معرفی بهترین موزه های کبک

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، کبک دارای موزه هایی با کیفیت بالا و متنوعی است که می توانند تجربه یادگیری شگفت انگیزی را برای بازدیدکنندگان فراهم کنند. امیدوارم این مقاله بتواند شما را در انتخاب موزه مناسب برای بازدید در کبک یاری دهد.

 
معرفی بهترین موزه های کبک

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

موزه هنرهای زیبای مونترال

موزه هنرهای زیبای مونترال یکی از مشهورترین و بزرگترین موزه های هنری در آمریکای شمالی است. این موزه دارای مجموعه ای غنی از آثار هنری با ارزش از سراسر جهان است که شامل بیش از 40 هزار اثر نقاشی، مجسمه، عکس، کارهای روی کاغذ و غیره می شود. بخشی از محبوب ترین آثار این موزه شامل آثاری از هنرمندان بزرگی چون پیکاسو، مونه، رمبرانت و ون گوگ است. معماری زیبا و منحصر به فرد این ساختمان نیز یکی دیگر از جاذبه های آن به شمار می رود.

موزه هنر مدرن مونترال

موزه هنر مدرن مونترال دارای یکی از مهمترین و غنی ترین مجموعه آثار هنر مدرن در آمریکای شمالی است. این موزه آثاری از بزرگترین هنرمندان مدرن قرن بیستم مانند آندی وارهول، پابلو پیکاسو، مارسل دوشان و کلود مونه را در خود جای داده است. علاوه بر نقاشی، مجسمه و عکاسی، این موزه دارای مجموعه ای از طراحی صنعتی، معماری و فیلم نیز می باشد که آن را به یکی از جامع ترین موزه های هنر مدرن تبدیل کرده است.

موزه تمدن کبک

موزه تمدن کبک بزرگترین موزه تاریخی کبک است که داستان تمدن این استان را از دوران پیش از تاریخ تا قرن بیستم روایت می کند. این موزه دارای بیش از 40 هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که شامل وسایل و اشیاء روزمره، لباس ها، اسلحه، ابزار، عکس های قدیمی و غیره می شود. بخشی از جاذبه های این موزه نمایشگاه های موقتی است که به صورت دوره ای برپا می شود و مخاطبان زیادی را به خود جلب می کند.

موزه علوم طبیعی کبک

اگر علاقه مند به علوم طبیعی و زیست محیطی هستید، موزه علوم طبیعی کبک یکی از بهترین مکان ها برای بازدید شماست. این موزه با بیش از 2 میلیون نمونه گیاهی و جانوری، یکی از غنی ترین مجموعه های علوم طبیعی در آمریکای شمالی را داراست. در این موزه می توانید انواع موجودات، از جمله حیواناتی نظیر فیل، کرگدن و نهنگ را از نزدیک مشاهده کنید. فضای طبیعی بوته زارهای کبک نیز یکی دیگر از بخش های جذاب این موزه به شمار می رود.

مورین سنتر

مورین سنتر (Morrin Centre) در محل اولین زندان شهر کبک با بیشتر از دو قرن قدمت واقع شده است. تورهای گردشگری به کاوش تاریخ سیاه و شگفت انگیز این مکان می پردازند. مکانی که عمدتاً از آن به عنوان یک سربازخانه استفاده می شد، اما گاهی اوقات زندانیان جنگی را نیز در خود جای می داد. بسیاری از زندانیان بریتانیایی در طول دهه 1740 دستگیر و به کبک منتقل شدند. بسیاری از این زندانیان زنان و مردانی بودند که در طی حملات نیروهای فرانسوی و متحدان بومی آن ها به شهرهای نیو انگلند (New England) دستگیر شدند. شمار زیادی از آن ها در سلول های تنگ با شرایط بهداشتی اسفبار جان خود را از دست دادند. به علاوه، در این مرکز یک کتابخانه زیبا از دوران ملکه ویکتوریا با حدود 20,000 جلد کتاب به چشم می خورد. اینجا تنها کتابخانه انگلیسی زبان در شهر کبک است.

موزه ریاضیات کبک

اگر علاقه مند به ریاضی و مفاهیم انتزاعی هستید، حتما باید از موزه ریاضیات کبک دیدن کنید. این موزه تنها موزه مخصوص ریاضیات در آمریکای شمالی است که در آن می توانید با مفاهیم پیچیده ریاضی به صورت عینی و ملموس آشنا شوید. این موزه حاوی بیش از 60 ماکت تعاملی و بازی های ریاضی است که درک مفاهیمی مثل منحنی های درجه دوم، مثلثات، معادلات دیفرانسیل و غیره را آسان می کند.

موزه ملی هنرهای زیبا

موزه ملی هنرهای زیبای کبک کلکسیونی ارزشمند از میراث هنری کبک، کانادا و فراتر از آن را به نمایش می گذارد. این موزه در قلب بخش قدیمی کبک و در محدوده دشت های تاریخی آبراهام واقع شده است. موزه با داشتن سه عمارت، میزبان 25,000 اثر تولیدشده در کبک است. این آثار توسط هنرمندان اهل این شهر خلق شده و بیشتر آن ها به قرن هجدهم میلادی تعلق دارند. نمایشگاه های دائمی موزه شامل کلکسیونی با بیش از 2500 اثر از هنر بومیان اینویی (Inuit) است.

موزه آمریکایی فرانسوی زبان ها

موزه آمریکایی فرانسوی زبان ها دارای کلکسیونی با 450,000 اثر، متعلق به فرانسوی زبانان آمریکای شمالی است. بخش مدرسه تاریخی علوم دینی کبک به سال 1663 تعلق داشته و کلکسیون آن شامل آثار متعدد هنریِ جمع آوری شده به دست راهبان مدرسه در طی قرن های اخیر می گردد. این موزه نمایشگاه هایی از تاریخی استعماری قاره آمریکا و تکامل فرهنگ فرانسوی زبانان در آمریکای شمالی و خارج از آن را در برمی گیرد.

موزه هنگ بیست و دوم سلطنتی

موزه هنگ بیست و دوم سلطنتی در پادگان کبک، میزبان کلکسیونی از سلاح های نظامی، لباس های جنگی، دکوراسیون و اسناد رسمی متعلق به روزهای ورود هنگ بیست و دوم سلطنتی فرانسه به خاک کانادا در سال 1920 است. میراث نظامی و معماری این پادگان با طاق های اصیل متعلق به پناهگاه شرقی (ساختمانی تاریخی که موزه در آن مستقر شده) و دیگر جاذبه های معماری، بیشتر به چشم می آید.

موزه قلعه

موزه قلعه که در بخش جلویی قلعه مشهور فرونتِناک (Frontenac) واقع شده، هدفِ افزایش آگاهی مردم با شهر کبک و تاریخ آن به وسیله یک نمایش 30 دقیقه ای صوتی و تصویری را در سر می پروراند. این نمایش داستان 6 محاصره شهر کبک، ازجمله نبرد مشهور دشت های آبراهام و حمله آمریکا و لشکرکشی بندیکت آرنولد (Benedict Arnold) به کبک، را روایت می نمایند. این مدل کوچکِ 37 مترمربعی از شهر کبک و مناطق اطراف آن در سال 1750، گردشگران را با اهمیت راهبردی این شهر تاریخی آشنا می نماید.

موزه میدان سلطنتی

موزه میدان سلطنتی که مشرف به قدیمی ترین محل تأسیس شهر در سال 1608 است، به بازدیدنمایندگان فرصت آشنایی بیشتر با تاریخ فرانسه جدید (منطقه تحت استعمار فرانسه در آمریکای شمالی) و زندگی ساکنان آن در طول قرن ها را می دهد. راهنماهای گردشگری و یک فیلم سه بعدی در این موزه گردشگران را با حقایقی شگفت انگیز از شهر و تاریخ آن آشنا می نمایند.

نتیجه

کبک یک شهر تاریخی و فرهنگی غنی است که برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ یک مقصد عالی است. این شهر خانه چندین موزه، گالری و مرکز فرهنگی است که به معرفی تاریخ و فرهنگ این شهر می‌پردازند.

انتشار: 19 بهمن 1402 بروزرسانی: 19 بهمن 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1489

به "معرفی بهترین موزه های کبک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین موزه های کبک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید