توریسم غذای چیانگ مای در نمایشگاه انجمن گردشگری آ سه آن ATF) 2018)
به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تایلند انجمن گردشگری آسهآن ATF) 2018) را میزبانی خواهد نمود و از این فرصت کمال استفاده را خواهد برد تا چیانگ مای را به عنوان مقصد گردشگری دوم خودش معرفی کند، همانطور که میدانید چیانگ مای به غذاهای تایلندی اش معروف است و این کشور قصد دارد از این شهرت در کمپین تبلیغاتی اش استفاده نماید.
انجمن گردشگری آسهآن ATF) 2018) از 22 تا 26 ژانویه در چیانگمای برگزار میشود و تایلند قصد دارد فرش قرمزی با موضوع «ارتباط پایدار، رفاه بیپایان»، برای استقبال از شرکت کنندگان پهن کند. تایلند درصدد است شهرت فراوان چیانگمای در حوزه توریسم غذای تایلندی را در انجمن گردشگری آسهآن به نمایش بگذارد. در ادامه ما با همراه باشید تا در جریان این مراسم قرار بگیرید.
آقای یوتاساک سوپاسورن (Yuthasak Supasorn)، مسوول اداره گردشگری تایلند (TAT) میگوید:
این اداره بخش خاصی به نام «شکوه تایلند» دارد که تجربیات مردم بومی را از طریق سنت غنی آشپزی این کشور به نمایش میگذارد و در راستای توجه به گردشگری غذای تایلندی است. هر روز به طرفداران غذای تایلندی اضافه میشود و برای گردشگرانی که هر سال از این کشور دیدن میکنند، بهعنوان یک جاذبه مهم تلقی میشود.
ATF سال 2018، شهرت فراوان چیانگ مای در حوزه توریسم غذای تایلندی که با فرهنگ لانا (Lanna) عجین شده است را به رخ گردشگران بینالمللی و داخلی که به منطقه شمال تور تایلند سفر میکنند، خواهد کشید. نمایشگاه محصولات پریمیوم (Premium Product Display) نیز به عرضه محصولات آشپزخانهای و اقلام تزئینی اختصاص دارد که طراحی تایلندی در زمینه نوآوریهای غذایی و برنامههای کسب جایزه را به بازارهای بینالمللی نشان میدهد و درعین حال تجربیات مردم بومی را ترویج میکند.
این برنامه شامل نمایش تعاملی آشپزی از سرآشپزهای مشهور چیانگ مای است. استعدادهای برتری که قرار است دستپخت شرکتکنندگان را بچشند، سرآشپز توئی از رستوران ترکیبی تایلندی «ناسی جامپرو» از چیانگ مای، سرآشپز Kaew Koe از رستوران «ساندویچ من» و سرآشپز بلک از رستوران «آشپزخانه آرتیسان بلکیچ» چیانگمای هستند.
از دیگر اقلام پرطرفدار نمایشگاه محصولات پریمیوم میتوان به محصولات سفالی و سرامیکی از مجموعه پریمپراکا (Prempracha) اشاره کرد؛ سرامیکهایی با رنگ سبز مایل به خاکستری از «چیانگمای سلادان»، صنایع دستی از «پاچانا استودیو» و لوازم سیلور و لاکی از «وُلای سیلور» عرضه میشوند. محصولات غذایی محلی شمال تایلند که به نمایش درمیآیند شامل گوشت خشکشده و سوسیس از Vanasnun، ادویه و چاشنی از Nithi Foods، مواد غذایی ذرت شیرینشده از سان سوئیت و اقلام غذایی فراوری شده با عسل از پروداکت بی میشوند.
نمایشگاه محصولات پریمیوم اولین تجربه در حوزه توریسم غذایی تایلند است که برخی از بهترین برنامههای جایزه گردشگری تایلند را نشان میدهد، نظیر تور منطقه Talat Noi از محلههای قدیمی بانکوک، گردش در پوکت از گروه جزیره آندامان که فرهنگ جذاب پراناکان را به تصویر میکشد، فصل دوم پروژه فلای فیشینگ از ریور انجی گاید (NG River Guide) که به روش زندگی قبیله بومی pgazkoenyau میپردازد.
از تمام 10 کشور عضو نیز دعوت شده تا اقلام منحصربهفرد خود را در نمایشگاه محصولات آسهآن به نمایش بگذارند، تایلند نیز در این بخش یک مدل یادگیری زبان تایلندی را در قالب یک «مجموعه چند رسانهای» عرضه میکند.
کشورهای آسهآن بهطور کلی بزرگترین بازار منبع بازدیدکننده تایلند در آسیا هستند. تایلند در طول ژانویه تا نوامبر 2017، پذیرای بیش از 8.19 میلیون نفر از کشورهای آسهآن بوده است. مالزی با 2.98 میلیون نفر مسافر (6.28%+)، لائو پی دی آر با 1.45 (16.12 %+) و سنگاپور با 898.965 میلیون نفر (6.10%+) در ردیفهای بعدی قرار میگیرند.
منبع: traveldailynews.asia