وانگ فوجینگ، خیابانی 700 ساله در مرکز پکن!

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خیابان وانگ فوجینگ پکن | Wangfujing

همه شهرهای جهان معمولا یک یا چند خیابان معروف در خود دارند که علاوه بر این که ارزش تجاری و توریستی دارند، ارزش تاریخی و حتی گاهی باستانی هم دارند. خیابان وانگ فوجینگ پکن از دسته همین خیابان های بسیار مهم شهرش است که هم اهمیت تاریخی دارد و هم اهمیت گردشگری. این خیابان چینی آن قدر از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است که هیچ اتومبیلی حق رفت و آمد در آن را تحت هیچ شرایطی ندارد زیرا ممکن است به بافت این خیابان آسیب برساند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، خیابان وانگ فوجینگ پکن را بیشتر بشناسیم.

وانگ فوجینگ، خیابانی 700 ساله در مرکز پکن!

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

همه چیز درباره خیابان وانگ فوجینگ پکن

خیابان وانگ فوجینگ را باید قلب پکن دانست. در زبان ماندارین چینی این خیابان را به صورت 王府井 می نویسند. این خیابان به قدری تاریخی و قدیمی است که در آن اگر قدم بزنید ممکن است در طول مسیرتان بارها ابنیه و یا مکانی تاریخی بازمانده از تاریخ پربار کهن چینی ها را در آن ببینید! بالاتر در مقدمه گفتیم که در این خیابان هیچ ماشینی تحت هیچ شرایطی اجاره عبور مرور ندارد. دقیقا این قانون برای آن وضع شده است که بافت تاریخی این خیابان دچار هیچ گونه تزلزل و آسیبی نشود. از قدمت تاریخی این خیابان دیدنی بیش از 700 سال است که می گذرد و هنوز هم بسیاری از بازمانده های تاریخی چین در طول این 7 قرن در این خیابان باقی مانده اند. به مرور زمام آن قدر به اهمیت تاریخی این خیابان افزوده شده است که امروزه این خیابان را یکی از مهم ترین خیابان های گردشگری پکن و حتی چین معرفی می کنند.

چیزی که در این خیابان بسیار مهم برای گردشگران جالب و چشمگیر است، کنار هم قرار دریافت فرهنگ چین قدیم و فرهنگ چین جدید در آن است! خیابان وانگ فویجنگ پکن از معدود خیابان های دنیا است که ساختمان های قدیمی و جدیدش با هارمونی هماهنگی در کنار هم قرار گرفته اند.

ساختمان هایی با طراحی های جدید در کنار ساختمان های قدیمی چینی که بر روی آن ها پایکوبی نور و پردازش نورافکن های مختلفی وجود دارد، مراکز خرید سنتی و جدید، انواع اقسام کافه ها و رستوران های چینی، همه و همه باعث جذابیت این خیابان نه تنها برای خود چینی ها بلکه برای گردشگرانی که به پکن می آیند نیز جذاب و دیدنی است. انواع و اقسام کافه ها و چایخانه های سنتی چینی، فروشگاه های سنتی، دست فروش ها، بساطی ها و انواع و اقسام مجسمه ها و تندیس های برنزی را در آن خواهید دید.

گفتیم که در این خیابان امکان تردد اتومبیل وجود ندارد اما برای رفاه حال مسافران و گردشگرانی که به این خیابان می آیند، قطارهایی در نظر گرفته شده است تا آن ها بتوانند به راحتی در این خیابان تردد کنند. یکی از دیدنی هایی که در این خیابان برای مردم وجود دارد این است که در خیابان وانگ فوجینگ پکن گروه های نمایشی نمایش های خیابانی مختلفی برگزار می کنند و مردم را جذب خود و هنرشان می کنند.

این خیابان چینی 1600 متر است. اما از جاذبه های این خیابان که بگذریم، باید بگوییم که مراکز خرید موجود در این خیابان هر چه را که شما فکرش را بکنید در اختیار شما برای خرید با حق انتخاب قرار می دهند. انواع و اقسام مارک ها و برندهای بین المللی از مشهورترینشان گرفته تا معمولی ترین آن ها در این خیابان شعبه دارند.

لباس های مختلف برای گروه های سنی مختلف در طرح های زنانه، مرانه و بچه گانه، کیف و کفش، لوازم منزل، انواع سوغاتی های سنتی کشور چین، محصولات فرهنگی، بورس انواع عتیقه جات، لوازم کودک و انواع اسباب بازی ها، وسایل ورزشی حرفه ای و تخصصی، طلا و جواهر، انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، انواع و اقسام خوراکی های سنتی چینی همچون؛ نوشیدنی ها، ترشی ها، چایی های مختلف و بسیاری از وسایل دیگر در این خیابان به فروش می رسند.

خیابان وانگ فوجینگ به قدری جذاب است معمولا حتی خود مردم پکن هم ترجیحشان این است که برای وقت گذرانی به این خیابان بیایند و اوقات فراغت خود را با تفریح کردن در این خیابان بگذرانند.

جالب است درباره این خیابان چینی این نکته را بدانید که معمولا در ایام تعطیل و یا حتی اعیاد مختلف چینی ها، درصد حضور مردم در این خیابان بیش از 2 برابر می شود و رقمی میلیونی پیدا می نماید! یکی از مهم ترین عواملی که باعث شده تا این خیابان به شدت معروف شود، اسنک هایی است که در آن پخته می شود. در قسمت غربی این خیابان بزرگ و شلوغ، راسته ای وجود دارد که در آن انواع و اقسام خوراکی ها مخصوصا اسنک ها پخته می شود. در این قسمت از خیابان، آن قدر تنوع خوراکی هایی که وجود دارد بالا است که گفته می شود که شما برای امتحان کردن حداقل تکه ای از هر کدام آن ها باید هر روز و ماه ها وقت بگذارید. اگر شکم گرد هستید و مقصدتان چین و پکن است، حداقل برای یک بار هم که شده پیشنهاد می کنیم تا به این خیابان بروید و در آن غذا بخورید.

اگر هم که فکر می کنید غذاهای چینی با ذائقه شما جور نیستند نگران نباشید، همانطور که گفتیم آن قدر تنوع غذایی در این خیابان بالاست که مطمئنا می توانید غذایی من باب سلیقه خود در آن پیدا کنید. در این خیابان فست فودها و رستوران هایی با غذای بین المللی نیز حضور دارند. اگر در این خیابان احتیاج داشتید تا از کسی چیزی بپرسید و یا خواستید با اهالی بومی آن صحبت کنید یادتان باشد که اکثر کسانی که در این خیابان هستند علی الخصوص فروشنده ها با زبان های انگلیسی و تا حدی ترکی و گاهی هم عربی آشنایی دارند. اگر می خواهید تا به خیابان وانگ فوجینگ پکن بروید پیشنهاد می کنیم که زمان عصر را برای این کار انتخاب کنید زیرا در این زمان، چراغ ها و نورپردازی ها دیگر روشن می شوند و مردمی که به قصد تفریح بیرون می آیند نیز دیگر به سمت این خیابان روانه شده اند و از این رو بیشتر به شما خوش خواهد گذشت.

دانستنی هایی درباره خیابان وانگ فوجینگ پکن

  • وانگ فو به معنای محل اقامت پرنس است و جینگ نیز به معنای خوب است.
  • روزانه نزدیک به 800 هزار نفر از این خیابان بازدید می کنند.
  • خیابان وانگ فوجینگ پکن نزدیک به 6 سلسله امپراطوری چینی را دیده است.
  • اولین کسی که این خیابان را به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی در چین معرفی کرد، خبرنگاری استرالیایی به نام جورج ارنست موریسون بود.
  • در این خیابان خط اصلی متروی پکن ایستگاه دارد.
  • پس از قدمت تاریخی این خیابان، بیشترین عامل شهرت خیابان وانگ فوجینگ پکن به خاطر بازار غذایی است که در این خیابان وجود دارد.
  • برای شکم گردی و غذا خوردن در این خیابان می توانید از رستوران هایی که گوشت حلال سرو می کنند نیز بهره ببرید. انواع و اقسام گوشت مرغ، گوسفند و گوساله در این رستوران ها که با ذبح حلال هستند، سرو می شود. کافی است تا تنها به آرم حلالی که بالای سر رستوران خورده دقت کنید.

منبع: travelchinaguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 530

به "وانگ فوجینگ، خیابانی 700 ساله در مرکز پکن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانگ فوجینگ، خیابانی 700 ساله در مرکز پکن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید