آشنایی با فرودگاه بین المللی شانگلیو، چنگدو چین

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، چنگدو که در گذشته به چنگتو (Chengtu) نیز خوانده می شد، شهری است که به عنوان پایتخت استان سیچوان (Sichuan) جمهوری خلق چین شناخته می گردد. چنگدو یکی از 3 شهر پرجمعیت در غرب کشور چین بوده که دو شهر دیگر آن شیان (Xian) و چونگ کینگ (Chongqing) می باشند. از سال 2014 این منطقه شهری جمعیتی بیش از 14 میلیون نفر داشته و جمعیت شهر چنگدود بیش از 10 میلیون نفر بوده است. در زمان سرشماری سال 2010 شهر چنگدو با جمعیتی 10 میلیون نفری به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت کشور چین شناخته می شد. علاوه بر این چنگدو شهری با طبقه بندی بنا پلاس (Beta+) در شبکه دنیای شهری می باشد. در ادامه معرفی فرودگاه های دنیا، قصد داریم تا در این مطلب فرودگاه چنگدو چین و خدمات این فرودگاه بین المللی را به عنوان یکی از مراکز بزرگ در غرب این کشور معرفی نماییم پس با تور چین همراه شوید.

آشنایی با فرودگاه بین المللی شانگلیو، چنگدو چین

فرودگاه بین المللی شانگلیو، چنگدو چین

فرودگاه چنگدو چین که به فرودگاه بین المللی شانگلیو نیز مشهور می باشد با کد یاتا CYU و کد ایکائو ZUUU به عنوان فرودگاه پایتخت استان سیچوان چین شناخته می گردد. فرودگاه بین المللی چنگدو چین در حدود 16 کیلومتری در جنوب غربی مرکز این شهر و در شمال منطقه شانگلیو قرار داشته و از جمله مراکز خطوط هوایی در غرب کشور چین می باشد. فرودگاه بین المللی چنگدو یکی از دو هسته اصلی در کنار شهر پکن برای هواپیمایی ایرچاینا (Air China) می باشد. علاوه بر این، فرودگاه چنگدو چین مرکز اصلی خطوط هوایی سیچوان (Sichuan Airlines) و خطوط هوایی چنگدو (Chengdu Airlines) نیز می باشد. از سوی دیگر شرکت های هواپیمایی چاینا ایسترن (China Eastern Airlines)، چاینا ساترن (China Southern Airlines)، شنزن ایرلاین (شنزن Airlines)، لاکی ایر (Lucky Air) و تبت ایر (Tibet Airlines) در فرودگاه بین المللی چنگدو دارای پایگاه هستند. این فرودگاه بین المللی که در سال 2015 بیش از 42 میلیون مسافر تور چین را جا به جا نموده است دارای امکان 144 ساعت ترانزیت بدون ویزا برای مسافران تمامی کشورهای دنیا می باشد. فرودگاه چنگدو چین یکی از 30 فرودگاه شلوغ در دنیا، چهارمنی فرودگاه شلوغ در سراسر کشور چین و همچنین شلوغ ترین فرودگاه در غرب این کشور می باشد.

ترمینال ها باند فرود فرودگاه چنگدو چین

گسترش در پروازهای منطقه ای و ناوبری از سال 1994 تا 2001 شروع شد. این باند به طول 3600 متر افزایش یافته و به کلاس 4E ارتقا یافت تا بتواند امکان نشست و برخاست بویینگ 747 را نیز فراهم کند. فراین ساخت باند دوم از سال 2008 شروع و در سال 2009 به بهره برداری رسید. این باند نیز با 3600 متر طول و 60 متر عرض توانست کلاس 4F را برای فرود ایرباس 380 به دست آورد. ساخت ترمینال شماره 2 فرودگاه بین المللی چنگدو چین در سال 2009 شروع و این ترمینال در سال 2012 به بهره برداری رسید. ترمینال شماره تقریبا دو برابر ترمینال یک بوده و تا 50 میلیون مسافر در سال را می تواند جا به جا نماید. شرکت هواپیمایی کی ال ام در سال 2006 اولین پرواز بین قاره ای را به این فرودگاه بین المللی برقرار نموده و پس از اه اندازه ترمینال شماره 2، شرکت هواپیمایی یونایتد پرواز بدون توقف از سانفرانسیسکو به چنگدو را برقرار ساخت. شرکت هواپیمایی هاینان (Hainan Airlines) نیز پرواز غیرمستقیم به لس آنجلس و پرواز بدون توقف به نیویورک را در سال های اخیر برقرار نموده است. در مجموع از فرودگاه بین المللی چنگدو چین به 50 مقصد بین المللی و بیش از 170 مقصد داخلی و منطقه ای پرواز صورت می گیرد.

خدمات و امکانات فرودگاه چنگدو چین

اینترنت وای فای: خدمات اینترنت وای فای در فرودگاه بین المللی چنگدو چین در سالن های استراحت قابل دسترسی می باشد.

کانتر اطلاعات: کانتر اطلاعات جهت اهنمایی مسافران در ترمینال شماره یک در سالن دریافت کارت پرواز و نزدیک گیت 5، در ترمینال شماره 2 نیز در سالن دریافت کارت پرواز و نزدیک گیت 11 و همچنین در بخش مسافران و پروازهای خروجی وجود دارد.

فروشگاه فری شاپ و خرید: فروشگاه های فری شاپ یا بدون مالیات در ترمینال شماره 2 قابل دسترس می باشند. این در حالی است که انواعی از خدمات فروشگاهی در هر دو ترمینال برای گذراندن وقت وجود دارند.

رستوران و کافی شاپ: گزینه های متنوعی از رستوران ها و کافی شاپ ها در هر دو ترمینال شماره یک و دو در بخش های عمومی و مسافران فرودگاه بین المللی چنگدو چین وجود دارند. علاوه بر این آبخوری ها نیز در بسیاری از نقاط ترمینال های یک و دو قابل دسترس می باشند.

خدمات پولی و صرافی: دستگاه های خودپرداز و ATM در سراسر فرودگاه بین المللی چنگدو چین و در هر دو بخش مسافران و عمومی فرودگاه وجود دارند. این دستگاه ها خدمات پول نقد را ارائه نموده اما ممکن است هزینه های کارمزد را از آن کسر نماید. علاوه بر این خدمات تبادل ارز و صرافی نیز در هر دو ترمینال ارائه می گردد. در ترمینال شماره یک خدمات صرافی تراولکس (Travelex) در کنار درب شماره یک در طبقه دوم و در سالن پروازهای خروجی قرار گرفته است. خدمات صرافی ICE در کنار درب خروج شماره یک در طبقه اول و در سالن ورودی فرودگاه بین المللی می باشد. علاوه بر این خدمات صرافی ICE در کنار کانترهای کارت پرواز شماره 20 و 21 می باشد. خدمات تبادل ارزی در ترمینال شماره 2 شامل بانک چین در کنار درب شماره 9 و همچنین خدمات صرافی ICE در کنار گیت امنیتی FG و در سالن پروازهای خروجی داخلی می باشد.

روش های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی چنگدو چین

شاتل های بین ترمینال: فرودگاه بین المللی چنگدو چین دارای اتوبوس های شاتل بوده که خدمات حمل و نقل بین ترمینال های یک و دو را ارائه می کنند. این شاتل ها از ساعت 6 صبح تا 12 شب خدمات خود را ارائه می کنند.

اتوبوس های بین شهری: اتوبوس های بین شهری در فرودگاه بین المللی چنگدو خدمات حمل و نقل خارج از شهر چنگدو و اتوبوس های بین شهری را ارائه می نماید. این اتوبوس ها در بین ترمینال های یک و دو قرار گرفته اند.

قطار سریع السیر: قطارهای سریع السیر در فرودگاه بین المللی چنگدو ایستگاه داشته و خدمات حمل و نقل بین شهری را به خوبی ارائه می کنند.

مترو: خط متروی شماره 10 شهر چنگدو به هر دو ترمینال این فرودگاه بین المللی متصل شده و خدمات حمل و نقل به مرکز شهر چنگدو را فراهم می نماید. خدمات متروی فرودگاه از ساعت 6 و 5 دقیقه صبح شروع شده و تا 11:40 شب ادامه می یابد.

تاکسی: خدمات تاکسی در ترمینال شماره یک در خارج از گیت شماره 2 و در نزدیکی سالن پروازهای ورودی قرار گرفته است. از سوی دیگر در ترمینال شماره 2 خدمات تاکسی ها در گیت 4 و 5 و در نزدیکی سالن پروازهای ورودی ارائه می گردد.

اجاره اتومبیل: علاوه بر خدمات حمل و نقل عمومی و تاکسی امکان اجاره اتومبیل نیز در فرودگاه بین المللی چنگدو چین وجود دارد.

 
منبع: الی گشت
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 385

به "آشنایی با فرودگاه بین المللی شانگلیو، چنگدو چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با فرودگاه بین المللی شانگلیو، چنگدو چین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه بین المللی شانگلیو، چنگدو چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید