آشنایی با معابد زیبای تایلند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تایلند کشوری پر از معابد زیبا و شناخته شده هستند، که هم از نظر معماری و هم از نظر مذهب در سطح بالایی قرار دارند. در این مقاله شما را با محبوب‌ترین معابد کشور تایلند آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با معابد زیبای تایلند

معبد وات رانگ کان (Wat Rong Khun)

این معبد در اواخر قرن بیستم که اصل معبد وات رانگ کان در وضعیت نامناسبی داشت معماران این کشور ترمیم آن آغاز کردند ، اما به دلیل کمبود بودجه مراحل بازسازی آن برای مدتی متوقف شد. در این میان هنرمند توانا ، بنام Chalermchai Kositpipat که زاده چیانگ رای بود تصمیم به بازسازی مجدد و ساخت این قلعه با سرمایه شخصی خود گرفت و به منظور یادگیری و مراقبت مردم از آموزه‌ های بودایی کار خود را آغاز کرد. کار ساخت و بازسازی این معبد همچنان ادامه دارد و برآورد شده‌اند که تا سال 2070 این پروژه تکمیل می‌گردد. در تور تایلند به شما توصیه می‌کنیم بازدید از این معبد را در برنامه سفر خود قرار بدهید.

معبد حقیقت تایلند ( The Sanctuary of Truth)

ساخت این معبد در سال 1981 توسط لک ویریافان ، موسس شهر قدیمی ساموت پراکان آغاز گردید که بسیار بزرگ و زیبا طراحی شده‌اند. ساختن این ساختمان که در ساحل لائم راچاوت در جاده ناکلوا در شمال شهر پاتایا قرار دارد و ساختار اصلی معبد حقیقت از چوب است و دارای کنده‌ کاری ‌های شگفت‌ انگیز و هنرمندانه ای می باشد که چشم هر گردشگری را به خود خیره و مبهوت می کند. این معبد همه روزه از ساعت 8:30 الی 17:00 میزبان گردشگران تور تایلند است.

معبد وانت آرون تایلند (Wat Arun)

در سال 1768 پادشاه تاکسین در هنگام تمام شدن طلوع خورشید ، بعد از مبارزه با آیوتایا به این معبد سفر می کند و زمان ورود او به این معبد در هنگام اتمام طلوع خورشید بوده است. او بعد ها اسم این معبد را به وات چانگ - معبد سپیده دم تغییر داد و تا قبل از تغییر پایتخت و انتقال کاخ بزرگ ، این معبد حاوی مجسمه های بوداها و مجسمه زمردین بوده‌اند.

انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 49

به "آشنایی با معابد زیبای تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معابد زیبای تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید