واکنش چین به پیمان اطلاعاتی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود که پکن امیدوار است که توافقنامه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای تبادل اطلاعات مربوط به برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ موجب بی ثباتی شبه جزیره کره نشود.

واکنش چین به پیمان اطلاعاتی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه با ایتارتاس توضیح داد که چین امیدوار است که توافقنامه تبادل اطلاعات بین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در مورد برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی موجب بی ثباتی بیشتر شبه جزیره کره نگردد.

وی در ادامه اضافه نمود: ما شرایط را در شبه جزیره کره بی ثبات ارزیابی می کنیم. ما امیدواریم که طرف ها کوشش بیشتری را برای تقویت اعتماد مشترک انجام دهند و از انجام اقداماتی که موجب بی ثباتی شرایط می گردد خودداری نمایند. وی از همه طرف ها خواست تا اقداماتی را که موجب تضمین صلح و امنیت در منطقه می گردد انجام دهند.

توافقنامه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از امروز دوشنبه اجرایی شده است. آمریکا و متحدان منطقه ای آن به شدت نگران برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی هستند و این برنامه ها را تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه می دانند.

ولی به علت بی اعتمادی موجود بین کره جنوبی و ژاپن، سئول اطلاعات نظامی خود را به طور مستقیم در اختیار ژاپن قرار نخواهد داد و این اطلاعات در ابتدا به آمریکا منتقل شده و آمریکا در مبادله این اطلاعات به صورت واسطه عمل خواهد نمود.

کره شمالی تهدید به حمله هسته ای به آمریکا و کره جنوبی کرده است. قطعنامه های سازمان ملل در مورد نقض حقوق بشر در کره شمالی و انتشار فیلم جنجالی مصاحبه از سوی شرکت سونی پیکچرز به تنش های منطقه دامن زده است.

کره شمالی در آوریل 2003 میلادی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای خارج شد و اقدام به توسعه ذخایر هسته ای خود کرده است. پیونگ یانگ در سال 2005 میلادی خود را یک قدرت هسته ای بیان کرد. در سال 2006 پیونگ یانگ نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و در سال های 2009 و 2013 میلادی نیز دو بار دیگر اقدام به انجام آزمایش هسته ای کرده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 866

به "واکنش چین به پیمان اطلاعاتی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به پیمان اطلاعاتی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید