مرگ 500 هزار نوزاد در دنیا به خاطر آلودگی هوا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، آنالیز ها نشان می دهد که هوای آلوده سال گذشته میلادی (2019) به مرگ 500 هزار نوزاد در دنیا منجر شده است.

مرگ 500 هزار نوزاد در دنیا به خاطر آلودگی هوا

به گزارش ایسنا، آمارها حاکی از آن است که سال گذشته آلودگی هوا موجب مرگ زود هنگام نزدیک به 500 هزار نوزاد در ماه نخست تولد شده که بیشتر موارد مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه گزارش شده است.

قرار دریافت در معرض آلاینده های موجود در هوا برای جنین مضر است و می تواند باعث زایمان زودرس یا تولد نوزاد با وزن پایین گردد. هر دو این عوامل با مرگ و میر بالا در میان نوزادان ارتباط دارد.

نزدیک به دو سوم از 500 هزار مورد مرگ و میر نوزادان با هوای آلوده داخل خانه به ویژه احتراق سوخت جامد مانند سوزاندن چوب برای آشپزی مرتبط بوده است.

کارشناسان سلامت از سالها پیش درباره تاثیر هوای آلوده بر افراد مسن و بیماران هشدار داده اند اما در خصوص تاثیر آلودگی بر جنین به تازگی تحقیقاتی انجام گرفته است.

در این گزارش آمده است: معین نیست در این مرحله چه مکانیزمی اتفاق می افتد اما عاملی وجود دارد که باعث کاهش رشد جنین و در نهایت پایین بودن وزن هنگام تولد می گردد. یک پیوند اپیدمیولوژیک وجود دارد که در چندین مطالعه در چند کشور نشان داده شده است.

به گزارش روزنامه گاردین، به گفته متخصصان نوزادانی که با وزن پایین به جهان می آیند بیشتر در معرض عفونت های دوران کودکی و ذات الریه هستند. همچنین ریه های نوزادان نارس به طور کامل رشد نمی کند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1522

به "مرگ 500 هزار نوزاد در دنیا به خاطر آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 500 هزار نوزاد در دنیا به خاطر آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید