و در داخل آن خبر از تاکسی یا اتوبوس نیست می توانید با خودروی شخصی و دوچرخه وارد این پارک شوید.

کوه ها و غارها امکان کوهنوردی و غارنوردی را برای ماجراجویان در تور تایلند فراهم می کند می توانید مدتی را در دو جایگاه اصلی کمپ اردو بزنید و سر فرصت قسمت های مختلف پارک ببینید در این جایگاه های کمپ، امکانات مناسبی برای اردو زدن برایتان فراهم است و می توانید چند روزی را در پارک بمانید. از دیگر جاذبه های این پارک دو برج دیده بانی است و با رفتن به آن چشم اندازی 360 درجه  از پارک مشاهده نمایید.

انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 34

به "همه چیز درباره پارک ملی کائو یای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره پارک ملی کائو یای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید