نقش ماساژور گردن و چشم در تسکین درد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، ماساژ شاید یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین راه های درمانی برای تسکین درد و کاهش تنش در عضلات باشد. در زندگی مدرن امروزی ساعت های زیادی را صرف نشستن پشت میز و نگاه کردن به صفحات الکترونیکی می کنیم. ماساژورهای گردن و چشم می توانند به ما یاری نمایند تا از شر دردهای مزمن عضلات گردن و خستگی چشم ها کم کنیم. در ادامه به معرفی ماساژور گردن و ماساژور چشم و نقش آن ها در تسکین درد می پردازیم.

نقش ماساژور گردن و چشم در تسکین درد

ماساژور چشم

چشم ها بخش مهمی از بدن هر فرد است که به ما امکان می دهند دنیای اطراف خود را درک کنیم. با این حال، به علت عوامل مختلف مانند خیره شدن بیش از حد به صفحه نمایش ، استرس و شرایط محیطی، چشم ها ما می تواند تحت فشار، خستگی و سایر ناراحتی ها قرار بگیرند. اینجا است که نقشِ یک ماساژور چشم، پررنگ می گردد. در ادامه این مطلب، فواید استفاده از ماساژور چشم، انواع مختلف ماساژور های چشم موجود در بازار و نحوه استفاده موثر از آن ها را آنالیز خواهیم کرد.

تعریف و هدف استفاده از ماساژور چشم

ماساژور چشم وسیله ای است که برای ماساژ درمانیِ ناحیه چشم طراحی شده است. این وسیله، به طور معمول از تکنیک های مختلفی مانند فشار هوا، لرزش، گرما و فشرده سازی برای تسکین تنش، کاهش فشار بر روی چشم و آرامش آن استفاده می نماید. هدف اصلی ماساژور چشم تقویت سلامت چشم و کاهش مسائل مربوط به چشم است. ماساژور ماسکی و ماساژور دور چشم از جمله ماساژورهای چشم موجود در بازار هستند که بسته به احتیاج خود می توانید آن ها را بخرید.

مزایای استفاده از ماساژور چشم

آرامش و کاهش استرس

تسکین فشار بر روی چشم: فشار بر روی چشم یک مسئله رایج است به ویژه برای افرادی که روزانه زمان طولانی ای را در مقابل صفحه های نمایشگر می گذرانند یا کارهای بصری انجام می دهند. ماساژور چشم می تواند با دادنِ آرامش به عضلات چشم، کاهش خستگی و تسکین تنش به کاهش این فشار یاری کند.

کاهش تنش و خستگی: ماساژور چشم می تواند به طور موثری تنش و خستگی در ناحیه چشم را کاهش دهد. با ماساژ دادن آرامِ عضلات اطراف چشم، این دستگاه به کاهش تنش و خستگی چشم یاری می نماید.

بهبود گردش خون

افزایش اکسیژن رسانی: ماساژور چشم باعث تحریک گردش خون در ناحیه چشم می گردد و این امر منجر به افزایش مواد مغذی در رگ های چشم می گردد. افزایش گردش خون می تواند به حفظ عملکرد چشم و سلامت نگه داشتنِ آن یاری کند. به علاوه خطر ابتلا به بیماری های چشمی را کاهش می دهد.

کاهش پف و حلقه های تیره دور چشم: گردش خون ضعیف می تواند منجر به ایجاد حلقه های تیره در اطراف چشم گردد. ماساژ منظم چشم می تواند با افزایش گردش خون، به بهبود ظاهر ناحیه زیر چشم یاری کند.

کاهش مسائل چشم

کاهش خشکی چشم ها: خشکی چشم ها هنگامی اتفاق می افتد که چشم ها به مقدار کافی اشک ایجاد نمی نمایند. استفاده از ماساژور چشم می تواند به تحریک فراوری اشک یاری کند و از خشکی و ناراحتی چشم ها به این علت جلوگیری کند.

به حداقل رساندن چین و چروک: چین و چروک یکی از علائم رایج پیری است. این موضوع می تواند باعث گردد فرد از آنچه در واقع است، خسته تر یا پیرتر به نظر برسد. ماساژ چشم با افزایش گردن خون می تواند به حداقل رساندنِ زمان پیدایش چین و چروک ها یاری کند و منجر به ظاهری جوان تر گردد.

ارتقاء کیفیت خواب

کاهش بی خوابی و بی قراری: استفاده از ماساژور چشم تاثیری آرامش بخش بر سیستم عصبی دارد و یک روش مؤثر برای کاهش بی خوابی و بی قراری است. ماساژ چشم با ایجاد آرامش و کاهش استرس، به فرد در رسیدن به خوابی آرام تر یاری می نماید.

اثرات آرامش بخش بر سیستم عصبی: فشار ملایم و حرکات ریتمیک ماساژور چشم تاثیری آرامش دهنده بر سیستم عصبی دارد. این مورد می تواند به افراد یاری کند تا با آرامش برای داشتنِ خوابی آرام، آماده شوند.

ماساژور گردن

درد عضلانی در گردن و شانه ها یک مشکل شایع است که به علت گذراندن وقت در استفاده از دستگاه های الکترونیکی، تلفن و سایر دستگاه های صفحه نمایش در حال افزایش است. تخمین زده می گردد که 70 درصد از مردم در مقطعی از زندگی خود دردهای مخرب گردن و کمر را تجربه می نمایند. عدم درمان این دردها می تواند منجر به درد مزمن و آسیب دائمی گردد. برای یاری به کاهش این دردها به این می پردازیم که چگونه می گردد با استفاده از ماساژور گردن به یک زندگی روزمره عادی و عاری از هرگونه درد رسید.

مزایای ماساژور گردن

چه به این علت باشد که شما ناخودآگاه در محل کار یا در خانه خود پشت میز مطالعه خمیده می نشینید، احتیاج به بهبود شرایط خواب دارید یا شاید احتیاج به بهبودی از یک آسیب ورزشی داشته باشید، یک ماساژور گردن خوب می تواند به شما یاری کند! ماساژ منظم گردن جدای از آرامش بخش بودن، می تواند به تقویت سلامت روحی و جسمی شما یاری کند.

برای کسانی که بی وقفه در حالت فعالیت و کار هستند، ممکن است رفتن پیش یک ماساژور به طور منظم سخت و زمان بر باشد. به همین علت، یکی از بزرگ ترین مزایای داشتن یک ماساژور گردن این است که می توانید هر زمان که دوست دارید ماساژ را در حریم خصوصی خانه تجربه کنید.

ماساژورهای گردن معمولا در دو مدل بالشتی و تفنگی در بازار موجود هستند که بسته به احتیاج و انتظاراتی که از یک ماساژور دارید، می توانید آن ها را بخرید.

بعضی از فواید ماساژ گردن عبارتند از:

  • تسکین درد و درد عضلانی
  • تسکین یا پیشگیری از درد میگرن
  • یاری به بهبود شرایط بدن
  • ساختن سیستم ایمنی قوی تر
  • کاهش استرس
  • بهبود کیفیت خواب
  • ماساژ عضلات گردن برای تسکین درد

احتمالا یکی از اولین چیزهایی که در خصوص فواید ماساژ گردن به آن فکر می کنید، تسکین سفت شدن گردن یا درد عضلات است. هر چه زمان بیشتری را به قوز کردن روی رایانه ها، نگاه کردن به تلفن ها یا صرفا شرایط بدنی نامناسب می گذرانیم، خود را بیشتر در معرض خطر گردن درد قرار می دهیم.

استفاده از ماساژور گردن می تواند به جلوگیری از اسپاسم عضلانی دردناک و در عین حال شل نگه داشتن عضلات گردن یاری کند. این دستگاه بعلاوه به طور بالقوه برای کاهش تورم و التهاب مفید است. در عین حال ممکن است سلامت روان شما را نیز بهبود ببخشند چون به کاهش استرس مرتبط با درد یاری می نمایند.

ماساژ گردن برای دردهای میگرنی

داشتن گردن درد یا درد شانه سخت است، اما وقتی با میگرن نیز سر و کار دارید، چطور؟ میگرن نوعی سردرد است که به طور معمول بسیار شدید است و ممکن است علائم مختلفی مانند حالت تهوع و حساسیت بالا به نور را شامل گردد. یادگیری نحوه پیشگیری از میگرن یا درمان آن در صورت بروز ممکن است آسان تر از آن چه فکر می کنید باشد! مطالعات نشان داده است که ماساژ گردن ممکن است به اندازه قابل توجهی سردرد میگرنی را کاهش دهد.

در آخر

استفاده از ماساژور گردن و ماساژور چشم فواید زیادی را در کنار تسکین درد برای شما به همراه دارد. انواع ماساژور بالشتی چشم، ماساژور دور چشم، ماساژور بالشتی گردن، ماساژور تفنگی گردن در برندهای مختلف مانند شیائومی و فیلیپس برای افراد با اولویت ها و بودجه های متفاوت در دسترس هستند. انتخاب ماساژور مناسب به مقدار استفاده از ماساژور مهم است. پس برای چشم ها، گردن و عضلات خود ارزش قائل شوید و با خرید یک ماساژور مناسب به تسکین دردهای عضلانی خود یاری کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 آذر 1402 بروزرسانی: 14 آذر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2561

به "نقش ماساژور گردن و چشم در تسکین درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش ماساژور گردن و چشم در تسکین درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید