منشاء بوی بد تهران معین شد؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: بر اساس حدس ها و مطالعات انجام شده بوی بد تهران به دلیل مازوت نیروگاه است اما برای اطمینان از این امر به مطالعات درون نیروگاهی احتیاج داریم.

منشاء بوی بد تهران معین شد؟

به گزارش خبرنگاران از فارس، رضا کرمی در برنامه رادیویی سعادت آباد درباره شناسایی منشا بوی بد شهر تهران گفت: سال گذشته در پی انتشار بوی بد در تهران به خرید چند دستگاه شناسایی و تشخیص بوی گاز اقدام کردیم این دستگاه ها گازهایی با بوی بسیار کم را هم شناسایی می نمایند اما تا به امروز هنوز منشأ خاصی برای آن پیدا ننموده ایم.

وی اضافه نمود: بر اساس حدس و گمانه، دامداری های جنوب شهر تهران، مکان های دفع زباله، نیروگاه هایی که به جای گاز از مازوت استفاده می نمایند و فاضلاب شهری می تواند منشا این بو باشد. بر اساس مطالعات اجرا شده بیشتر به استفاده از مازوت مشکوک شدیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان هماهنگ نماینده ای که بقیه دستگاه ها به آن یاری نمایند وجود ندارد، گفت: ما وظایف خود را انجام داده ایم ولی به نظر می رسد این مشکل محیط زیستی با موضوع آلودگی هوا است که به سازمان محیط زیست باز می گردد.

وی گفت: سازمان های مرتبط مثل وزارت نیرو شاید اعلام نمایند که دلیل این مشکل مازوت نیست ولی تا به امروز هیچ مقام دولتی این مشکل را ارزیابی و اقدام به پاسخ ننموده است.

کرمی با اشاره به اینکه شهرداری می تواند این مطالبه را انجام دهد اما خارج از وظایف این دستگاه است گفت: ما احتیاج به مطالعه بیشتر در درون نیرگاه داریم. چون این مشکل زندگی شهروندان را مختل می نماید ما آماده هرگونه اقدامی هستیم. حاضریم به عنوان محور عملیات عمل نموده و یا اینکه با نهاد محور همکاری کنیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه تاکید نمود: می توان این موضوع را به وسیله سازمان محیط زیست یا مرکز کنترل آلودگی هوا پیگیری کرد. اگر این مشکل به بحران تبدیل گردد، سازمان مدیریت بحران شهر تهران برطرف این مشکل را در صورت همکاری دیگر نهادها می پذیرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1594

به "منشاء بوی بد تهران معین شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منشاء بوی بد تهران معین شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید