واکنش چین به استقرار هواپیمای جاسوسی آمریکا در سنگاپور

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، وزارت دفاع چین در واکنش به تصمیم آمریکا برای استقرار هواپیمای جاسوسی در سنگاپور اعلام نمود: ارتش چین از نزدیک توافق بین آمریکا و سنگاپور برای استقرار هواپیمای جاسوسی را زیر نظر دارد و امیدوار است این اقدام به ثبات منطقه آسیب نزند.

واکنش چین به استقرار هواپیمای جاسوسی آمریکا در سنگاپور

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت دفاع چین روز سه شنبه با انتشار بیانیه کوتاهی اظهار داشت: ما از نزدیک این مساله را زیر نظر داریم که تحولات منطقه چگونه توسعه پیدا می نماید و امیدواریم که همکاری های دفاعی دو جانبه بین کشورهای خاص به نفع صلح و ثبات منطقه باشد نه در جهت عکس آن .

وزارت خارجه چین نیز ضمن انتقاد از این اقدام آمریکا تاکید نمود: استقرار هواپیمای جاسوسی آمریکا با هدف نظامی کردن منطقه خواهد بود.

در حالی که تنش ها بر سر ادعای مالکیت دریای جنوبی چین به شدت رو به افزایش است، آمریکا موافقت خود را با استقرار هواپیمای جاسوسی در سنگاپور طی ماه جاری اعلام نموده است.

ایالات متحده موافقت نموده است تا هواپیمای جاسوسی پی 8 پوسیدون طی ماه جاری در سنگاپور مستقر گردد. این تازه ترین واکنش آمریکا به ادامه ادعاهای ارضی چین در مورد مالکیت دریای جنوبی چین به شمار می رود.

آمریکا پیش از این نیز هواپیمای جاسوسی پی 8 را در ژاپن و فیلیپین مستقر نموده است و پروازهای جاسوسی و شناسایی نیز بر فراز مالزی انجام داده است.

آمریکا بارها ضمن انتقاد از اقدام چین در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین، خواهان متوقف شدن این فعالیت ها شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 592

به "واکنش چین به استقرار هواپیمای جاسوسی آمریکا در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به استقرار هواپیمای جاسوسی آمریکا در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید