مهار گرانی گوشت، برنج و میوه با توزیع اینترنتی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تهران (پانا) - یکی از مهم ترین اخبار مالی این هفته توزیع اینترنتی گوشت منجمد با قیمت مصوب دولتی و توزیع میوه شب عید با 25 درصد زیرقیمت بازار است.

مهار گرانی گوشت، برنج و میوه با توزیع اینترنتی

همه چیز از گرانی عجیب سیب زمینی و برنج شروع شد. وزارت جهاد کشاورزی توانست در کمترین مدت زمان ممکن جلوی فراگیر شدن این افزایش قیمت را بگیرد و از همان زمان ها بود که ماجرای توزیع اینترنتی کالاهای اساسی بر سر زبان ها افتاد.

اولین گام وزارت جهاد کشاورزی برای تعادل در بازار کالاهای اساسی

اولین گام وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد تعادل در بازار واردات صد هزار تن سیب زمینی و توزیع 200 هزار تن برنج تایلندی، پاکستانی و هندی بود.

وزیر جهاد کشاورزی با برگزاری اولین نشست خبری خود خبر از مبارزه با دلال ها و واسطه هایی داد که با سودجویی اقدام به افزایش قیمت اقلام اساسی و مورد احتیاج مردم می نمایند. وی دو راه چاره مهم برای مبارزه با گرانی های سرسام آور اقلام اساسی اعلام کرد. یکی واردات و دیگری توزیع اینترنتی بود.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به پانا خبر از برگزاری روزانه جلسات قرارگاه امنیت غذایی برای رصد بازار اقلام اساسی و قیمت این کالاها داد. در نهایت با توزیع اقلام اساسی با نرخ مصوب دولتی در سامانه های اینترنتی و در دسترس بودن این سامانه ها در سرتاسر کشور اتفاق مهمی در حوزه مدیریت قیمت کالاهای ضروری و مورداحتیاج مردم افتاد.

مهار گرانی کالاهای اساسی

علیرضا جاوید عربشاهی، مشاور عالی سازمان تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی در گفت وگو با پانا مهمترین رسالت وزارت جهاد کشاورزی را مهار گرانی اقلام اساسی اعلام کرد و درباره سامانه های اینترنتی این وزارتخانه شرح داد.

وی برترین و در دسترس ترین راه چاره حذف واسطه ها را توزیع اینترنتی و بدون واسطه کالاها بین مردم اعلام کرد و مطرح کرد که اگر این موضوع بین مردم جا بیافتد که مردم به وسیله پلتفرم ها خرید نمایند، قطعاً قیمت ها در بازار آزاد هم شکسته خواهد شد و دست دلالان کوتاه می گردد.

عربشاهی گفته بود، مرغ منجمد در سامانه های توزیع اینترنتی وزارت جهاد کشاورزی کیلویی 20 هزار تومان به فروش می رسد و این درحالی است که دلال ها هیچ گاه این کالای مهم را با این قیمت به دست مصرف نماینده نمی رسانند.

از حرف و حدیث هایی که پیرامون معروف ترین سامانه وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع اینترنتی کالاها مطرح شد تحت عنوان بازرگام و شرح مبسوط این وزارتخانه که بگذریم، بطور کلی این روش توزیع اینترنتی پیروز عمل کرد و توانست جلوی افزایش قیمت های سرسام آور را بگیرد. آخرین مورد توزیع اینترنتی اقلام اساسی، گوشت منجمد باقیمت مصوب دولتی در هفته ای که گذشت بود.

قیمت گوشت قرمز و برنج دستوری می گردد

بعلاوه عباس تابش، رئیس سازمان حمایت روز گذشته اطلاع داد که گوشت قرمز و برنج ایرانی مشمول قیمت گذاری شده اند و ستاد تنظیم بازار سازمان حمایت را مکلف به قیمت گذاری نموده است. وی عنوان می نماید که در همین زمینه با وزارت جهاد کشاورزی مکاتبه شده تا مستندات قیمت این دو گروه کالایی را ارائه دهند تا درنهایت قیمت گوشت قرمز و برنج ایرانی در ستاد تنظیم بازار مصوب گردد.

در حال حاضر ران گوسفند منجمد 115 هزار تومان و ران گوساله 112 هزارتومان در سامانه های توزیع اینترنتی ارایه شده است. بعلاوه سردست گوسفندی منجمد با قیمت 108 هزار تومان و سردست گوساله منجمد با قیمت 107 هزار تومان توزیع می گردد. مرغ منجمد کیلویی 20 هزار تومان و قیمت سیب زمینی کیلویی 8 هزار تومان است.

نوع نظارت بر پلتفرم های توزیع اینترنتی کالاهای اساسی

مشاور عالی سازمان تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی درباره نحوه نظارت وزارت جهاد کشاورزی بر فعالیت این سامانه ها به داشبورد مدیریت اشاره نمود و گفت: برای مثال اگر 50 تن مرغ تحویل یکی از این پلتفرم ها گردد به وسیله باشگاه مدیریت می خواهیم ببینیم آیا همه این اندازه به دست مردم رسیده یا خیر و بعلاوه به صورت رندوم هم با مردم تماس گرفته می گردد. تحویل کالاهای اساسی با موجودی چک می گردد. بعلاوه نظارت مردمی هم داریم و به وسیله روابط عمومی به ما اعلام می نمایند و سعی می کنیم باعث بهبود کالاها شویم. تمام کمبودهایی که در حوزه توزیع وجود دارد و مسائل فنی که وجود دارد در دست آنالیز است اما با همه این شرایط قیمت کالا را در حد مناسب نگه داشته ایم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2294

به "مهار گرانی گوشت، برنج و میوه با توزیع اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار گرانی گوشت، برنج و میوه با توزیع اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید